igus ma pomysł na problem z kablami wallboxów | MOTOFAKTOR

igus ma pomysł na problem z kablami wallboxów

person Redakcja 15/06/2023

igus przedstawił swoje studium projektowe dla automatycznego i kompaktowego systemu przewijania kabli w wallboxach.

 

Jedno szybkie szarpnięcie i kabel zasilający zwija się: dzięki automatycznemu systemowi odciągu e-tract 2.0 firma igus chce, aby ładowanie na wallboxach było nieco wygodniejsze dla posiadaczy e-samochodów. Cecha szczególna: dzięki pomysłowemu współdziałaniu dwóch rolek prowadzących możliwe są znaczne długości wysuwu przy ograniczonej przestrzeni montażowej.

 

Wielu posiadaczy e-samochodów zna ten dylemat: po naładowaniu pojazdu na wewnętrznym wallboxie, muszą ręcznie zwinąć kabel zasilający. Ale bezczynność triumfuje. Kabel pozostaje na ziemi. Nie jest chroniony przed wiatrem i warunkami atmosferycznymi, stwarza zagrożenie potknięcia się i jest niezabezpieczony.

 

Dlatego pracujemy nad kompaktowym systemem odciągu, który automatycznie wciąga kabel — równie łatwo, jak w przypadku odkurzacza – mówi Jörg Ottersbach, kierownik działu e-prowadników w firmie igus.

 

Chociaż system jest obecnie jeszcze w stadium projektu, planowane jest jego wdrożenie. Przeprowadzono już testy laboratoryjne.

 

Aby zaoferować rozwiązanie, które jest tak proste i oszczędzające miejsce, jak to tylko możliwe, firma igus planuje zintegrować elektronikę wallbox z systemem e-tract 2.0.

Znaczne wydłużenie przy ograniczonej przestrzeni montażowej

System jest szczególnie kompaktowy dzięki pomysłowej współpracy dwóch rolek prowadzących. Rolki znajdują się na końcach prostokątnej oprawy. Kable są nawijane na wielu ścieżkach podobnie jak za pomocą bloczka. Jeśli użytkownik ciągnie za kabel zasilający, dolna rolka prowadząca przesuwa się podczas rozwijania w kierunku górnej rolki po szynie liniowej.

 

To dynamiczne, wielokrotne ugięcie pozwala nam osiągnąć znaczne długości przedłużenia przy ograniczonej przestrzeni montażowej — wyjaśnia Ottersbach.

 

Kabel można rozwinąć do pięciu metrów. Użytkownik może wtedy wygodnie podłączyć złącze do pojazdu. Aby zapewnić systemowi pełną swobodę ruchu, oprawa zamontowana jest na obrotowej podstawie. Po naładowaniu wystarczy krótkie szarpnięcie i system automatycznie zwija przewód. Oznacza to, że przewody nie stanowią żadnego zagrożenia dla użytkowników.

Możliwość użytkowania przez wiele lat — bez konserwacji

System odciągu został zaprojektowany tak, aby trwał. W oprawie zastosowano tworzywa sztuczne odporne na warunki atmosferyczne i promieniowanie UV — niektóre z nich pochodzące z recyklingu. Rolki wykonane są z wysokowydajnego tworzywa sztucznego, które jest delikatne dla przewodów. Sam kabel ma również określony promień gięcia. Kolejna cecha szczególna projektu: przyłącze zasilania, które jest podłączone do wallboxa, nie obraca się podczas rozwijania. Pierścień stykowy, niezbędny w przypadku klasycznych bębnów kablowych, tutaj jest zbędny.

 

Ta zasada projektowania sprawia, że nasz system odciągu jest bardziej bezpieczny w przypadku awarii – podkreśla Ottersbach – Właściciele wallboxa będą również mogli przez wiele lat korzystać z automatycznego systemu odciągu na zewnątrz — bez konserwacji.

 

To samo dotyczy wielu innych obszarów zastosowań, od paneli sterowania po narzędzia z przewodami na liniach montażowych i stołach roboczych.

 

Źródło: igus

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).