Lexus pracuje nad nową V-ósemką | MOTOFAKTOR

Lexus pracuje nad nową V-ósemką

person Adrian Januszkiewicz 20/12/2019

Lexus opracowuje nowy silnik V8, który w przyszłości ma trafić pod maski jego sportowych samochodów.

Jednym z pierwszych aut z tą jednostką będzie najprawdopodobniej model LC F, a sam motor może stać się najmocniejszym w historii Lexusa.

Test na torze Nürburgring

Informacje o pracach nad nowym silnikiem zdradził zespół Toyota Gazoo Racing. Ekipa ogłosiła właśnie, że w najbliższym wyścigu Nürburgring 24 Hours ponownie wystawi Lexusa LC, flagowe coupé luksusowej marki. Sportowe ramię koncernu Toyota informuje w swoim oficjalnym komunikacie, że zamierza zastosować w samochodzie szereg nowych rozwiązań, w tym nowo opracowany silnik V8 twin-turbo stworzony z myślą o wykorzystaniu w przyszłych autach drogowych, takich jak samochody sportowe. Na tę chwilę jednak ani Toyota Gazoo Racing, ani Lexus nie podają detali dotyczących jednostki. Nie znamy też modeli, które będzie napędzać.

Pod maską Lexusa LC F

Tym samym Toyota Gazoo Racing potwierdziło krążące od kilku lat plotki o pracach nad nowym silnikiem, który w przyszłości będzie napędzał sportowe samochody Lexusa. Nieoficjalnie mówi się, że nowa jednostka V8 będzie miała około czterech litrów pojemności, a podwójne doładowanie pozwoli wycisnąć z niej ponad 600 KM. Właśnie taki motor trafi najprawdopodobniej pod maskę rozwijanego obecnie Lexusa LC F – najbardziej ekstremalnego wcielenia coupé – i jeśli wspomniane parametry staną się rzeczywistością, uczyni to auto najmocniejszym modelem w historii marki. Na tę chwilę ten tytuł należy do legendarnego Lexusa LFA, który w wersji Nürburgring Package wytwarzał 571 KM.

Lexus w Nürburgring 24 Hours

Dla kierowców Toyota Gazoo Racing będzie to już trzeci z rzędu start w Nürburgring 24 Hours za kierownicą Lexusa LC. W najbliższej edycji tego niezwykle wymagającego wyścigu, która odbędzie się w dniach 21-24 maja 2020 roku, na fotelu kierowcy będą się zmieniać Hiroaki Ishiura, Masahiro Sasaki, Kazuya Oshima i Naoya Gamo. Jak co roku głównym celem startu nie jest sięgnięcie po puchar, lecz przetestowanie nowych rozwiązań wypracowanych przez inżynierów oraz zdobycie nowych doświadczeń w bardzo trudnych warunkach 24-godzinnej rywalizacji. Właśnie dlatego w wyścigach na słynnym torze Nürburgring mogliśmy w przeszłości oglądać nie tylko Lexusa LC i LFA, ale nawet SUV-a RX 400h.

Źródło: Toyota

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).