Ford, Bedrock i Bosch testują zautomatyzowane parkowanie pojazdów | MOTOFAKTOR

Ford, Bedrock i Bosch testują zautomatyzowane parkowanie pojazdów

Pojazdy badawcze Ford Escape testują pierwsze amerykańskie rozwiązania oparte na infrastrukturze do wysoce zautomatyzowanego parkowania bez kierowcy.

Ford Motor Company, Bedrock i Bosch rozpoczynają projekt z wykorzystaniem podłączonych do sieci pojazdów testowych Ford Escape, które mogą jeździć i parkować w garażu „Bedrock’s Assembly Garage” w Detroit, korzystając z inteligentnej infrastruktury Bosch. Jest to pierwsze w USA rozwiązanie oparte na infrastrukturze do zautomatyzowanego parkowania w usłudze automated valet parking.

 

Testy są prowadzone w dzielnicy Corktown, przy stacji kolejowej Michigan Central Station, która jest nowym centrum innowacji dla Forda. Dzielnica przyciąga innowatorów z całego świata, którzy opracowują i testują nowe rozwiązania, aby sprostać wyzwaniom związanym z transportem miejskim, poprawić dostęp ludzi do rozwiązań mobilnych i przygotować się na świat, który będzie coraz bardziej autonomiczny i połączony z siecią.

Nieustannie poszukujemy możliwości rozszerzenia naszego wiodącego pakietu technologii wspomagających kierowcę pod nazwą Ford Co-Pilot360, który pomaga im prowadzić bezpieczniej i wierzymy, że rozwiązanie jakim jest automated valet parking jest bardzo obiecujące. Nasza współpraca z firmami Bosch i Bedrock jest zgodna z naszą wizją przyszłości, która zakłada coraz bardziej zautomatyzowane pojazdy, w większym stopniu monitorujące swoje otoczenie, a jednocześnie wymagające mniejszej mocy obliczeniowej komputerów pokładowych.

dyrektor ds. technologii w Ford Motor Company - Ken Washington

 

Projekt wpisuje się w wizję firmy Bedrock, polegającą na łączeniu budowlanych i historycznych osiągnięć z najnowszą technologią parkowania i mobilności – w tym obecną instalacją do pierwszego automatycznego parkowania na Środkowym Zachodzie. Usługa będzie polegała na odbieraniu i zwracaniu samochodów w piwnicy budynku Free Press Building, korzystając z zatoczek na poziomie ulicy.

Staramy się być w czołówce inicjatyw związanych z parkowaniem i mobilnością w Detroit, ponieważ zdajemy sobie sprawę z wagi wzajemnych zależności między nieruchomościami a mobilnością. Oprócz radykalnego skrócenia czasu parkowania, postrzegamy to rozwiązanie jako pierwszy krok do wprowadzenia zautomatyzowanego parkingu dla naszego miasta, zapewniając najwyższą wygodę naszym najemcom, gościom i mieszkańcom.

dyrektor ds. informacji w Bedrock - Heather Wilberger

Połączony z siecią pojazd i inteligentna infrastruktura usprawniają automatyczne parkowanie

Połączone z siecią pojazdy testowe Forda działają w sposób wysoce zautomatyzowany dzięki komunikacji vehicle-to-infrastructure (V2I) z inteligentną infrastrukturą parkingową firmy Bosch. Czujniki infrastruktury rozpoznają i lokalizują pojazd w celu sterowania manewrem parkowania, w tym pomagają uniknąć pieszych i innych zagrożeń. Jeśli infrastruktura wykryje coś na drodze pojazdu, może natychmiast go zatrzymać.

W przypadku firmy Bosch usługa zautomatyzowanego parkowania łączy w sobie nasze duże doświadczenie w zakresie mobilności i techniki budowlanej, aby zapewnić inteligentne rozwiązanie infrastrukturalne, które usprawnia codzienne życie. Ta technologia pozwala konsumentom dostrzec korzyści wynikające z wysoce zautomatyzowanej technologii, ponieważ pojazd sam wykonuje takie zadanie jak np. parkowanie w garażu.

prezes firmy Bosch w Ameryce Północnej - Mike Mansuetti

 

Po przybyciu do garażu kierowca zostawia samochód w wyznaczonym miejscu i za pomocą aplikacji w smartfonie uruchamia automatyczny manewr parkowania. Kierowcy korzystają również z aplikacji, aby poprosić o zwrot pojazdu do wyznaczonego miejsca odbioru, przyspieszając cały proces parkowania i unikając kłopotliwego szukania pojazdu po powrocie do garażu.

Podstawą jest efektywne wykorzystanie przestrzeni i usług związanych z pojazdami

Zautomatyzowane rozwiązania parkingowe przynosić mają korzyść właścicielom garaży, umożliwiając bardziej efektywne wykorzystanie przestrzeni parkingowej. Dzięki zautomatyzowanemu parkowaniu z usługą parkingową, nawet 20% więcej pojazdów może się zmieścić na tej samej powierzchni. Rozwiązanie można wdrożyć na etapie przebudowy budynku, tak jak w Assembly Garage lub zaplanować infrastrukturę do zastosowania przy budowie nowych garaży.

 

Oprócz zwykłego parkowania, pojazd mógłby również wjeżdżać do miejsc w garażu w celu wykonania określonych usług, takich jak ładowanie akumulatorów lub mycie na myjni samochodowej. W ramach projektu Ford, Bedrock i Bosch mają zademonstrować, w jaki sposób pojazd będzie poruszał się najpierw do miejsca serwisowego zanim ostatecznie przejedzie bez kierowcy na miejsce parkingowe, a potem do miejsca wyjazdu.

 

Źródło: Bosch

Zdjęcia: Bedrock, Bosch, Ford

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).