Hitachi wkracza na polski rynek | MOTOFAKTOR

Hitachi wkracza na polski rynek

Z Patrickiem Freierem, managerem odpowiedzialnym za sprzedaż marek HÜCO i HITACHI w Polsce, rozmawiał Leszek Kadelski.

Hitachi to marka doskonale znana w Polsce, ale dotąd nie kojarzyła się z branżą motoryzacyjną.

Bardzo często słyszymy to zdanie. Tymczasem Hitachi jest jednym z największych producentów części motoryzacyjnych, z roczną sprzedażą na poziomie 9 mld euro, ale do 2011 roku nie sprzedawaliśmy naszych produktów na motoryzacyjnym aftermarkecie. Dopiero kilka lat temu zaczęliśmy się zastanawiać jak wejść na europejski aftermarket. W tym celu Hitachi kupiło firmę Hüco, która jest tu doskonale znana. Managerowie Hüco znają zarówno sam aftermaket, jak i jego lokalną specyfikę praktycznie w każdym kraju Europy. Od 2,5 roku część produktów Hitachi sprzedawana jest właśnie pod logo Hüco. W bieżącym roku wprowadzamy na rynek produkty już pod własnym brandem i cieszymy się, że zostały tak ciepło przyjęte.

To kolejna mylna opinia, z którą często mamy do czynienia. Skoro Hitachi jest firmą japońską to pewnie współpracuje tylko z japońskimi producentami samochodów. Faktycznie, jesteśmy ważnym dostawcą dla NissanaMazdy czy Toyoty, ale części Hitachi można znaleźć także w AudiVolkswagenachFordachPeugeotach i Citroenach oraz Oplach. Niestety, wciąż zbyt mało osób o tym wie i czeka nas ciężka praca, by zmienić percepcję naszej firmy.

W takim razie jaki asortyment oferuje Hitachi i co jest waszą specjalnością?

Hitachi należy do największych światowych producentów przepływomierzy, cewek zapłonowych, pomp wody, silniczków krokowych, obudów przepustnicy, turbosprężarek, alternatorów, rozruszników – ta lista jest naprawdę bardzo długa.

Jakie produkty będą sprzedawane jako Hüco, a jakie jako Hitachi?

Hüco jest dobrze znane na rynku jako dostawca części do alternatorów oraz cewek zapłonowych i kojarzy się z wysoką jakością. Chcemy dbać o wizerunek tego brandu i dlatego zachowamy na przykład 5-letnią gwarancję na produkty Hüco. Gama Hitachi będzie nieco mniejsza i znajdą się w niej tylko te produkty, które dostarczamy na pierwszy montaż. Nie ma mowy o wchłonięciu oferty Hüco przez Hitachi.

Jak chcecie trafić z informacją o Hitachi do polskich klientów?

Uczestniczymy we wszystkich liczących się imprezach targowych. Byliśmy w Ostródzie na targach Auto Land i w Katowicach, na ProfiAuto Show. Będziemy także we wrześniu na targach Inter Cars w Warszawie. Zależy nam na bezpośredniej komunikacji z naszymi końcowymi klientami.

Hüco na polskim rynku reprezentowane jest przez firmę IHR, czy tak samo będzie w przypadku Hitachi?

Zdecydowanie tak, ponieważ IHR nie tylko zapewnia nam doskonałą obsługę sprzedaży, ale także organizuje szkolenia dla naszych klientów. Te dziś są bardzo ważne, ponieważ w samochodach jest coraz więcej części elektronicznych. Gdy zepsuje się część mechaniczna, gołym okiem można zobaczyć co się stało.  Części elektroniczne to po prostu czarne skrzynki – z zewnątrz nie widać co się popsuło. Dlatego tak bardzo potrzebne są szkolenia, by mechanicy wiedzieli jak w takiej sytuacji prawidłowo postępować.

W ofercie jakich dystrybutorów znajdą się części Hitachi?

Myślę, że jeszcze trochę za wcześnie na precyzyjną odpowiedź. Hitachi jest bardzo ważną marką, dlatego chcemy ją włączyć do oferty naszych najlepszych klientów. Na to nakłada się polityka selektywnej dystrybucji, którą prowadzimy. Decyzje w tej sprawie zapadną niebawem.

 

Zdjęcie: Kamil Kobyłecki

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).