Gosia Rdest wybrała amortyzatory Bilstein | MOTOFAKTOR

Gosia Rdest wybrała amortyzatory Bilstein

Gosię Rdest, tegoroczną wicemistrzynię WSMP, cały sezon wspierał Bilstein, wyposażając SEAT-a Leona Racera w komplet amortyzatorów sportowych MDS.

Od rozpoczęcia produkcji amortyzatorów w 1957 roku, Bilstein aktywnie uczestniczy w sportach motorowych. Przede wszystkim tory wyścigów i trasy rajdów są idealnym miejscem do testowania tak nowych rozwiązań, jak i oferowanych już produktów. Ale to także możliwość na rozwijanie konstrukcji czy przesuwania granic technologicznych. Na tych doświadczeniach bazują między innymi amortyzatory i elementy zawieszenia Bilstein tworzące serię Performance. W ofercie znajdują się również kompletne zestawy ze sprężynami, które wynoszą samochody „cywilne” na zupełnie nowy poziom sportowych doznań.

 

Ich niepodważalną zaletą jest fakt, że serią Performance można bezpośrednio zastąpić fabrycznie montowane amortyzatory. Osiągnięty w ten sposób wyższy komfort i właściwości jezdne potwierdzają liczne nagrody przyznawane przez samych użytkowników w licznych plebiscytach organizowane przez redakcje magazynów motoryzacyjnych i sportowych.

 

Osobną kategorię w ofercie Bilstein stanowi zawieszenie MDS. Są to krótkie serie przygotowane pod konkretny model samochodu wyczynowego. Co ciekawe, oferowane są na rynku detalicznym i może je zamówić każdy kierowca. Należy jednak pamiętać, że nie posiadają homologacji do użytku na drogach publicznych.

 

Z takiego rozwiązania Bilstein w tym roku skorzystał zespół Gosi Rdest, która rywalizowała o mistrzowski tytuł w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.

Na podstawie informacji otrzymanych od mechaników z zespołu Gosi Rdest dobraliśmy odpowiednie amortyzatory MDS do SEAT-a Leona Racera. Na tym etapie najważniejsze jest dostosowanie długości skoku tłoka. Sam montaż jest stosunkowo prosty, cała istota to późniejsze ich ustawienie. To już indywidualne preferencje kierowcy, w amortyzatorach MDS możemy regulować siłę dobicia i odbicia, a tym samym dobrać sztywność zawieszenia na torze. Z reguły raz ustawionej nie zmienia się już w trakcie sezonu.

doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce - Andrzej Wojciech Buczek

 

Sezon 2019 Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski składał się 10 rund, osiem z nich odbyło się na Torze Poznań i dwie w Rydze na Łotwie. Od samego początku Klasa D4 (3500 cm3) została zdominowana przez Gosię Rdest i SEAT-a Leona Racera. Jednak z uwagi na niespodziewany awans zawodniczki do międzynarodowej W Series, udział w czterech z zaplanowanych rund WSMP nie doszedł do skutku. Poniesionej straty punktów nie udało się już odrobić, pomimo, że w kolejnych wyścigach Gosia Rdest pozostawała bezkonkurencyjna. W ostatecznej klasyfikacji zajęła drugie miejsce z tytułem Wicemistrza Polski. Na pocieszenie pozostaje fakt, że w trakcie sobotnich kwalifikacji zawodniczka pobiła swój życiowy rekord okrążenia na Torze Poznań z czasem 1:37.8!

Na stałe współpracowaliśmy z teamem mechaników i wiemy, że zarówno potencjał zawodniczki, jak i SEAT-a Leona został maksymalnie wykorzystany. Cieszymy się, że amortyzatory Bilstein aktywnie uczestniczyły w sukcesie Gosi Rdest w Wyścigowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Teraz będzie czas na dokładne podsumowanie sezonu od strony technicznej, to dla nas mnóstwo materiału i doświadczeń, które wykorzystamy w dalszych pracach nie tylko przy amortyzatorach sportowych, ale i przy serii Replacement czy Performance.

- Andrzej Wojciech Buczek

 

Źródło: Bilstein

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).