Inter Cars ze wzrostem przychodów w 2020 roku mimo pandemii | MOTOFAKTOR

Inter Cars ze wzrostem przychodów w 2020 roku mimo pandemii

W 2020 roku skonsolidowane przychody Grupy Inter Cars wzrosły o 4,5% do 9,15 mld zł.

Grupa Inter Cars opublikowała raport finansowy za 2020 rok. Grupa odnotowała 4,5-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku, co wynikało ze wzrostu skali działalności operacyjnej i geograficznego rozwoju sieci sprzedaży.

 

W 2020 roku Grupa otworzyła 4 nowe filie (osiem zostało zamkniętych), co oznacza, iż na dzień 31 grudnia 2020 roku sieć sprzedaży liczyła łącznie 557 filii (2019: 561), na co składa się 240 filii polskich i 317 filii zagranicznych, oraz 248 filii polskich i 313 filii zagranicznych odpowiednio na koniec 2019 roku.

 

Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 6,2% w 2020 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego.

 

W raporcie finansowym za 2020 rok Grupa Inter Cars podkreśla, że rynek dystrybucji części zamiennych charakteryzuje się znaczącym potencjałem wzrostowym. Głównymi czynnikami kształtującymi wzrost rynku są stały wzrost liczby samochodów zarejestrowanych i poruszających się po drogach, liberalizacja przepisów otwierająca dostęp niezależnym dystrybutorom części zamiennych do autoryzowanych warsztatów, zniesienie barier w imporcie używanych samochodów, rosnące skomplikowanie napraw związane z coraz powszechniejszym wykorzystaniem zaawansowanych technologii do produkcji samochodów oraz stały wzrost intensywności eksploatacji parku samochodowego, w szczególności wzrost średniego wieku zarejestrowanych samochodów oraz średnich stanów przebiegów.

 

Najważniejsze trendy na niezależnym rynku dystrybucji części zamiennych to intensywny rozwój sieci sprzedaży, rozwój asortymentu, rozwój programów wspierających sprzedaż, własne linie towarowe oraz udoskonalanie systemów komputerowych.

 

Podstawowym celem Grupy jest stałe podnoszenie jakości zarządzania przepływem towarów oraz osiągnięcie pozycji lidera dystrybucji części w Europie. Ma się to odbywać w drodze uzupełniania istniejącego modelu dystrybucji o dodatkowe elementy (filie, magazyny regionalne, zależne spółki dystrybucyjne poza granicami Polski). Efektem tego będzie ugruntowanie pozycji Grupy jako najbardziej efektywnego i skutecznego kanału dystrybucji części zamiennych od ich producentów do końcowych odbiorców – warsztatów.

 

Strategia rozwoju oparta została na trzech zasadniczych elementach:

 

  1. Szerokiej ofercie produktowej i wysokiej dostępności towarów.
  2. Największej sieci dystrybucji filialnej i wydajnej logistyce.
  3. Kompleksowej obsłudze klientów poprzez oferowanie im wartości dodanych np. w postaci szkoleń, wsparcia marketingowego, wsparcia inwestycyjnego czy tez wsparcia w pozyskiwaniu klientów np. poprzez umowy flotowe czy motointegrator.pl itp.

 

Pomimo epidemii koronawirusa Grupa kontynuuje działalność na wszystkich rynkach geograficznych. W roku 2021 nie planuje dużych inwestycji ze względu na niepewną sytuację gospodarczą.

 

Grupa zamierza osiągnąć swój cel poprzez organiczny rozwój na nowych rynkach jak również rozwijanie na rynkach, gdzie już prowadzą działalność spółki z Grupy. Sieć dystrybucji budowana jest w oparciu o dystrybutorów sprzedających towary w imieniu Grupy.

Rok 2020 przyspieszył zapoczątkowane wcześniej zmiany w obszarach marketingu, który dzisiaj jest znacznie lepiej dopasowany do potrzeb klientów i przeniósł się w dużej części do Internetu. Jestem szczególnie dumny z uruchomionej wspólnie z naszymi kluczowymi dostawcami akcji #PomagamyPomagać, dzięki której zaopatrzyliśmy tysiące niezależnych warsztatów w najpotrzebniejsze materiały niezbędne doświadczenia usług w odpowiednim reżimie sanitarnym. Kolejna zmiana zapoczątkowana w latach ubiegłych to znacznie lepsze dopasowanie cenowe naszej oferty. Wszystkie nasze ceny są rynkowe i przede wszystkim stabilne. Wszelkie zmiany cen wynikające ze zmian cenników dostawców komunikujemy w transparentny sposób do naszych klientów. Wiele kosztownych projektów zapoczątkowanych w latach ubiegłych przynosi już dzisiaj efekty i nie wymaga znacznych dodatkowych nakładów. Jesteśmy w końcowej fazie uruchamiania na wszystkich naszych rynkach nowego ujednoliconego katalogu B2B, nasza logistyka działa w sposób wydajny, wiele systemów IT zostało unowocześnionych. Jesteśmy jako organizacja bardzo zaawansowani w cyfrowej transformacji.

Prezes Zarządu Inter Cars S.A. w liście do akcjonariuszy dołączonym do raportu rocznego za 2020 r. - Maciej Oleksowicz

 

Łącznie dystrybucja towarów działa w oparciu o centrum logistyczne w Zakroczymiu, sieć 240 własnych filii w Polsce i 317 filii poza granicami Polski, na Ukrainie, w Czechach, Słowacji, Litwie, Węgrzech, w Chorwacji, Włoszech, Belgii, Rumunii, Łotwie, Bułgarii, Niemczech, w Estonii, Słowenii, Mołdawii, Bośni i Hercegowinie, Grecji, Wielkiej Brytanii i Serbii, centra logistyczne w Czosnowie, Sosnowcu i Komornikach, w Chorwacji, Rumunii, Bułgarii i na Łotwie.

 

W magazynie centralnym znajdują się wszystkie grupy produktów, w filiach zaś wyłącznie produkty szybko rotujące, jednakże w takim zakresie, aby utrzymać odpowiednią do potrzeb lokalnych szerokość asortymentu, jego jakość i dostępność.

 

Na przełomie 2019 i 2020 roku ukończono rozbudowę magazynu centralnego w Zakroczymiu. Wydajność automatyki oraz procesów w Europejskim Centrum Logistki i Rozwoju ILS w pozwoli na wysyłkę nawet do 500 000 sztuk towaru w ciągu 24 godzin.

 

Więcej w raporcie rocznym pod linkiem TUTAJ

 

Źródło: Inter Cars

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).