Historia pojazdu a jego sprzedaż | MOTOFAKTOR

Historia pojazdu a jego sprzedaż

Według danych carVertical, systematycznie wzrasta liczba pobrań danych o autach używanych. Oprócz osób prywatnych robią to też zawodowi handlarze.

Czasy zmieniają się bardzo szybko. Jeszcze kilka lat temu raporty historii pojazdów były czymś nietypowym, czymś co nie budziło większego zaufania ani kierowców, ani sprzedawców. Sprzedający potrafili kłamać w żywe oczy podważając dane z raportów, przekonując kupujących, że to jakieś fikcyjne, internetowe informacje służące głównie wyłudzaniu gotówki.

Później nastąpił wzrost zainteresowania raportami wśród osób prywatnych, którzy zauważyli, że dodatkowe dane radykalnie zwiększają ich szanse podczas oględzin samochodu używanego.

Obecnie wchodzimy w zupełnie nowy etap, typowy dla krajów zachodnich. Raporty historii pojazdu są czymś naturalnym, dostępnym nawet z poziomu głównych portali ogłoszeniowych. carVertical zauważa, że pobierają je nawet sprzedawcy aut używanych, ponieważ raport jest mocnym atutem handlowym i jasnym przekazem dla kupującego: nie mam nic do ukrycia, cena jest adekwatna do stanu pojazdu.

Korzyści z raportów historii

Dwie najważniejsze korzyści wynikające z raportów historii pojazdów to oczywiście weryfikacja stanu licznika oraz wgląd na powypadkową historię samochodu. Nie należy jednak zapominać o innych zaletach. Wpisy dotyczące liczby poprzednich właścicieli, rodzaju tych właścicieli (osoba prywatna, firma, leasing, wypożyczalnia aut) pozwalają z dość dużym prawdopodobieństwem ocenić stan samochodu i jego historię serwisową. Znajomość tego, gdzie samochód był serwisowany pozwala we własnym zakresie poszerzyć swoją wiedzę i dopytać się o zakres wykonanych napraw w konkretnym warsztacie.

Oczywiście, nie wszystkie dane trafiają do historii pojazdu. Auta sprowadzane z zagranicy mają zwykle więcej wpisów niż egzemplarze krajowe, ale czasem już samo ujawnienie braku ciągłości w historii pojazdu daje do myślenia i stanowi ostrzeżenie dla kupującego.

Należy pamiętać, że odbudowa samochodu po wypadku albo cofnięty licznik to nie jedyne zagrożenia z którymi musi zmierzyć się kupujący samochód używany. Spora grupa samochodów jest naprawiana niezgodnie ze sztuką, pozbawiona poduszek powietrznych, może mieć usunięty filtr cząstek stałych lub zaniedbane okresowe czynności serwisowe.

Szczegółowa analiza danych zawartych w raporcie, porównanie ich ze stanem faktycznym oraz ewentualne zebranie dodatkowych informacji w serwisach oznaczonych w raporcie historii pojazdu może dać pełny obraz historii pojazdu i ułatwić ocenę jego faktycznej wartości.

Raporty – korzyść dla zawodowego sprzedawcy

Zawodowi sprzedawcy aut używanych, którzy oferują raporty swoim klientom zauważyli, że w rzeczywistości usprawniają one handel i zwiększają zyski. Coraz większa grupa kupujących i tak wykupuje raporty, a zatem sprzedający i tak nie ukryje ewentualnych mankamentów samochodu. Fakt, że to sprzedawca bezpłatnie zaoferuje raport klientowi wzbudza zaufanie.

Jeśli raport potwierdza dobry stan techniczny i prawny samochodu, jest doskonałym argumentem pozwalającym na utrzymanie adekwatnej, korzystnej dla sprzedającego ceny.

Raporty przyspieszają także podjęcie decyzji o zakupie samochodu – klient ma wszystkie potrzebne informacje na miejscu.

Dostępność bezpłatnych raportów do używanych samochodów oferowanych w sprzedaży daje zupełnie nowe możliwości marketingowe. Transparentność przyciąga klientów. Przy obecnych, dość wysokich cenach samochodów, kupujący ograniczają swoje poszukiwania do miejsc, w których oferuje się pewne auta.

Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical
Matas Buzelis, dyrektor ds. komunikacji w carVertical i ekspert motoryzacyjny, Fot. carVertical

„Dzięki łatwo dostępnym raportom historii samochodu klienci przychodzą do dealera bardziej świadomi niż wcześniej. Nawet jeśli dealer jest duży i dobrze znany, nie muszą mu ufać. Właśnie z tego powodu coraz więcej sprzedawców wykorzystuje raport historii pojazdu jako dodatkowy atut handlowy i narzędzie do budowania zaufania w oczach klientów. Co więcej, raporty historii pojazdu pomagają dealerom negocjować cenę samochodów, które sami kupują, a w tym przypadku pomagają im uniknąć niepotrzebnych kosztów, a co najważniejsze – utraty reputacji” – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef działu komunikacji w carVertical.

Źródło: carVertical

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).