McKinsey: sprzedaż autoczęści ponad serwisem

Z analizy firmy McKinsey & Company odnośnie europejskiego aftermarketu wynika, że w większości tworzy go handel częściami zamiennymi (55 proc.).

person Adrian Januszkiewicz 11/07/2018

Twórcy opracowania przyznają, że motoryzacyjny rynek wtórny jest bardzo istotnym elementem całego globalnego rynku automotive, wnoszącym do niego ok. 760 mld dolarów rocznie i charakteryzującym się wyższą rentownością niż większość pozostałych podsektorów branży.

Eksportowe perspektywy

Biorąc pod uwagę fakt, iż tzw. aftermarket ma rosnąć o ok 6 proc. w skali świata każdego roku, producenci oraz dystrybutorzy mogą dostrzegać coraz większe perspektywy dotyczące eksportu oferowanych komponentów. Jak wskazuje w swoim artykule opublikowanym na łamach portalu www.wardsauto.comDarryl Barber z firmy UPS, na świecie można odnaleźć państwa, które są istnymi “perłami” na eksportowej mapie świata. Dla przykładu – Korea Południowa importuje części zamienne o wartości niemal 3 mld dolarów każdego roku. W Chile natomiast import komponentów do aut odpowiada za aż 95 proc. całego krajowego rynku.

Oczywiście, nie trzeba szukać aż tak daleko. W Europie jednym z państw, które szczególnie warto wziąć pod uwagę jest Szwecja. To kraj, który importuje motoczęści o wartości aż 5 mld dolarów rocznie. Ponadto, szwedzcy kierowcy przeznaczają na zakup części oraz akcesoriów do swoich pojazdów aż 1000 dolarów każdego roku - to najwięcej spośród wszystkich państw członkowskich Unii Europejskiej. W dobie ogromnej popularności e-handlu oraz dostępności narzędzi ułatwiających zarówno komunikację jak i zawieranie transgranicznych transakcji poprzez globalną sieć, ekspansja zasięgu działalności producentów czy dystrybutorów nie stanowi już tak dużego wyzwania jak niegdyś. Karol Prozner twórca oraz prezes zarządu platformy Woop Automotive

Części składowe

Autorzy raportu informują także, jak pomiędzy poszczególne sektory komponentów oraz usług rozkłada się motoryzacyjny rynek wtórny. Najwięcej dochodów – a dokładnie 53 proc. – generuje sprzedaż części eksploatacyjnych, a więc m.in. filtrów, płynów i olejów silnikowych, żarówek czy tarcz oraz klocków hamulcowych, które z pewnością utrzymają ten wynik. Za 12 proc. odpowiadają części wymieniane z powodu wypadków oraz kolizji, lecz zdaniem ekspertów McKinsey ich udział ze względu na poprawiające się bezpieczeństwo na drogach będzie stopniowo malał.

Wzrosty przewidywane są z kolei w segmencie nowych, cyfrowych moto-usług, w skład których wchodzą choćby narzędzia do zarządzania flotami czy platformy online dedykowane uczestnikom rynku czy w sektorze urządzeń do diagnostyki pojazdowej. Udział cyfrowo-napędzanych usług i rozwiązań dedykowanych branży automotive zdaniem analityków McKinsey’a ma wzrosnąć do nawet 20 proc. w ciągu najbliższej dekady. Karol Prozner

Wzrosty zależne od regionu

Wartości motoryzacyjnego rynku wtórnego zgodnie z przewidywaniami autorów publikacji rosnąć będą w dość zróżnicowanym tempie – niekwestionowanym liderem pozostaną tutaj Chiny, gdzie z 72 mld dolarów w 2015 r. wzrośnie on do aż 233 mld dolarów w 2030 r. W Ameryce Północnej osiągnie on z kolei 337 mld dolarów w 2023 r. w porównaniu do 267 mld przed 3 laty. W Europie natomiast wartość aftermarketu zbliży się w tym czasie do 300 mld, względem 237 w 2015 r.

 

Źródło: Woop Automotive

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl