Moc sportowego DNA w zawieszeniu Bilstein | MOTOFAKTOR

Moc sportowego DNA w zawieszeniu Bilstein

Bilstein stawia na rozwój i testowanie swoich produktów poprzez udział w motorsporcie. Dzięki odnoszonym w nim sukcesom potwierdzane są ponadprzeciętne parametry amortyzatorów czy zestawów zawieszeń.

Takim przykładem jest zakończony niedawno 24-godzinny wyścig ADAC Total na słynnym torze Nurburgring. Jednym z uczestników był team Mercedes-AMG Black Falcon, którego partnerem technicznym jest Bilstein. Pierwszy triumf nastąpił już w rundzie kwalifikacyjnej. Dwa okrążenia (z czasem 19:28) najszybciej pokonał Maro Engel za kierownicą Mercedesa-AMG GT3 #2.

 

Sukces ten pozwolił całej załodze zająć pole-position w 24-godzinnym wyścigu. Niestety, kolizja do której doszło na 49 okrążeniu wykluczyła zespół z numerem 2 z rywalizacji. Powiodło się za to teamowi kierowców Maxi Buhk, Hubert Haupt, Thomas Jager i Luca Stolz. Prowadzony przez nich Mercedes-AMG GT3 #3 – tak jak ich numer startowy – jako trzeci minął linię mety. Potrzebowali do tego 156 okrążeń w czasie 24:05:14. Najszybsze pokonali w 8:20 ze średnią prędkością 164 km/h.

 

 

W barwach Black Falcon startowało jeszcze sześć zespołów. Także i oni korzystali z rozwiązań Bilstein zamontowanych w Mercedes-AMG GT4 oraz Porsche Carrera i GT3 Cup MR.

Na torach wyścigowych panują skrajnie ekstremalne warunki w porównaniu do tych, które znamy z codziennej jazdy samochodem. Na przykładzie Nurburgringu mamy wiele zakrętów, w tym o sto osiemdziesiąt stopni, jak i długich prostych. Ciągłe hamowania i przyspieszanie oraz skręcanie kół niesamowicie obciąża układ zawieszenia. W przypadku 24-godzinnych wyścigów dodatkowo samochodów eksploatowany jest przez całą dobę. Sprostanie takim wyzwaniom jest najlepszą rekomendacją dla naszych produktów. Przekłada się to zarówno na sprzedaż, jak i oceny użytkowników, np. w plebiscytach organizowanych przez redakcje pism motoryzacyjnych.

doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek

 

Innym przykładem zaangażowania Bilstein w sporty motorowe jest Gosia Rdest. Na początku tego sezonu wyścigowy SEAT Leon Racer wyposażony został w amortyzatory przygotowane na indywidualne zamówienie. Pierwszą okazją do ich przetestowania była 1. i 2. runda Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski. W obu Gosia Rdest stanęła na najwyższym stopniu podium.

 

Źródło: Bilstein

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).