Glasurit wyznacza historyczne kolory pojazdu Bitter Coupé

person Adrian Januszkiewicz 25/09/2019

Glasurit wyznaczyła historyczne kolory ponad 90% z wyprodukowanych 395 modeli Bitter Coupé Diplomat i przełożyła je na konkretne receptury.

Erich Bitter to wszechstronna osobowość: zawodowy kolarz, kierowca wyścigowy, kierowca rajdowy i biznesmen. Nawet dziś dla branży motoryzacyjnej Bitter jest żywą legendą. 50 lat temu Opel zaprezentował pojazd Coupé Diplomat (CD), który nigdy nie wszedł do seryjnej produkcji. To właśnie Bitter, wykorzystując własne nazwisko, wprowadził ten model na rynek jako Bitter CD. Na początku września Bitter złożył wizytę w firmie Glasurit w Münster z okazji udanego zakończenia projektu kolorystycznego Glasurit oraz Bitter Club International.

 

Marka premium firmy BASF wyznaczyła historyczne kolory ponad 90% z wyprodukowanych 395 modeli Bitter Coupé Diplomat i przełożyła je na konkretne receptury. Autentyczne kolory są teraz dostępne również w bazie kolorów Glasurit (największej tego typu bazie na świecie) – w razie potrzeby można szybko i łatwo uzyskać do nich dostęp.

 

Projekt podzielono na dwie części: zgromadzenie danych i przeniesienie ich do bazy kolorów.

Wiele barw, które można zobaczyć na Bitter CD, pochodzi od innych producentów pojazdów. Dlatego naszym pierwszym krokiem było sprawdzenie historycznej dokumentacji, w której zapisywano oznaczenia kolorów i numery kolorów dla każdego pojazdu. Andreas Hartel jednostka Glasurit ds. pojazdów osobowych, odpowiedzialna za gromadzenie danych

 

Ponadto niektóre kolory, pochodzące z nieznanych marek samochodów, były już dostępne w bazie kolorów Glasurit. W połączeniu z dokumentacją kolory te można przypisać do poszczególnych samochodów. W kilku przypadkach zastosowano barwy firmowe.

 

W ramach dekodowania kolorów Thomas Ebert z Bitter Club International dostarczył oryginalne próbki, aby można było odtworzyć oryginalną barwę każdego pojazdu. Po zgromadzeniu danych informacje przekazano z laboratorium kolorystycznego do bazy kolorów Glasurit. Porównanie pojazdów, które nadal były pokryte oryginalnym lakierem ze współczesnymi próbkami sprzedażowymi i próbnikami barw wykazało, że kolory nie zawsze sobie odpowiadały. Eksperci z GlasuritBitter Club wspólnie decydowali, która próbka danego koloru powinna zostać odtworzona. Obecnie klub wspiera poszukiwania brakujących kolorów.

Martin Wilhelm, rzecznik zarządu Bitter Club International, miał już kontakt z marką Glasurit w czasach, kiedy pracował jako rzeczoznawca motoryzacyjny. Z tego powodu wybrano markę premium firmy BASF.

Skrupulatna realizacja projektu przez Glasurit oraz jej wyniki pokazują, że wybraliśmy właściwego partnera. Zapewnia nam on idealną możliwość odtwarzania historycznych kolorów przy użyciu najnowszych technologii. Martin Wilhelm rzecznik zarządu Bitter Club International

 

Pierwszy kontakt pomiędzy GlasuritBitter Club International miał miejsce około dwóch lat temu. Erich Bitter, założyciel marki Bitter, jest członkiem klubu. Projekt wdrożono w zeszłym roku.

Ta współpraca jest kolejnym z wielu udanych projektów z rozmaitymi klubami motoryzacyjnymi i producentami samochodów, którym udowodniliśmy naszą kompetencję w dziedzinie kolorystyki. Dzięki takim projektom możemy zwiększać naszą bazę kolorów i tym samym uwypuklać naszą wiodącą pozycję w zakresie autentycznych kolorów historycznych. Jürgen Book szef działu Glasurit ds. samochodów klasycznych

 

Bitter Club International liczy obecnie 148 członków z 10 różnych krajów. Są w nim osoby z Niemiec, ale i ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Turcji, Wielkiej Brytanii, Belgii i Francji. Założyciel Bitter Automobile, Erich Bitter, zlecił klubowi zachowanie i dystrybucję modeli CD i SC oraz rozpowszechnianie informacji technicznych dotyczących tych samochodów.

 

Klub wyszukuje też części zamienne oraz wydaje certyfikaty weryfikacji danych do pojazdów BITTER CDBITTER SC. Sportowy coupé Bitter CD był pierwszym pojazdem marki. Między jesienią 1973 r. a końcem 1979 r. wyprodukowano zaledwie 395 pojazdów. Standardowe modele Opla posłużyły za podstawę dla około 1000 samochodów marki Bitter. W ostatnich latach kilka modeli Opla zostało przeprojektowanych z wykorzystaniem nowych elementów stylistycznych marki Bitter – można je rozpoznać po znanym logo na osłonie chłodnicy: “Bitter B”.

 

5 września br. Glasurit, Bitter Club International oraz sam Erich Bitter przedstawili szczegółowe wyniki w ośrodku Refinish Competence Center marki Glasurit w Münster.

 

Źródło: BASF

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl
 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

FreshMail.pl