IVECO planuje produkcję ciągników BEV i FCEV | MOTOFAKTOR

IVECO planuje produkcję ciągników BEV i FCEV

IVECO będzie produkować i sprzedawać pod własną marką ciężarówki z napędem akumulatorowym BEV oraz zasilane ogniwami paliwowymi FCEV.

IVECO ogłosiło, że będzie produkować i sprzedawać ciężarowe pojazdy elektryczne z napędem elektrycznym – akumulatorowym oraz drugą wersję z ogniwami paliwowymi pod swoją marką. Nastąpiło to po komunikacie Grupy Iveco z czerwca ubiegłego roku o przejęciu pełnej i wyłącznej własności niemieckiej firmy powstałej z dawnej spółki joint venture Nikola Iveco Europe.

 

IVECO HD BEV i FCEV są wyposażone w oś elektryczną zaprojektowaną i wyprodukowaną wspólnie przez FPT Industrial, siostrzaną markę IVECO w ramach Grupy Iveco, specjalizującą się w układach napędowych, akumulatorach dostarczanych przez Proterra oraz technologii ogniw paliwowych i kluczowych komponentach firmy Bosch. Pojazdy te opierają się na platformie ciężarówki IVECO S-Way, która została specjalnie przeprojektowana tak, aby dzięki modułowej architekturze mogła obsługiwać zarówno technologię napędu ogniwami paliwowymi, jak i akumulatorami.

 

IVECO HD BEV ma zasięg do 500 km. Charakteryzuje się całkowitą pojemnością akumulatorów 738 kWh (9 pakietów) z mocą ładowania do 350 kW, co umożliwia szeroki zakres zastosowań regionalnych, a nawet trasy wymagające dłuższego przebiegu z możliwością ładowania podczas obowiązkowego przestoju kierowcy. Konfiguracja Artic 4×2 jako pierwsza trafi na rynek europejski w ostatnim kwartale 2023 roku.

 

IVECO HD FCEV może poszczycić się zasięgiem do 800 km. Dzięki szybkiemu czasowi tankowania wynoszącemu niecałe 20 minut jest to idealne rozwiązanie w przypadku transportów długodystansowych. Może pomieścić 70 kg wodoru H2 pod ciśnieniem 700 barów. Dzięki większemu przebiegowi w porównaniu z pojazdem elektrycznym będzie to prawdziwa zmiana zasad gry w transporcie długodystansowym o zerowej emisji spalin.

 

Pierwsze jednostki IVECO HD FCEV zostaną dostarczone do Francji, Szwajcarii i Niemiec pod koniec 2023 r., zgodnie z planem europejskiego projektu H2Haul współfinansowanego przez Clean Hydrogen Partnership, mającego na celu przyspieszenie wdrażania rozwiązań wodorowych w branży transportu komercyjnego oraz umożliwienie rozwoju rynku pojazdów ciężarowych na ogniwa paliwowe na dużą skalę w nadchodzących latach.

 

Obydwa pojazdy są produkowane w zakładzie produkcyjnym w Ulm, w wielomarkowym zakładzie Grupy Iveco z siedzibą w Niemczech.

Pojazdy będą sprzedawane i wspierane przez sieć dealerów IVECO, która liczy 254 punktów w całej Europie.

 

KLUCZOWE DANE TECHNICZNE

IVECO HD BEV

  • Zasięg do 500 km,
  • Czas ładowania (80% naładowania) 90 minut przy 350 kW,
  • Dopuszczalna masa całkowita brutto do 44 t,
  • E-axle – ciągła moc wyjściowa 480 kWh/645 KM,
  • Całkowita pojemność baterii (9 sztuk) 738 kWh.

 

IVECO HD FCEV

  • Zasięg do 800 km,
  • ≈20 minut czasu tankowania,
  • 70 kg H2, ciśnienie magazynowania 700 bar,
  • Moc ciągła 400 kW – moment obrotowy 1800 Nm,
  • Ładowność do 24,7 tony (przy masie całkowitej 44 ton).

 

Źródło: IVECO

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).