Goodyear wprowadza na rynek opony GP-3E | MOTOFAKTOR

Goodyear wprowadza na rynek opony GP-3E

person Adrian Januszkiewicz 6/07/2022

Goodyear wprowadza do swojej oferty GP-3E, oponę przeznaczoną do ładowarek kołowych, wywrotek przegubowych i równiarek.

W wyniku badań potrzeb operatorów Goodyear zwiększył wszechstronność operacyjną swojej najnowszej generacji opon, a zaawansowany model GP-3E ma ułatwiać operatorowi wybór opon.

Maksymalizacja wydajności bez uszczerbku dla trakcji i osiągów

Goodyear ma doświadczenie w obsłudze pojazdów z segmentów L3 (ładowarki i spychacze), E3 (maszyny do robót ziemnych) i G3 (równiarki). Chociaż między tymi maszynami występują znaczne różnice, to wymagania dotyczące opon są podobne.

 

Opona Goodyear GP-3E

Jednym z ważniejszych elementów dla operatorów jest maksymalizacja marży w konkurencyjnym sektorze. Goodyear wprowadził innowacje, które obniżają koszty operacyjne, a jednocześnie poprawiają osiągi. Na przykład w oponie GP-3E zastosowano specjalnie opracowaną przez inżynierów marki mieszankę typu 6, która charakteryzuje się wysoką odpornością na ścieranie. Ponadto zmniejszono masę opony GP-3E w porównaniu z poprzednim modelem, co zwiększyło jej efektywność bez kompromisów w zakresie wytrzymałości i trwałości, ponieważ w oponie tej zastosowano nową konstrukcję osnowy z wielu taśm stalowych, która zwiększa odporność na przecięcia i zużycie bieżnika. Udowodniono, że taka konstrukcja optymalizuje zużycie bieżnika, pomagając osiągnąć cele Goodyeara w zakresie maksymalizacji efektywności i trwałości bez uszczerbku dla osiągów.

Trakcja czy flotacja? GP-3E zapewnia jedno i drugie

Goodyear zmierzył się też z wyzwaniem pozornie sprzecznych priorytetów podczas pracy, utrzymaniem trakcji i flotacji. Z punktu widzenia inżynierii opon, trakcja zapewnia przyczepność, która umożliwia jazdę do przodu, ale musi być zrównoważona flotacją, która pomaga maszynie utrzymać się na powierzchni bez powodowania uszkodzeń lub ugrzęźnięcia.

 

Wzór bieżnika GP-3E ma zapewniać wysoki poziom trakcji dzięki dodatkowym krawędziom gryzącym, podwójnym lamelom w osi symetrii oraz ogólnie zwiększonej liczbie lameli. Jednocześnie bieżnik został zaprojektowany tak, aby oferować wysoki poziom pływalności poprzez równomierne rozłożenie ciężaru.

 

Kolejną korzyścią wynikającą z zastosowania ulepszonego wzoru bieżnika w połączeniu z nową konstrukcją jest poprawa komfortu pracy operatora. Opona GP-3E została zaprojektowana tak, aby zmniejszyć poziom wibracji, szczególnie na twardych nawierzchniach. Jest to ważne podczas wielogodzinnych zmian w trudnym klimacie.

 

Stosowana przez Goodyeara zasada „Electric Drive Ready” oznacza, że najnowsze opony nadają się do stosowania w maszynach zarówno z napędem elektrycznym, hybrydowym, jak i z konwencjonalnym z silnikiem Diesla. Zmniejsza to zapotrzebowanie operatorów na zapasy, ponieważ tej samej opony można używać niezależnie od rodzaju napędu.

 

Wsłuchaliśmy się w potrzeby operatorów działających w tym wymagającym sektorze. Obniżanie kosztów i maksymalizacja czasu pracy to priorytety branży. Wprowadzając jedną uniwersalną, efektywną i trwałą gamę opon, która spełnia wymagania operacyjne większej liczby maszyn, upraszczamy wybór, maksymalizujemy efektywność i wprowadzamy innowacje, które zwiększają uniwersalność opon. Innowacyjna, lekka konstrukcja nowej opony GP-3E zapewnia optymalizację kosztów w przeliczeniu na godzinę pracy, co zwiększa wydajność i sprzyja zrównoważonemu rozwojowi. Dla kierowców oznacza to również komfort jazdy przy niskich wibracjach – wyjaśnił Octavian Velcan, dyrektor zarządzający Goodyear ds. OTR i Aviation w regionie EMEA.

 

Nowy model GP-3E będzie dostępny w następujących rozmiarach:

 

 

Źródło: Goodyear

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).