Kluczowe detale dla skuteczności wycieraczek – lista TRICO | MOTOFAKTOR

Kluczowe detale dla skuteczności wycieraczek - lista TRICO

person Redakcja 12/09/2023

TRICO – producent wycieraczek jakości OE prezentuje 7 czynników, które sprawiają, że wycieraczki pracują skuteczniej i ciszej.

1. Czysta szyba

Zaczynamy od sprawy oczywistej, ale bardzo często bagatelizowanej. Przednią szybę należy regularnie myć ręcznie z obu stron stosując odpowiednie środki, które skutecznie usuwają tłuszcz i nie pozostawiają smug. Warto zaopatrzyć się w specjalne akcesoria ułatwiające mycie szyb w narożnikach, jeśli ze względu na pochylenie szyby trudno tam dotrzeć ręką.

2. Czyste pióra

Przynajmniej raz w tygodniu warto wilgotną szmatką przetrzeć pióra wycieraczek. Ale to nie wszystko. Należy także upewnić się, że pióra swobodnie wyginają się w całym roboczym zakresie. W przypadku wycieraczek szkieletowych trzeba zwrócić uwagę, czy wszystkie ruchome elementy szkieletu pracują tak jak należy i nie są zablokowane brudem lub korozją.

3. Prawidłowo ustawione dysze spryskiwaczy

Nawet najlepsze wycieraczki nie będą spełniały swojej funkcji w należyty sposób, jeśli na szybę nie będzie docierała odpowiednia ilość płynu ze spryskiwaczy. Należy zatem upewnić się, że dysze są skierowane prawidłowo, a jeśli nie – wyregulować je. Najczęściej robi się to za pomocą igły – wystarczy włożyć ją w dyszę i delikatnie ukierunkować w odpowiednią stronę.

4. Drożne przewody zasilające spryskiwacze

Dla spryskiwacza niezbędne jest także prawidłowe ciśnienie podawanego płynu. Jeśli jest zbyt niskie należy sprawdzić stan przewodów (czy nie są zatkane lub zagięte) oraz stan pompki spryskiwacza. W razie potrzeby należy naprawić lub wymienić uszkodzone elementy.

5. Prawidłowe ustawienie ramion wycieraczek względem krawędzi szyby

Pióra wycieraczek są zazwyczaj zamocowane do ramion. Ramiona mogą być osadzone niżej lub wyżej, co przekłada się na ich początkowe i końcowe położenie podczas pracy. Należy upewnić się, że gwarantują one oczyszczenie maksymalnie dużej powierzchni szyby i nie „wyrzucają” piór wycieraczek poza obrys szyby ani nie pozostawiają zbyt dużego, nieoczyszczonego paska przy lewym słupku.

6. Prawidłowy kąt przylegania piór wycieraczek

Równie ważny jak ustawienie ramion wycieraczek jest kąt pod jakim pióro dolega do szyby. Objawem sygnalizującym konieczność poprawki jest najczęściej przeskakiwanie pióra po szybie i wynikający z tego hałas.

7. Sprawny mechanizm napędu wycieraczek

Ten problem dotyczy głównie starszych samochodów. Chodzi o zacierający się mechanizm napędzający wycieraczki. Zużyty może być albo sam silnik, albo układ dźwigni, które przekazują napęd z silnika na ramiona wycieraczek. Czasem wystarczy oczyścić go z brudu i nasmarować, czasem niezbędna jest wymiana na nowy.

 

Zachęcamy do właściwego doboru typu piór do sposobu eksploatacji i rodzaju auta, a w zasadzie rodzaju przedniej szyby. Osoby, które jeżdżą głównie autostradami z dużymi prędkościami, powinny zainteresować się wycieraczkami bezszkieletowymi, które są dopracowane pod względem aerodynamicznym. W gamie TRICO jest to np. linia TRICO Force. To solidnie zaprojektowane wycieraczki z opatentowanym spojlerem typu swept-wing, który radzi sobie z wiatrem o prędkości przekraczającej 135 mph (220 km/h)! Wycieraczki TRICO Force dostępne są w długościach od 14″ do 29″. Wycieraczki bezszkieletowe idealnie nadają się także do pojazdów z dość mocno wygiętą szybą, ponieważ bardzo dobrze się do niej dopasowują. W przypadku wycieraczek bezszkieletowych TRICO w piórze jest ukryta specjalna stalowa konstrukcja nośna, która po zamontowaniu do samochodu dopasowuje się do szyby, a później „zapamiętuje” swoje wykrzywienie (technologia Memory Curve Steel). To coś w rodzaju odkształcenia plastycznego, które zapewnia idealną pracę pióra wycieraczki w każdym miejscu przylegania. W pojazdach starszej daty, eksploatowanych mniej intensywnie w zupełności wystarczające są tradycyjne wycieraczki szkieletowe – powiedział Sławomir Lewczuk z TRICO.

 

Źródło: TRICO

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).