Mercedes-Benz MB Motors Poznań gotowy na PMS 2023 | MOTOFAKTOR

Mercedes-Benz MB Motors Poznań gotowy na PMS 2023

Podczas Poznań Motor Show 2023 zaprezentuje się MB Motors Poznań, który zabierze ze sobą aż 8 samochodów z gamy Mercedes-Benz oraz Mercedes-AMG.

 

Na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich będziemy mogli zobaczyć takie samochody jak:

 

Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC (zdjęcie główne) – bazuje na architekturze Mercedesa dla całkowicie elektrycznych aut premium i luksusowych (EVA2). Specyficzne dla AMG rozwiązania – zwłaszcza w obszarze napędu, zawieszenia, hamulców, brzmienia, wyglądu nadwozia i wnętrza oraz wyposażenia – zapewniają użytkownikom nowych modeli emocjonujące wrażenia z jazdy, typowe dla maszyn z Affalterbach.

 

Silniki zastosowane w EQE 43 4MATIC korzystają ze specyficznego dla AMG zestrojenia i sterowania. układ napędowy nieprzerwanie rozdziela moment obrotowy pomiędzy przednią i tylną oś w zależności od sytuacji na drodze. W porównaniu z mechanicznym napędem 4×4 elektryczny zespół odznacza się znacznie szybszą reakcją – moment jest tu kontrolowany 160 razy na sekundę.

 

Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+ za sprawą klasycznego, miękkiego dachu i wyjątkowo sportowego charakteru najnowsza odsłona legendarnego roadstera powraca do swoich korzeni. Jednocześnie nowy SL może bez kompleksów służyć jako samochód na co dzień – ma wnętrze w układzie 2+2, a siła napędowa po raz pierwszy trafia tu do kół za pośrednictwem w pełni zmiennego napędu na obie osie AMG Performance 4MATIC+.

 

Wariant SL 63 4MATIC+ rozwija moc 430 kW (585 KM) i maksymalny moment obrotowy 800 Nm w szerokim zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 3,6 s, a prędkość maksymalna to 315 km/h.

Mercedes-AMG SL 63 4MATIC+, Fot. Mercedes-Benz AG

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance to najmocniejszy jak dotąd seryjny model marki z Affalterbach – w czym zasługa transferu techniki z Formuły 1. Innowacyjna koncepcja hybrydowego napędu z silnikiem elektrycznym i akumulatorem AMG High Performance przy tylnej osi łączy imponującą moc systemową 620 kW (843 KM) z doskonałą dynamiką jazdy oraz wysoką efektywnością.

 

Dopracowany w tunelu aerodynamicznym pakiet aerodynamiczny AMG poprawia właściwości jezdne przy wysokich prędkościach, zapewniając warunki dla uzyskania jeszcze lepszych osiągów. Zestaw zwiększa siłę docisku, a jednocześnie ogranicza opór powietrza. Nieruchomy tylny spojler wyraźnie demonstruje zaangażowanie w bezkompromisowe osiągi.

 

Do elementów pakietu aerodynamicznego AMG należą: stały tylny spojler w kolorze czarnym (wysoki połysk), zoptymalizowany dyfuzor zintegrowany z tylnym zderzakiem, zoptymalizowany przedni zderzak z większym spojlerem (splitterem) oraz dodatkowymi deflektorami powietrza przy wlotach i przednich nadkolach, a także deflektory przy bocznych wylotach powietrza w tylnym zderzaku.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance, Fot. Mercedes-Benz AG

Mercedes-AMG G 63 w swoim najnowszym wcieleniu przeszedł największą metamorfozę w historii Klasy G sygnowanej przez AMG – a przy tym zachował swoje ponadczasowe walory. Mocarny silnik, nowo opracowane zawieszenie AMG RIDE CONTROL, specjalnie zarezerwowane dla wersji AMG tryby jazdy i panoramiczny kokpit potwierdzają unikalną pozycję G 63 wśród aut terenowych o wysokich osiągach.

 

Pod maską G 63 montowany wcześniej silnik 5.5 V8 biturbo zastępuje jednostka 4.0 V8 biturbo, generująca moc 430 kW (585 KM) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 850 Nm. Ten ostatni jest osiągany w zakresie od 2500 do 3500 obr./min. W efekcie nowy Mercedes-AMG G 63 przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,5 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h (lub 240 km/h z pakietem kierowcy AMG).

Mercedes-AMG G 63, Fot. Daimler AG

Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC – przedstawiciel Klasy S, który zwyciężył w kategorii najlepszego auta luksusowego w plebiscycie Auto Lider. Mercedes-Benz tym samym po raz kolejny ustanowił wzorce w dziedzinie bezpieczeństwa, komfortu i wydajności – nie tylko w segmencie pojazdów luksusowych, ale w całej branży motoryzacyjnej.

Mercedes-Benz S 400 d 4MATIC, Fot. Mercedes-Benz AG

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC – nowego GLC wyposażono w najnowszy napęd na cztery koła 4MATIC. Nowa konstrukcja napędu przedniej osi umożliwia przenoszenie wyższych poziomów momentu obrotowego, z zachowaniem idealnego dla dynamiki jazdy rozkładu między osiami. Układ jest również lżejszy od stosowanego w poprzedniku. Nowa skrzynia rozdzielcza dodatkowo zmniejsza straty tarcia. Została zaopatrzona w zamknięty obieg oleju i nie wymaga żadnych dodatkowego osprzętu z zakresu chłodzenia.

Mercedes-Benz GLC 220 d 4MATIC, Fot. Mercedes-Benz AG

Mercedes-EQ, EQS SUV 450 4MATIC – elektryczny SUV oferuje w swoim awangardowym, luksusowym wnętrzu mnóstwo przestrzeni, komfortu i możliwości łączności. Już bazowa specyfikacja modelu EQS SUV obejmuje kompleksowe wyposażenie, w tym: inteligentne reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji oraz adaptacyjnym asystentem świateł drogowych Highbeam Plus, 21-calowe obręcze, lakier metalizowany, centralną poduszkę powietrzną, pakiet lusterek, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, elektrycznie regulowane przednie fotele z pamięcią ustawień, klimatyzację automatyczną THERMATIC, tapicerkę ARTICO, pakiet asystenta jazdy Plus (w tym adaptacyjny tempomat oraz aktywnych asystentów utrzymania i zmiany pasa ruchu), rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX, dach panoramiczny, pakiet parkowania z kamerami 360°, aktywne oświetlenie Ambiente, zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC, ładowarkę pokładową AC 11 kW, pakiet ochrony przed kradzieżą URBAN GUARD Plus oraz skrętną tylną oś 4,5°.

Mercedes-EQ, EQS SUV 450 4MATIC, Fot. Mercedes-Benz AG

Mercedes-EQ, EQA 300 4MATIC – pierwszy kompaktowy SUV na prąd marki Mercedes-EQ – model EQA. Typowo dla samochodów spod znaku trójramiennej gwiazdy EQA łączy wysoki komfort ze zwinnym prowadzeniem – i jak przystało na prawdziwego SUV-a, ma duży, ponad 20-centymetrowy prześwit. W przednim zawieszeniu nowego EQA zastosowano kolumny MacPhersona z kutymi, aluminiowymi wahaczami. Aluminium zastosowano także do produkcji odlewanych zwrotnic. Wykorzystanie tego materiału zmniejsza masy nieresorowane, korzystnie wpływając na jakość resorowania i precyzję prowadzenia samochodu.

Mercedes-EQ, EQA 300 4MATIC, Fot. Mercedes-Benz AG

MB Motors zaprezentuje swoją ekspozycję w pawilonie nr 6. Poznań Motor Show 2023 potrwa cztery dni od 30 marca do 2 kwietnia.

 

Źródło: Grupa MTP

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).