Mechanik może pomóc kierowcy w doborze źródła światła | MOTOFAKTOR

Mechanik może pomóc kierowcy w doborze źródła światła

Z badań Instytutu ARC wynika, że użytkownicy samochodów oczekują od mechaników porad dotyczących doboru źródeł światła.

Z badań przeprowadzonych na zlecenie OSRAM wynika, że do najważniejszych kryteriów, którymi kierowcy kierują się podczas kupna są cena i jakość. Co trzeci ankietowany kupuje źródła światła w serwisie samochodowym. To istotna wskazówka dla mechaników i właścicieli warsztatów, by wykazywali się proaktywną postawą, oferując rady i rekomendacje. Pracownicy warsztatów, zdaniem badanych, zazwyczaj to robią, ale dopiero kiedy są o nie pytani.

 

Renomowani producenci, tacy jak OSRAM, oferują wiele modeli żarówek halogenowych oraz lamp ksenonowych. W zależności od zapotrzebowania, warunków i stylu jazdy, serwisant może dobrać model, który najlepiej spełni wymagania użytkowników, a nawet odmieni wygląd pojazdu.

Wszystkie oferowane przez OSRAM żarówki halogenowe i lampy ksenonowe mają europejską homologację i są w pełni legalne. Na polskim rynku zdecydowanie największym powodzeniem cieszą się produkty serii Original, czyli dokładnie takie same, jakie są stosowane w około połowie samochodów na świecie podczas pierwszego montażu w fabryce.

 

Kierowcy, którzy często jeżdżą w nocy i poza miastem powinni wybrać żarówki o podwyższonych parametrach, takie jak np. Night Breaker Laser. Jak podaje producent, zapewniają one jaśniejsze światło i dłuższy jego zasięg, co poprawia bezpieczeństwo jazdy.

 

Jeśli ktoś preferuje chłodniejsze światło powinien sięgnąć po żarówki z linii Cool Blue Intense. Dla kierowców, którzy rzadko jeżdżą w nocy lub mają utrudniony dostęp do żarówek w samochodzie polecane są produkty linii Ultra Life. Wszystkie rodziny samochodowych żarówek marki OSRAM posiadają status oryginalnych części zamiennych.

 

Mechanik może także edukować kierowców, przypominać o kontroli ustawienia świateł. Warto, aby w miarę możliwości, było ono kontrolowane w czasie każdej wizyty w serwisie: podczas przeglądu, po naprawie mechanicznej i blacharskiej. I oczywiście po wymianie żarówki czy lampy ksenonowej.

 

Poza tym kierowcy powinni samodzielnie sprawdzać stan oświetlenia samochodu, zwłaszcza z prawej strony pojazdów. „Prawe” żarówki przepalają się bowiem zauważalnie szybciej, ponieważ są narażone na większe wibracje – koła regularnie najeżdżają na nierówności, które najczęściej znajdują się przy krawędzi drogi.

 

Warto jednak wymieniać żarówki (i źródła ksenonowe) parami, bo ich trwałość jest zbliżona i wkrótce trzeba będzie zmienić także drugą. Wymiana obu sprawi, że droga będzie równomiernie oświetlona. To bardzo ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa.

 

Źródło: OSRAM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).