Jak rozmawiać o serwisie układu rozrządu? | MOTOFAKTOR

Jak rozmawiać o serwisie układu rozrządu?

person Witold Rogowski 5/10/2020

W poniższym artykule przyjrzymy się kwestiom naprawy i obsługi układu rozrządu od strony relacji pomiędzy klientem a mechanikiem.

W poprzednim materiale omówiliśmy kwestie serwisu układów chłodzenia. A co z układem napędu rozrządu w sytuacji, gdy pompa jest zależna od tego układu? Na kwestie serwisu układu rozrządu możemy spojrzeć z dwóch stron.

1. Musimy wymienić pompę, co z pozostałymi elementami?

Jak to co? Wymieniamy! Wymiana napędu rozrządu to nie jest wymiana wycieraczek! Bardzo często, aby dostać się do samego układu musimy zdemontować przód samochodu. Jeśli robimy to, żeby zmienić pompę, to niejako przy okazji warto zmienić napęd rozrządu – to daje kompleksową naprawę przy jednym “rozbieraniu” przodu. Argument dla klienta? Lepiej wymienić 10 tysięcy kilometrów wcześniej niż 300 merów za późno. Do tego dochodzi bezpośrednia oszczędność: klient tylko raz zapłaci za demontaż/montaż części.

2. Nadszedł czas wymiany rozrządu. Czy pompę też należy wymienić?

Etap wymiany pojedynczych elementów zostawmy w przeszłości. We współczesnych samochodach bezwzględnie należy wymienić wszystkie elementy współpracujące ze sobą: pasek, rolkę/rolki, napinacz paska, pompę cieczy. Pozostawienie choć jednego starego elementu pociąga za sobą ryzyko uszkodzenia układu. Konsekwencje to (co najmniej) kilka tysięcy złotych, które klient będzie musiał wydać na remont silnika.

 

Wymiana układu napędu rozrządu wraz z pompą cieczy wiąże się oczywiście ze spuszczeniem płynu z układu chłodzenia, płukaniem układu i zalaniem nowego płynu. Inaczej montaż nowej pompy jest pozbawiony jakiegokolwiek sensu – skończy się kolejną awarią. Jaki argument w tym przypadku trafi do klienta? Tylko i wyłącznie finansowy – lepiej teraz wydać 1500 zł na kompleksową wymianę i solidnie wykonaną usługę, niż wrócić na lawecie z wizją kilku tysięcy kosztów, którym mogliśmy zapobiec.

Zestawy rozrządu HEPU

W celu zagwarantowania perfekcyjnego działania i efektywności całości systemu napędu pasowego ważne jest, aby wszystkie elementy współgrały ze sobą w sposób płynny i optymalny. Rozrząd wraz z silnikiem stanowią serce działania samochodu, dlatego przy serwisie warto postawić na części znanych i cenionych producentów. Wszystkie komponenty zestawów rozrządu z pompą wody HEPU muszą spełnić restrykcyjne wymagania oryginalnego wyposażenia.

 

Poza pompą wody HEPU wszystkie zestawy posiadają napinacze i rolki, jak również pasek rozrządu i akcesoria montażowe wyprodukowane przez wiodących dostawców oryginalnego wyposażenia. Zestaw rozrządu z pompą wody HEPU to bezpieczne, ekonomiczne i kompletne rozwiązanie, które gwarantuje szybkie i bezproblemowe naprawy, a co za tym idzie zadowolenie klientów.

Płyny i koncentraty do układu chłodzenia HEPU

HEPU posiada w swojej ofercie nie tylko podstawowe płyny i koncentraty (G11 czy G12), ale również G12 ++ i G13 (zgodne z normami koncernu VAG) czy np. zielone i żółte płyny dopuszczone przez Mercedesa, Forda, czy koncern GM. Oryginalne płyny i koncentraty do układu chłodzenia od HEPU zapewniają niezawodną ochronę przed korozją, przegrzaniem i osadzaniem się kamienia oraz jednocześnie optymalne odprowadzanie ciepła. Spełniają one wymagania przemysłu motoryzacyjnego i stanowią doskonałe uzupełnienie pomp wodnych i kompletnych zestawów HEPU.

 

Od sierpnia 2020 roku płyny i koncentraty do układu chłodzenia zyskały nowe opakowanie z tłoczonym logo HEPU The Original i hasłem Made in Germany. Wprowadzenie elementów tłoczenia podkreśla indywidualny charakter i jakość produktów HEPU, a także pomaga chronić Klientów przed ewentualnymi podróbkami.

Wszystko sprowadza się do odpowiedzialności

Pamiętajmy o tym, że ani klient ani tym bardziej “specjalista” z forum internetowego nie weźmie na siebie odpowiedzialności – ona spoczywa na Tobie mechaniku. Warto poświęcić kilka minut na konkretną, podpartą dobrymi argumentami rozmowę, aby móc wykonać kompleksową, solidną i wolną od przyszłych reklamacji usługę.

 

Z jakimi argumentami klientów najczęściej się zmagasz? Znasz jakieś ciekawe przypadki? Napisz o nich w komentarzu, a HEPU postara się odpowiedzieć na wszelkie pytania przy okazji kolejnych materiałów i szkoleń, na które serdecznie zaprasza (także w mediach branżowych online)!

 

Artykuł sponsorowany przez HEPU

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).