Kompresor do opon – potrzebny czy też nie? | MOTOFAKTOR

Kompresor do opon – potrzebny czy też nie?

Kompresor do opon to jeden z wielu gadżetów motoryzacyjnych, które możemy znaleźć na rynku. Czy jest on jednak faktycznie potrzebny? OSRAM odpowiada.

 

 

Jak wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy OSRAM, większość kierowców przynajmniej od czasu do czasu kontroluje poziom ciśnienia w oponach (87%), ale z dużą regularnością robi to mniej niż 1 na 5 z nich (18%). Utrzymanie właściwego ciśnienia kół to podstawa bezpieczeństwa i odpowiedniej przyczepności na drodze, ale to nie wszystko. Odpowiednio napompowane opony to także dłuższa ich trwałość i mniejsze zużycie paliwa.

 

Dzisiejsze, przenośne kompresory to niewielkie urządzenia, które zmieszczą się w każdym schowku i mogą pełnić wiele innych funkcji. Firma OSRAM opracowała aż osiem modeli kompresorów TYREinflate o różnych parametrach, co pozwoli idealnie dobrać produkt do własnych preferencji.

Kompresor OSRAM TYREinflate 4000, Źródło: OSRAM

Urządzenie TYREinflate 4000 napompuje 13-calową oponę w niecałe cztery minuty, a 15-calową w sześć minut. Wbudowany akumulator pozwala na użycie go w każdym miejscu, a podświetlany wyświetlacz ułatwi pracę po zmroku. Oprócz wygodnej funkcji bezprzewodowego użytkowania, kompresor wyposażono w kabel do ładowania typu USB-C, a także przewód zasilający z wtyczką do gniazda zapalniczki.

Kompresor OSRAM OTIR6000, Źródło: OSRAM

Bezprzewodowe użytkowanie zapewnią także dwa inne modele – OTIR6000 ma wbudowany akumulator litowo-jonowy i całkowicie napompuje oponę już w ciągu 2 minut, a kompresor OTIR2000 to idealne rozwiązanie dla rowerzystów i motocyklistów. Urządzenie ma wbudowaną latarkę i jest w stanie napompować oponę rowerową w ciągu 2 minut. Oba wspomniane wyżej kompresory mogą pełnić także funkcję powerbanku, dzięki czemu można wykorzystać je do podładowania telefonu czy tabletu.

Kompresor OSRAM OTIR2000, Źródło: OSRAM

OSRAM TYREinflate OTI200 potrafi napompować 13-calową oponę do ciśnienia 2,4 bar w ciągu 4,5 minuty. Wersja OTI450 ma wyświetlacz LCD, funkcję automatycznego wyłączania po osiągnięciu zadanego ciśnienia i zapamiętuje ustawioną wcześniej wartość. Kompresor ten poradzi sobie z 13-calową oponą już w 3,5 minuty. Dla nieco bardziej wymagających użytkowników przeznaczony jest model OTI1000, który wyróżnia się dużym wyświetlaczem cyfrowym oraz pokrętłem, umożliwiającym szybkie ustawienie ciśnienia.

 

Kompresor TYREinflate 830 z 4-metrowym przewodem zasilającym to rozwiązanie dla użytkowników większych pojazdów. Urządzenie w ciągu 5 minut napompuje koła 22” od 0 do 2,6 bara. Cyfrowy wyświetlacz LED z podświetleniem ułatwi pracę w miejscach słabo doświetlonych lub po zmroku.

Kompresor OSRAM TYREinflate 830, Źródło: OSRAM

Dzięki zestawowi dołączonych adapterów, kompresorami OSRAM można napompować opony motocyklowe, rowerowe, te od przyczep, a nawet dziecięcych wózków. Dużą zaletą jest także możliwość napełnienia powietrzem wszelkiego sprzętu sportowego – pontonów, piłek itp.

 

Obok kompresorów firma OSRAM oferuje również profesjonalny uszczelniacz w formie żelu – TYREseal 450. Ten wygodny w użyciu (bez konieczności używania narzędzi i podnośników) produkt pozwala na szybką naprawę opony i dalszą jazdę nawet do 200 km. Żel uszczelni przebicia o średnicy do 6 mm i jest bezpieczny dla czujników TPMS. Można go kupić jako pojedynczy produkt lub w zestawie z analogowym kompresorem (TYREseal KIT).

Żel OSRAM TYREseal 450, Źródło: OSRAM

Źródło: OSRAM

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).