Wielton umacnia pozycję w Europie

person Adrian Januszkiewicz 24/09/2018

Grupa Wielton podsumowała pierwsze półrocze i poinformowała oficjalnie o przejęciu brytyjskiego Lawrence David.

Akwizycja o wartości 26 mln GBP jest kolejnym krokiem w realizacji strategii 2020, zakładającej istotne zwiększenie potencjału Grupy. Dzięki włączeniu do rodziny Wielton marki Lawrence David spółka uzupełni portfolio m.in. o specjalistyczne naczepy do szybkiego załadunku oraz zabudowy typu last mile.

 

Lawrence David to firma o ponad 45-letniej historii, działająca na stabilnym, brytyjskim rynku o łącznym potencjale ok. 23 000 pojazdów rocznie, o udziale na poziomie 9,9 proc. Spółka posiada w swoim portfolio między innymi naczepy oraz zabudowy kurtynowe i furgonowe, a także rozwiązania typu last mile, stanowiące obecnie ok. 13 proc. jej portfela produktowego.

Dzięki przejęciu spółki Lawrence David, Grupa Wielton zyskuje bezpośredni dostęp do stabilnego a zarazem chłonnego rynku. Akwizycja jest dla nas także źródłem wzbogacenia oferty Grupy – brytyjska spółka posiada bowiem produkty unikalne. Z perspektywy wejścia na zupełnie nowe rynki, na szczególną uwagę zasługują produkty z linii last mile/home delivery, które są szeroko wykorzystywane w branży FMCG i szybko rozwijającym się sektorze e-commerce. Kolejną interesującą grupą produktową, są kurtyny bezsłupkowe, które pozwalają na sprawniejszą obsługę załadunku i szybsze uruchomienie transportu. Spodziewamy się, że na bardziej wymagających rynkach produkt ten może częściowo zastąpić naczepy tradycyjne. Z drugiej zaś strony, widzimy duży potencjał w uzupełnieniu oferty Lawrence David o naczepy wywrotki oraz naczepy podkontenerowe. Docelowo, Grupa Wielton będzie dostarczać także gotowe podwozia naczepowe do produktów Lawrence David. Mariusz Golec prezes Zarządu Wielton S.A.

 

Integracja wywodzącej się z wielkiej Brytanii marki pod wspólnym szyldem Grupy Wielton oznacza korzyści dla obu podmiotów. Dzięki efektowi skali istotnie zwiększony zostanie ich potencjał produkcyjny, a uzyskane synergie przełożą się na optymalizację w trzech kluczowych obszarach – procesowym, produkcyjnym i zakupowym. Za powodzenie procesu integracji odpowiadać będzie Lawrence Marshall, dotychczasowy dyrektor zarządzający spółki, którego wieloletnie doświadczenie i profesjonalizm zostało docenione przez zarząd Grupy.

Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy być częścią Grupy Wielton. To strategiczne partnerstwo gwarantuje nam zarówno możliwość produkcji podwozi, jak i współpracy z dotychczasowymi dostawcami. Dzięki zawartej umowie poszerzymy nasze portfolio produktów trafiających na rynek Zjednoczonego Królestwa, a także zyskamy dostęp do najbardziej zaawansowanego Centrum Badawczo-Rozwojowego w Europie. Mając to wszystko na uwadze, patrzymy w przyszłość z optymizmem. Marshall Lawrence Chief Executive w Lawrence David Ltd.

 

Grupa Wielton przejęła 75 proc. udziałów w spółce Lawrence David we wrześniu br. Wartość transakcji wyniosła 26 mln GBP. Przejęcie pozostałych 25 proc. zaplanowane jest w przeciągu kolejnych 4 lat w modelu earn-out za cenę opartą o średnie EBITDA Grupy z 4 lat.

Bardzo dobre wyniki Grupy Wielton w pierwszym półroczu 2018

Potwierdzeniem słuszności realizowanej strategii wzrostu 2020 Grupy Wielton są między innymi przychody Grupy Wielton w pierwszym półroczu 2018 roku, które były wyższe o ponad 24 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 983,4 mln zł. Na koniec okresu skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 39,2 mln zł (wyższy w ujęciu r/r o 23,2 proc.), a wynik EBITDA 51,3 mln zł przy rentowności 5,3 proc (o 18,2 proc. więcej r/r.). Wzrost był widoczny również na poziomie sprzedaży – łączny wolumen w raportowanym okresie był wyższy o 13,9 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik konsoliduje sprzedaż w obszarze działalności marek Wielton, Viberti, Fruehauf, a także spółki Langendorf.

 

Potwierdzeniem słuszności realizowanej strategii wzrostu 2020 Grupy Wielton są między innymi jej przychody w pierwszym półroczu 2018 roku, które były wyższe o ponad 24 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym i wyniosły 983,4 mln zł. Na koniec okresu skonsolidowany zysk netto osiągnął poziom 39,2 mln zł (wyższy w ujęciu r/r o 23,2 proc.), a wynik EBITDA 51,3 mln zł przy rentowności 5,3 proc (o 18,2 proc. więcej r/r.). Wzrost był widoczny również na poziomie sprzedaży – łączny wolumen w raportowanym okresie był wyższy o 13,9 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik konsoliduje sprzedaż w obszarze działalności marek Wielton, Viberti, Fruehauf, a także spółki Langendorf.

W pierwszym półroczu br. sprzedaliśmy łącznie 8 825 sztuk pojazdów, co oznacza, że zarówno w ujęciu rocznym, jak i kwartalnym jako Grupa systematycznie rośniemy. Dzięki sprzyjającej koniunkturze nieustannie utrzymujemy się w ścisłej czołówce producentów przyczep i naczep w Europie, a w Polsce jesteśmy obecnie trzecim co do wielkości graczem. Mariusz Golec

Sukcesywna realizacja inwestycji

Rozwój w zakresie dywersyfikacji portfela produktowego niesie ze sobą konieczność inwestycji w nowoczesne procesy technologiczne, obejmujące automatyzację i robotyzację. Grupa Wielton realizuje ambitny program inwestycyjny, finansowany głównie ze środków własnych, którego celem jest zwiększenie mocy produkcyjnych oraz portfolio produktowego. Jedną z najnowszych inwestycji, która znajduje się obecnie w fazie produkcji testowej jest zautomatyzowana linia lakiernicza do antykorozyjnego zabezpieczania podwozi i skrzyń metodą kataforezy (KTL) oraz lakiernia. W kolejnych miesiącach br. planowane jest oddanie do użytku dwóch linii do spawania belek głównych ram naczep, a także linii, mającej usprawnić transport dolny i górny dla pneumatyki, a także montaż osi podwozia. Aktualnie trwają także prace nad realizacją projektu uruchomienia produkcji chłodni, którego zakończenie planowane jest w 2019 r. Koszt inwestycji to 20 mln zł, z czego 44% zostanie dofinansowane dzięki umowie zawartej z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

 

Źródło: Wielton

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl