FIAT utworzył salon sprzedaży oparty na metaverse | MOTOFAKTOR

FIAT utworzył salon sprzedaży oparty na metaverse

person Adrian Januszkiewicz 7/12/2022

FIAT Metaverse Store to pierwszy na świecie interaktywny salon sprzedaży zbudowany w oparciu o metaverse.

 

  • Dzięki bezpośredniemu dialogowi między klientem a marką, FIAT na nowo odkrywa cyfrowe doświadczenia
  • Proste i wspomagane przez człowieka brand experience z prawdziwym ekspertem od FIATa – Product Genius – gotowym, by odpowiedzieć na każde pytanie
  • We Włoszech, ojczyźnie FIATa został uruchomiony FIAT Metaverse Store, z flagowym modelem Nowym Fiatem 500 La Prima by Bocelli
  • Wewnątrz FIAT Metaverse Store klienci będą mogli odkrywać, konfigurować, a nawet dokonywać zakupu samochodu, odtwarzając wrażenia z salonu sprzedaży w zaciszu własnego domu
  • Do końca 2022 roku projekt ma objąć całą gamę Nowego Fiata 500, a do końca pierwszego półrocza 2023 roku rozszerzony ma być na kolejne modele i rynki
  • Przyjazny dla użytkownika i prosty w obsłudze, FIAT Metaverse Store, został opracowany we współpracy z Touchcast i Microsoft i nie wymaga zestawu słuchawkowego do wirtualnej rzeczywistości (VR) ani drogiego sprzętu
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Technologia wprowadzona przez markę FIAT jest pierwszą tego typu, w której całość doświadczeń związanych ze sprzedażą odbywa się w oparciu o metaverse, rewolucjonizując doświadczenia klienta. W Metaverse Store dostępny jest tzw. Product Genius – prawdziwa osoba, która w rzeczywistym czasie odpowiada na wszystkie pytania klientów.

 

FIAT po raz kolejny jest liderem w oferowaniu naszym klientom innowacyjnych i bezstresowych brand experience. W czysto fiatowskim stylu, sklep FIAT Metaverse Store jest pierwszym tego typu obiektem w branży motoryzacyjnej. To magiczne doświadczenie, to wciągająca, wspierana przez człowieka podróż do świata FIATa. Prosty i przyjazny dla użytkownika, zgodny z ideą „tech it easy” i przystępny dla każdego, dzięki swojej technologii – powiedział Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis – Krótko mówiąc, jest to nasz sposób na to, aby doświadczenie zakupowe było dostosowane do indywidualnych potrzeb każdego klienta dzięki interakcji z człowiekiem i jeszcze prostsze, co jest zgodne z naszą misją społeczną, aby zaspokoić aktualne potrzeby ludzi do uproszczania sobie życia. Po raz pierwszy nasi klienci będą mogli poznać i nabyć Nowego Fiata 500 La Prima by Bocelli, siedząc wygodnie w zaciszu własnego domu dzięki szybkiemu, realistycznemu i bezstresowemu procesowi wspomaganemu przez człowieka. To wyjątkowe doświadczenie zostanie rozszerzone na całą gamę nowego Fiata 500 do końca 2022 roku. W pierwszym półroczu 2023 roku, klienci będą mogli odkrywać nowe modele w Metaverse Store i począwszy od Włoch, nasza rewolucyjna customer journey będzie dostępna również na pozostałych rynkach.

FIAT Metaverse Store został opracowany we współpracy z firmami Touchcast i Microsoft, które zaprojektowały to wyjątkowe doświadczenie specjalnie dla marki FIAT. Platforma Metaverse-as-a-Service firmy Touchcast jest zbudowana w chmurze Microsoft i zapewnia klientom dostęp do metawersum bez konieczności używania zestawów słuchawkowych do wirtualnej rzeczywistości, awatarów czy specjalistycznego sprzętu. W efekcie otrzymujemy połączenie wirtualnego i fizycznego doświadczenia, które nie ma sobie równych.

 

FIAT Metaverse Store natychmiast przenosi klienta „do wnętrza” FIATA. Po wejściu do środka, Product Genius powita klienta i razem będą mogli obejrzeć wybrany model dzięki dynamicznej prezentacji 360° i dowiedzieć się więcej o zastosowanej technologii. Product Genius odpowie także na pytania dotyczące elektromobilności, sposobów ładowania i bogatego wyposażenia nowego Fiata 500. Ponadto, klient może zobaczyć z bliska, jak działa system Infotainment oraz poszczególne tryby jazdy i ładowania EV. Klient będzie mógł również spersonalizować swój samochód, wybierając rodzaj i kolor nadwozia, wystrój wnętrza oraz inne funkcje, patrząc jak samochód jego marzeń zmienia się czasie rzeczywistym. Ponadto, niezwykle wciągające narzędzie oferowane przez markę FIAT pozwala odtworzyć wrażenia z jazdy nowym Fiatem 500 La Prima by Bocelli na La Pista 500, torze testowym znajdującym się na dachu dawnej fabryki Lingotto w Turynie.

Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów i dostosowując się do ich wolnego czasu, Product Genius jest zawsze dostępny, od poniedziałku do piątku w godz. od 9:00 do 20:00 i w sobotę od 10:00 rano do 18:00 wieczorem.

 

Dzięki nowemu FIAT Metaverse Store, Marka podąża drogą w kierunku prostej, ale innowacyjnej ścieżki klienta, zgodnie ze strategią upraszczania rozpoczętą zaledwie kilka tygodni temu wraz z konfiguracją nowej gamy.

Zupełnie nowe doświadczenie online łączy się z fizycznym doznaniem, ponieważ klient może odwiedzić najbliższego dealera i umówić się na jazdę testową wybranym modelem.

 

Źródło: Stellantis

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).