Grupa BMW napędza polską elektromobilność | MOTOFAKTOR

Grupa BMW napędza polską elektromobilność

person Adrian Januszkiewicz 13/02/2020

Grupa BMW posiada obecnie największy park zelektryfikowanych pojazdów w Polsce (3 557 zarejestrowanych samochodów, co stanowi niemal 35% całego rynku).

W 2019 roku BMW Group Polska została liderem w aż trzech kategoriach rynku pojazdów zelektryfikowanych: BMW okazało się najpopularniejszą marką hybryd plug-in, BMW i3 był najczęściej rejestrowanym samochodem elektrycznym, natomiast MINI Countryman zajął 1. miejsce wśród modeli hybrydowych typu plug-in.

 

Firma posiada obecnie największy park zelektryfikowanych pojazdów w Polsce (3 557 zarejestrowanych samochodów, co stanowi niemal 35% całego rynku). W zeszłym roku modele BMW i MINI stanowiły blisko 44% wszystkich pojazdów typu BEV i PHEV zarejestrowanych przez polskich kierowców.

BMW i MINI zdominowały rynek hybryd plug-in

Dane rejestracji pojazdów w Polsce wskazują, że w 2019 r. BMW było najchętniej wybieraną marką spośród wszystkich producentów oferujących hybrydy plug-in, osiągając w tym segmencie wynik na poziomie 327 rejestracji.

 

Największą popularnością wśród polskich klientów wybierających BMW cieszyła się hybrydowa wersja BMW serii 5. W ubiegłym roku dokonano łącznie 164 rejestracji tego samochodu, co zapewniło 2. miejsce wśród wszystkich rejestrowanych PHEV-ów (po modelu MINI Countryman) oraz blisko 14% udział rynkowy.

 

MINI Countryman był najczęściej rejestrowanym modelem PHEV, a samo MINI znalazło się na 3. miejscu zestawienia najpopularniejszych marek posiadających w swoim portfolio PHEV-y (197 rejestracji).

BMW i3 numerem jeden wśród “elektryków”

BMW i3 od 6 lat niezmiennie odnotowuje wysoką sprzedaż. Z danych SAMAR wynika, że na koniec 2019 r. po polskich drogach jeździło 1 314 egzemplarzy tego modelu[i]. W ubiegłym roku zarejestrowano rekordową liczbę BMW i3 w Polsce (709 sztuk), co ugruntowało jego pozycję jako lidera wśród aut całkowicie elektrycznych.

 

Od momentu wprowadzenia modelu i3 na rynek, jest on najlepiej sprzedającym się “elektrykiem” w segmencie samochodów kompaktowych premium, a jego światowa sprzedaż przekroczyła już 165 tys. sztuk. Obecnie BMW Group planuje przedłużenie jego produkcji do 2024 r. Co więcej, z początkiem br. rozszerzona została także gwarancja na akumulatory instalowane w nowych BMW i3 w Europie. Maksymalny przebieg w ośmioletnim okresie gwarancyjnym zwiększono do 160 tys. km.

 

W Polsce radość z bezemisyjnej jazdy BMW i3 mogą odczuć również użytkownicy największego krajowego carsharingu elektrycznego obsługiwanego przez innogyGO!. W ramach floty dostępne są zarówno standardowa, jak i sportowa wersja, czyli model BMW i3s. Obie wyposażone są w baterię o pojemności 94 Ah, która zapewnia realny zasięg do 200 km w codziennej eksploatacji.

MINI Countryman Cooper S E ALL4 najpopularniejszym modelem PHEV wśród Polaków

Hybrydowe MINI powtórzyło ubiegłoroczny sukces, po raz kolejny zostając najchętniej kupowanym modelem plug-in w Polsce. W 2019 r. MINI Countryman odnotował ponad 85% wzrost pod względem liczby rejestracji w porównaniu do ubiegłego roku, tym samym zapewniając sobie ponad 16% udział w całym polskim rynku PHEV. Model ten można ładować zarówno przy użyciu wolnostojących ładowarek, jak również korzystając ze zwykłego gniazdka o mocy 230V. Przy pełnym naładowaniu MINI Countryman oferuje zasięg do 42 km wykorzystując wyłącznie silnik elektryczny.

Era elektromobilności - BMW Group rozbudowuje portfolio zelektryfikowanych modeli

Ubiegły rok to ekspansja hybrydowych modeli BMW. Do grona PHEV-ów dołączyły m.in.: BMW X3 xDrive30e, BMW 330e, BMW X5 xDrive45e oraz zelektryfikowana wersja nowego BMW serii 7.

 

W pierwszym kwartale bieżącego roku do zelektryfikowanej oferty BMW dołączą także hybrydy plug-in, w tym nowe BMW X1 xDrive25e oraz BMW X2 xDrive25e. Z kolei samochody z napędem w pełni elektrycznym, które ukażą się w najbliższym czasie to MINI Electric oraz BMW iX3 (premiery w 2020 r.), a także zaplanowane na 2021 r. BMW i4 oraz BMW iNEXT.

 

To nie koniec intensywnej rozbudowy portfolio modeli BEV i PHEV należących do BMW Group, ponieważ do 2023 r. w ofercie znajdzie się 25 samochodów zelektryfikowanych, z czego ponad połowa będzie w pełni elektryczna.

 

Źródło: BMW

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).