LG Chem rozszerza polską produkcję akumulatorów EV | MOTOFAKTOR

LG Chem rozszerza polską produkcję akumulatorów EV

person Adrian Januszkiewicz 30/11/2018

LG Chem zamierza rozszerzyć działalność w zakresie akumulatorów pojazdów elektrycznych (EV) w Polsce, niecały rok po otwarciu fabryki.

Zarząd koreańskiej spółki LG Chem zatwierdził inwestycję o wartości 571 mln USD w LG Chem Wrocław Energy w celu sfinansowania ekspansji. Projekt będzie realizowany od grudnia 2018 r. do kwietnia 2021 roku i może potroić moc wyjściową zakładu w Polsce do 300 000 akumulatorów EV rocznie z obecnych 100 000. LG nie poinformowało, czy nowe linie produkcyjne zostaną zbudowane w istniejącej fabryce pod Wrocławiem, czy w oddzielnym miejscu.

 

Najnowsza inwestycja przekroczy kwotę, którą LG Chem wydał na budowę swojej polskiej fabryki o około 63%. Obecna fabryka, która została otwarta w tym roku, znajduje się w Kobierzycach, około 20 km na południowy zachód od Wrocławia. Decyzja LG Chem o szybkiej ekspansji ma miejsce po podpisaniu przez spółkę w zeszłym miesiącu umowy na dostarczenie akumulatorów EV dla koncernu Volkswagen.

 

LG Chem dołączył do swoich południowokoreańskich rywali, SK Innovation i Samsung SDI, w podpisywaniu umów na dostawę z Volkswagenem. Koncern planuje wprowadzenie do 2025 r. 50 nowych modeli elektrycznych pod różnymi markami, mając na celu sprzedaż w tym roku ponad 1 miliona sztuk rocznie pod samą marką Volkswagen.

 

Na początku tego tygodnia firma SK Innovation zatwierdziła inwestycję o wartości 1,4 tryliona wonów (1,24 mld USD) na budowę fabryki akumulatorów elektrycznych w pobliżu Atlanty, która będzie dostarczać akumulatory samochodom Volkswagena w Ameryce Północnej. Wszyscy trzej główni południowokoreańscy producenci baterii stosują strategię zakładania dużych centrów produkcyjnych w swoim kraju, Chinach, Europie Środkowej i Stanach Zjednoczonych, aby czerpać korzyści z rosnącego globalnego popytu.

 

W zeszłym roku na całym świecie na drogi wyjchało 3,1 miliona pojazdów elektrycznych, co stanowi wzrost o 54% w stosunku do poziomu z 2016 roku. Prognozy IEA wskazują wzrost do około 125 milionów w roku 2030.

 

Źródło: Argus Media

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).