Otwórz drzwi, zajmij miejsce i uwolnij się od miejskiego stresu: w pełni automatyczne Audi AI:ME jest – obok domu i miejsca pracy – uosobieniem “trzeciej przestrzeni życiowej” człowieka, znającej potrzeby i pragnienia swojego użytkownika. Pasażerowie mogą korzystać z systemu “eye tracking”, by intuicyjnie komunikować się z samochodem i na przykład zamówić swoje ulubione jedzenie.

 

Mogą również w AI:ME doświadczyć pełnego relaksu: Para okularów VR w samochodzie pozwala pasażerom cieszyć się wirtualnym lotem przez piękny górski krajobraz. Technika ta w czasie rzeczywistym dostosowuje wirtualne treści do ruchów pojazdu. Rezultat: pasażerowie mogą się w pełni zrelaksować i oderwać od gorączki życia codziennego. Wracają do rzeczywistości po dotarciu do celu.

Zamówione jedzenie zostanie dostarczone na czas, a wszystko – na podstawie osobistych preferencji użytkowników i danych nawigacyjnych samochodu – koordynowane jest bezpośrednio przez Audi AI:ME. Tę koncepcję intuicyjnego partnera mobilności dziennikarze mogą przetestować osobiście na stoisku Audi na targach CES 2020.

Audi Intelligence Experience: intuicyjny samochód

Samochód, który myśli sam za siebie i nawet jest intuicyjny? “Audi Intelligence Experience” pokazuje, jak to się robi. Samochód zna swoich użytkowników i ich przyzwyczajenia oraz wykorzystuje inteligentne funkcje połączone ze sztuczną inteligencją w celu zwiększenia bezpieczeństwa, dobrego samopoczucia i komfortu pasażerów.

 

Samouczący się system nawigacji jest już zintegrowany z obecną generacją systemów MMI. Zapisuje on preferowane miejsca docelowe, łączy je z datą, godziną oraz aktualną sytuacją na drodze i na podstawie tych danych wyznacza sugerowane trasy. W przyszłości samochód będzie również przeprowadzał precyzyjną analizę funkcji i ustawień, które preferuje użytkownik, począwszy od pozycji fotela, ustawień mediów i prowadzenia przez nawigację, aż po temperaturę i zapach we wnętrzu.

 

Po krótkim czasie użytkowania i “czytania przyzwyczajeń”, intuicyjne Audi zapoznaje się z preferencjami użytkownika i autonomicznie wprowadza je w życie. W razie potrzeby opiera swoje ustawienia nawet na samopoczuciu użytkownika, obserwując jego styl jazdy i funkcje życiowe. Prototyp AI:ME pokazywany na targach CES 2020 prezentuje podstawowe funkcje Audi Intelligence Experience.

Dwa wyświetlacze, dwie innowacje: przestrzenna wizja i oferta usług na żądanie

Strzałka nawigacyjna wskazująca precyzyjnie boczną drogę, na której znajduje się cel podróży: to już teraz, na wystawie CES w roku 2020, stało się rzeczywistością. Wszystko dzięki prezentowanemu tu przez Audi trójwymiarowemu wyświetlaczowi danych na szybie head-up display mieszanej rzeczywistości.

 

Cztery pierścienie opracowały to rozwiązanie wraz z koncernem Samsung. Podobnie jak w przypadku telewizora 3D, z każdego obrazu generowane są dwa widoki: jeden piksel dla lewego oka i sąsiadujący z nim inny piksel dla prawego oka. Obrazy z trójwymiarowego wyświetlacza mieszanej rzeczywistości wydają się unosić w odległości od 8 do 10 metrów od oka kierowcy. Dzięki sprytnej projekcji, pozorna odległość jest zwiększona nawet do ponad 70 metrów. Zaleta: oczy, przyzwyczajone do patrzenia w dal nie muszą ciągle zmieniać akomodacji.

Kolejną atrakcją pokazywaną przez Audi na CES 2020 jest przejrzysty wyświetlacz dostępny na żądanie. Jego ekran ma 15 cm wysokości, 122 cm szerokości i jest częściowo wbudowany w deskę rozdzielczą. Złożony jest z dwóch warstw: przezroczystego wyświetlacza OLED i czarnej warstwy dającej efekt wyjątkowo głębokiego odcienia czerni. Fragmenty wyświetlacza, które nie są wymagane do prezentowania informacji, pozostają przezroczyste. Sprawiają one wrażenie szklanej szyby i zapewniają niezakłócony widok na drogę.

Przyszłość samochodów jest w pełni elektryczna i inteligentnie połączona w sieci

Najnowsze, obecne już na rynku modele Audi, oferują najwyższy poziom współpracy w sieci. Współpraca ta odbywa się na bazie nowej, modułowej platformy systemów infotainment trzeciej generacji, w skrócie MIB 3. Główny procesor platformy pracuje dziesięć razy szybciej niż MIB 2, co zapewnia znaczną poprawę w zakresie np. planowania tras i prognozowania ruchu.

 

Na targach CES 2020 Audi prezentuje również najnowsze innowacje w dziedzinie techniki oświetleniowej. Jeśli kierowca się zmęczy, lekarstwem może być specjalne światło. Na przykład niebieskie lub chłodne, białe światło, ma stymulujący i ożywczy wpływ na osobę prowadzącą pojazd. Projekt Audi pt. “Human-Centric Lighting” ilustruje, w jaki sposób można wpłynąć na samopoczucie za pomocą ukierunkowanych kolorów światła, tak by wspomóc np. koncentrację i pamięć pasażerów.

Gama produktów przedstawianych przez Audi na CES 2020 sięga od pojazdu koncepcyjnego Audi AI:ME, przez bliskie już do wdrożenia do produkcji seryjnej Audi Q4 e-tron concept z ekranem dotykowym o przekątnej 12,3 cala, aż po Audi e-tron Sportback (łączne zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 26,0 – 21,9 (WLTP); 22,7 – 20,6 (NEDC); łączna emisja CO2 w g/km:0) z cyfrowymi reflektorami matrycowymi.

 

Źródło: Audi

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).