Google wyposaży pojazdy Renault-Nissan-Mitsubishi w nowoczesne systemy

person Adrian Januszkiewicz 20/09/2018

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi podpisał z Google umowę zakładającą wyposażenie samochodów Aliansu w inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe Google’a.

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi oraz firma Google ogłaszają rozpoczęcie współpracy technologicznej, której celem jest wprowadzenie systemu operacyjnego Android do pojazdów sprzedawanych przez marki Aliansu oraz zaoferowanie inteligentnego rozwiązania informacyjno-rozrywkowego oraz aplikacji, które będzie wybierał klient w szerokiej gamie modeli oraz marek. Planowany termin wdrożenia tych rozwiązań to 2021 rok.

 

W ramach współpracy technologicznej pojazdy sprzedawane przez marki Aliansu na różnych rynkach będą korzystać z najpopularniejszego na świecie systemu operacyjnego Android do nawigacji samochodowej. Rozwiązanie będzie wykorzystywać Google Maps, bogaty ekosystem aplikacji samochodowych Google Play Store oraz umożliwi odpowiadanie na połączenia telefoniczne, wiadomości SMS-owe, obsługę mediów, wyszukiwanie informacji, a także głosowe zarządzanie funkcjami pojazdu dzięki wbudowanemu systemowi Google Assistant.

 

Alians Renault-Nissan-Mitsubishi, którego łączna sprzedaż na 200 rynkach wyniosła w ubiegłym roku 10,6 mln sztuk samochodów, zamierza zintegrować aplikacje i usługi Google’a w opracowanych przez siebie systemach informacyjno-rozrywkowych oraz chmurze, co pozwoli na zaproponowanie klientom marek Renault, Nissan oraz Mitsubishi Motors jeszcze lepszej oferty.

 

Szeroki wachlarz modeli pojazdów Aliansu będzie wyposażony we wspólną platformę Androida. Jednak poszczególne marki będą miały możliwość tworzenia na niej własnych interfejsów użytkownika i specyficznych funkcji.

 

Nawiązana współpraca przy rozwoju systemów informacyjno-rozrywkowych jest dopełnieniem innych działań Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, które zmierzają do wyposażenia pojazdów w rozwiązania zapewniające łączność oraz wykorzystania rozwiązań w chmurze. Podjęte prace stanowią element realizacji średnioterminowego planu działania do 2022 roku. Ogłoszenie nowego partnerstwa w rocznicę przyjęcia planu średnioterminowego symbolizuje wagę, jaką Alians przypisuje technologiom następnej generacji. W ramach planu Renault-Nissan-Mitsubishi chce zwiększyć sprzedaż pojazdów do ponad 14 milionów sztuk na koniec 2022 r.

 

Innym celem planu jest wprowadzenie na rynek 12 zeroemisyjnych samochodów elektrycznych, nowych technologii jazdy autonomicznej oraz dalsze wdrażanie rozwiązania Alliance Intelligent Cloud.

 

Usługa Alliance Intelligent Cloud będzie gwarantować systemom informacyjno-rozrywkowym następnej generacji bezpieczną łączność. Będzie platformą łączącą systemy informacyjno-rozrywkowe, zarządzanie danymi oraz zapewniającą możliwość zdalnej aktualizacji i diagnostyki pojazdów wyprodukowanych przez członków Aliansu.

 

Połączenie najnowszych technologii opracowanych przez członków Aliansu z rozwiązaniami firmy Google pozwoli poszczególnym markom zaoferować najbardziej inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe na rynku.

 

Dzięki rozwiązaniom firmy Google oraz systemowi Android kierowcy i pasażerowie będą mieli dostęp do ekosystemu, który już obejmuje tysiące aplikacji i wciąż rośnie. Integracja ta w połączeniu z szeroką wiedzą oraz innowacyjną społecznością developerów pozwoli na łatwy dostęp do najpopularniejszych aplikacji w środowisku samochodu. System będzie kompatybilny z urządzeniami działającymi na innych systemach, jak np. iOS firmy Apple.

Partnerstwo z firmą Google pozwoli na zaoferowanie właścicielom naszych samochodów bogatszej oferty, która w tej chwili jest dostępna wyłącznie poza pojazdami lub w ograniczonym zakresie, przez podłączenie urządzenia z Androidem do kompatybilnych pojazdów. Obecnie pracujemy nad pełniejszą integracją systemów tak, aby można było w ciągły sposób korzystać z usług w samochodzie i poza nim, w tym Google Maps, Google Assistant oraz Google Play Store, do których użytkownicy są już przyzwyczajeni. Hadi Zablit wiceprezes ds. rozwoju w Renault-Nissan-Mitsubishi
Wraz z integracją platformy Androida w naszych systemach infotainmentu przechodzimy na wyższy poziom inteligentnych rozwiązań w naszych już skomunikowanych pojazdach. W przyszłości głównym sposobem interakcji naszych klientów z pojazdami może stać się Google Assistant, wykorzystujący wiodącą technologię sztucznej inteligencji firmy Google. Dzięki Google Maps działającym w połączeniu z Google Assistant i wbudowanym w nasze systemy infotainmentu, klienci marek Aliansu będą mieli na wyciągnięcie ręki najbardziej zaawansowane aplikacje bazujące na sztucznej inteligencji. Dzięki dostępowi do Google Play Store poprzez interfejs pojazdu, klienci będą mogli swobodnie korzystać z bezpiecznego i otwartego ekosystemu aplikacji Androida, stworzonego specjalnie na potrzeby pojazdów. Kal Mos wiceprezes Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi
Google i Renault-Nissan-Mitsubishi łączy wspólna wizja dostarczenia inteligentnych, bezpiecznych rozwiązań zapewniających ciągłość użytkowania w środowisku samochodu przy pomocy dobrze znajomych, aktualizowanych i skomunikowanych aplikacji oraz usług. Dla nas wszystkich współpraca z Aliansem Renault-Nissan-Mitsubishi przy wprowadzaniu rozwiązań Google Assistant, Google Maps i innych popularnych aplikacji poprzez Play Store i Androida dla kierowców i pasażerów na całym świecie to wspaniała perspektywa. Hiroshi Lockheimer wiceprezes ds. platformy i ekosystemów Google

 

Źródło: Renault

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl