Konferencja EuroWarsztat 2023 – podsumowanie | MOTOFAKTOR

W czerwcu ponownie odbyła się coroczna Konferencja Sieci EuroWarsztat, która była okazją do wymiany wiedzy, nawiązania kontaktów oraz podniesienia kompetencji.

 

Podczas tegorocznej edycji Konferencji EuroWarsztat goszczono międzynarodowe grono, w tym partnerów Groupauto CEE z Groupauto Rumunia, a także przedstawicieli Bułgarii, Czech, Słowacji i Węgier. Gośćmi byli również przedstawiciele Groupauto International (GAI) oraz Genuine Parts Company Global Technology Center. Wśród sponsorów strategicznych wydarzenia znalazły się takie marki jak: NGK, Philips i Delphi Technologies, a także dystrybutorzy Groupauto CEE (GA CEE) wraz z koordynatorami regionalnymi.

 

EuroWarsztat, w swoich planach, oprócz rozszerzenia sieci, przede wszystkim ukierunkowany jest na jakość i najnowsze technologie. Rozwój w takim tempie i skali byłby znacznie utrudniony, gdyby nie obecność w GPC, AAG, Groupauto International. Bycie częścią tej organizacji daje także możliwość dotarcia do najważniejszych informacji i trendów mających kluczowy wpływ na rynek, a także możliwość podjęcia działań, które są odpowiedzą na bardzo poważne wyzwania rynkowe, których jest i będzie coraz więcej. Debata właśnie o tych wyzwaniach przy udziale Zarządu oraz Managementu GA CEE rozpoczęła tegoroczną konferencję. Poruszono tematy dotyczące dostępu do danych, wyzwań związanych elekromoblinością, a także innych mega trendów, takich jak rozwój sztucznej inteligencji, powstawanie nowych zawodów, analiza Big Data i wielu innych, które czekają branżę motoryzacyjną w przyszłości.

Druga cześć konferencji poświęcona była analizie rynku warsztatów samochodowych w Polsce oraz działań organizatorów sieci, które są efektem właśnie tych badań i analiz. Nieustannie zmieniający się rynek, nowości technologiczne, wzrost parku samochodowego w Polsce, w tym wzrost udziału samochodów elektrycznych na drogach, zmiana klientów docelowych warsztatów oraz profilu klienta to tylko niektóre z wyzwań z którymi należy się zmierzyć. Swoje zdanie, w formie interaktywnych ankiet, mieli także okazję wypowiedzieć sami uczennicy konferencji. Wyniki ankiet dały obraz problemów z jakimi najczęściej mierzą się właściciele serwisów. Pozwoliły one także ocenić, które z działań Groupauto CEE najbardziej wpływają na realne korzyści dla EuroWarsztatów. Nie zabrakło również dawki motywacji – budowanie lojalności klienta, zmiany technologiczne, zmiany warsztatu w oczach klienta i budowanie konkurencyjnej marki – to wszystko poruszone było na Power SPEECH Wojciecha Herry.

 

Integralną częścią Konferencji EuroWarsztat była zainaugurowana w ubiegłym roku sieć NexDrive, dedykowana obsłudze pojazdów z napędami alternatywnymi. Część merytoryczna zawierała wiele danych rynkowych, które prezentowały wzrost ilości pojazdów niskoemisyjnych poruszających się po polskich drogach, rozwój infrastruktury ładowania, ale również udział takich pojazdów w aktualnym parku samochodowym i ich duże znaczenie w przypadku rejestracji nowych pojazdów, a także zaprezentowano wyniki badań według których wyraźnie rośnie u użytkowników chęć zakupu pojazdów z EV/PHEV jako następnego auta w przyszłości. Jednym z elementów było pokazanie, jak ważnym jest rozszerzenie usług i przystosowanie się warsztatów do obsługi takich pojazdów. Zarówno pod kątem pozyskania odpowiedniej wiedzy i know-how ale także odpowiedniego przygotowania serwisu w kontekście wyposażenia, narzędzi, materiałów ochronnych i pozyskania uprawnień przez mechaników. Sieć NexDrive, której globalnym organizatorem jest AAG (większościowy udziałowiec GACEE) jest wielkim wsparciem dla warsztatów w tym kontekście. W konferencji brały udział oczywiście warsztaty sieci NexDrive których to liczba regularnie wzrasta. Aktualnie sieć NexDrive liczy 12 serwisów.

Jak co roku, konferencja była też okazją, żeby spotkać się z partnerami, dostawcami i strategicznymi sponsorami podczas targów. Uczestnicy mogli zapoznać się z różnorodnością części i wyposażenia na stoiskach producentów oraz prowadzić krótkie rozmowy w dedykowanej strefie. Na targach pojawiły się również systemy ładowania, elektryczny samochód Formula Student oraz model demonstracyjny Tesli, co stanowiło początek nowego cyklu szkoleń dotyczącego pojazdów napędzanych alternatywnymi źródłami energii – NEXDRIVE & NRF TOUR. Uczestnicy mieli okazję porozmawiać z technikami, którzy na co dzień obsługują tego typu pojazdy. Właściciele serwisów NexDrive oficjalnie otrzymali pakiety startowe, które mają podnieść standardy wizualne ich serwisu oraz służyć do promocji marki na lokalnym rynku. Coroczne spotkania wzmacniają relacje biznesowe, a strategiczni dostawcy i sponsorzy pozostają obecni przez cały rok w EuroWarsztacie dzięki programowi lojalnościowemu EuroClub, zorganizowanym promocjom i szkoleniom.

Przynależność serwisów do sieci EuroWarsztat daje możliwości rozwoju. Dzięki zaangażowaniu i pracy serwisów, zostały one wyróżnione na arenie międzynarodowej dając przy tym motywację wszystkim uczestnikom sieci. Spośród międzynarodowego grona EuroGarage polskie serwisy sieci EuroWarsztat nagrodzone zostały, aż w czterech kategoriach w konkursie World-Class Workshop 2022: Branding, Fleet Service, Performance, World-Class Workshop. Dyplomy dla wyróżnionych serwisów zostały wręczone przez Roberta Stevensa – Dyrektora ds. Sieci Warsztatowych i Technologii podczas uroczystej kolacji.

 

Wydarzenie stanowiło punkt kulminacyjny wysiłków sieci w budowaniu silnej społeczności warsztatowej. Organizatorzy są dumni z osiągnięć, które udało się zdobyć i z obfitości danych, jaką zdołali podzielić się z uczestnikami konferencji.

Źródło: Groupauto CEE

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).