Lepsza widoczność dzięki światłom RFT | MOTOFAKTOR

Lepsza widoczność dzięki światłom RFT

person Adrian Januszkiewicz 16/04/2020

Więcej światła przy niższym koszcie zakupu, mniejszej liczbie diod i mniejszym poborze prądu, to zalety świateł LED budowanych w technologii FF i RFT.

Światła budowane z zastosowaniem technologii odblasku – swobodnych pół FF i technologii Reflector Facing Technology charakteryzuje lepszy rozkład światła, oświetlanie szerszego obszaru i przyjaźniejsze światło, a w efekcie większy komfort pracy.

Nowy rozdział w historii oświetlenia LED

Dzięki RFT udało się pokonać ograniczenia w budowie reflektora soczewkowego o małych gabarytach. Dioda kierowana jest na komputerowo zaprojektowany odblask, który odbija światło szerzej i bliżej niż soczewka. Co ważne, lepsze parametry, zaawansowanego technologicznie produktu, dostajemy w cenie rozwiązań starszego typu.

 

W świecie oświetlenia nastała era reflektorów LED. Lampy wzmacniają charakter marek i atrakcyjność wizualną poszczególnych modeli, znacznie lepiej niż wszechobecne jeszcze 5 lat temu żarówki. Jeśli chcemy reflektor małych gabarytów, to technologia RFT wydaje się doskonałym rozwiązaniem. Obudowy lamp RFT mogą być smuklejsze, same lampy mniejsze, a to oznacza większe możliwości dla designerów.

Co daje LED w technologii RFT?

Reflektory LED RFT mają gwarantować lepsze parametry światła i niższe koszty eksploatacji. Zaawansowany technologicznie produkt, w cenie rozwiązań starszego typu. Kształt wiązki i jego kontrola mają dawać więcej światła. Lampy w technologii RFT oświetlając szerszy zakres pobocza, mają zapewniać lepszy komfort pracy kierowcy, a uczestnikom ruchu oferować bardzo przyjazne światło. Wszystko przy mniejszej liczbie użytych diod i przy mniejszym poborze prądu.

 

Reflektory RFT są tańsze w wykonaniu i w samej eksploatacji. Pobór prądu jest mniejszy, wynosi 12 W w porównaniu do 25-35 W, zarówno w lampie mijania, jak i drogowej. Dla producentów oznacza to niższy koszt zakupu oświetlenia.

Rozwój technologii RFT w Polsce

Rośnie popularność lamp z zastosowaniem technologii RFT w Polsce. W ofercie OE Industry znajdują się lampy przednie, lampy ostrzegawcze, lampy robocze, lampy dodatkowe, pozwalające na doświetlenie oraz rozwiązania przeznaczone do montażu w pojazdach przygotowywanych indywidualnie.

 

W przypadku reflektorów przednich niezmiernie ważne jest ukierunkowanie światła, tak by nie oślepiały innych użytkowników drogi. Technologia RFT wydaje się więc najlepszym rozwiązaniem, gdyż odbłyśnik może precyzyjnie ukierunkować wiązkę światła. W ofercie OE Industry znajdują się reflektory, które mogą stanowić zamiennik reflektorów seryjnych. W zestawie otrzymujemy wtedy całe okablowanie z wtyczką gotową do wpięcia w instalację seryjną.

W przypadku reflektorów dalekosiężnych traktowanych jako oświetlenie dodatkowe niezmiernie ważne jest ukierunkowanie wiązki światła, by nie tracić energii na oświetlenie obszaru powyżej drogi. Tego typu oświetlenie znakomicie sprawdza się we mgle.

 

Od lamp roboczych oczekuje się doskonałego oświetlania szerokiej przestrzeni w odległości kilkunastu metrów. W przypadku zastosowania technologii RFT wykorzystana zostaje maksymalna ilość światła każdej z diod, co oznacza bardziej skoncentrowany strumień świetlny. Już to może gwarantować mniejsze zużycie prądu. Do tego obiektyw poliwęglanowy, zwarta i wytrzymała obudowa aluminiowa odprowadzająca ciepło z chipów LED i o dłuższej żywotności.

 

Podobnie jest ze światłami ostrzegawczymi, w przypadku których użytkownikowi bardziej niż na oszczędności akumulatora zależy na wydajności światła.

 

W przypadku pojazdów przygotowywanych indywidualnie pogodzić trzeba atrakcyjność wizualną i efektywność świetlną.

 

Źródło: Inter Cars

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).