EVerywoman Race wyruszył z Warszawy | MOTOFAKTOR

EVerywoman Race wyruszył z Warszawy

Organizowany przez PSPA rajd autami elektrycznymi w ramach inicjatywy EVerywoman ma na celu edukację nt. profilaktyki i walki z rakiem piersi.

 

 

W Polsce rak piersi – najczęściej występujący złośliwy nowotwór – stanowi około 23% wszystkich zachorowań i co roku jest diagnozowany ponad 24 tys. kobiet. Oznacza to, że każdego dnia ponad 50 Polek dowiaduje się o chorobie, a 15 umiera. Mimo wzrastającej świadomości na temat zagrożeń, jakie niesie ze sobą choroba oraz możliwości walki z nią, w Polsce przy większej liczbie chorych na nowotwór piersi, zwiększa się także śmiertelność. To trend odwrotny od obserwowanego w Europie, gdzie mimo wzrostu zachorowań liczba śmierci maleje.

 

EVerywoman to inicjatywa, której podstawowym celem jest integrowanie kobiet działających lub rozpoczynających swoją ścieżkę zawodową w dziedzinie nowej mobilności. Jednym z pierwszych naszych projektów jest „EVerywoman: New Mobility Women’s Race”. Wyprawa odbędzie się pojazdami elektrycznymi i ma na celu promowanie profilaktyki i czujności onkologicznej. Projekt ten stanowi także doskonałą okazję do budowania świadomości w dziedzinie rozwoju zielonego transportu. To piękna inicjatywa, łącząca zrównoważoną mobilność z promocją zdrowia i wsparciem dla kobiet w walce z rakiem piersi – komentuje Agata Wiśniewska-Mazur, Zastępczyni Dyrektora ds. Rozwoju PSPA oraz organizatorka inicjatywny EVerywoman.

Fot. PSPA

Zorganizowany przez PSPA EVerywoman New Mobility Women’s Race stanowi odpowiedź na potrzeby wsparcia profilaktyki raka piersi. W ramach inicjatywy 12 kobiet wybierze się w niemal 2,5 tys. kilometrową podróż pojazdami elektrycznymi.

 

Jest mi niezmiernie miło, że zostałam zaproszona przez Kempower i PSPA do wzięcia udziału w inauguracji rajdu „EVerywoman: New Mobility Women’s Race”. Bardzo cieszy mnie fakt, że liderki elektromobilności wybrały za cel swojej podróży właśnie fińskie Lahti – Zieloną Stolicę Europy 2021. Ten rajd to świetna inicjatywa, która łączy w sobie edukację klimatyczną z edukacją prozdrowotną. Mam nadzieję, że akcja odbije się szerokim echem i pomoże wielu kobietom w Polsce – Päivi Laine, Ambasador Finlandii w Polsce.

Fot. PSPA

Edukacja w zakresie działań profilaktycznych oraz dobrych praktyk, jest jednak tylko jednym z założeń EVerywoman Race. W ramach zorganizowanej przez PSPA inicjatywy na profilaktykę związaną z rakiem piersi zbierane są środki finansowe, które wspomogą Stowarzyszenie „Amazonki” Warszawa-Centrum. Działa ono od 35 lat, aktywnie pomagając osobom ze zdiagnozowanym rakiem piersi m.in. poprzez udostępnianie informacji na temat choroby, leczenia i opieki pooperacyjnej. Stowarzyszenie organizuje także spotkania wsparcia, warsztaty, konferencje oraz akcje edukacyjne. Ponadto działa na rzecz poprawy jakości życia kobiet po operacji, oferując wsparcie psychologiczne i rehabilitacyjne. W ramach swojej działalności stowarzyszenie ściśle współpracuje z placówkami medycznymi oraz specjalistami, aby zapewnić kompleksową opiekę pacjentkom.

 

Rak piersi jest chorobą, która wpływa na życie wielu kobiet na całym świecie, a inicjatywa EVerywoman Race, w tym ekscytujący rajd samochodami elektrycznymi, stanowi innowacyjny sposób na zwiększenie świadomości profilaktyki raka piersi, jednocześnie promując ekologię. Jeszcze bardziej inspirujący jest fakt, że zebrane środki finansowe z tego rajdu zostaną przekazane Stowarzyszeniu „Amazonki” Warszawa-Centrum. To organizacja, która od ponad trzech dekad służy kobietom dotkniętym rakiem piersi, zapewniając wsparcie psychologiczne, edukację oraz inne wsparcie. Należy podkreślić, że to, co kobiety robią, to przede wszystkim działanie dla kobiet i osób dotkniętych tą chorobą. To akt solidarności i wsparcia, który przekracza granice i pokazuje, jak istotne jest wzajemne działanie na rzecz osób dotkniętych rakiem piersi – mówi Ewa Grabiec-Raczak Prezes Zarządu Stowarzyszenia „Amazonki” Warszawa-Centrum.

Fot. PSPA

Nissan wśród partnerów akcji

W gronie partnerów inicjatywy znalazła się marka Nissan. Na potrzeby tej inicjatywy astara, oficjalny importer marki Nissan w Polsce, udostępniła elektrycznego crossovera ARIYA, aby wesprzeć działania na rzecz walki z rakiem piersi.

 

Ponad 2400 km trasy, prowadzącej z Warszawy przez Rygę do Lahti, pokonywane elektrycznymi samochodami różnych marek, ma demonstrować nie tylko ich zdolność do długodystansowej podróży, ale też stanowić podstawę do szerokich działań edukacyjnych i popularyzacji elektromobilności.

Fot. Nissan

Udostępniony przez firmę astara na potrzeby projektu samochód to Nissan ARIYA w wersji Evolve 87 kWh z napędem na przednią oś, zapewniający zasięg wg WLTP w cyklu mieszanym wynoszący aż 525 km, co jest niezwykle istotne w tak dalekich podróżach. Pojazd ten umożliwia szybkie ładowanie prądem stałym z maksymalną mocą 130 kW, co pozwala na uzupełnienie energii w akumulatorze od 20 do 80% jego pojemności w zaledwie 30 minut. Co ciekawe, Nissan ARIYA biorący udział w akcji EVerywoman Race jest w kolorze zielonym „Aurora”, który w zależności od natężenia światła polaryzuje się m.in. do koloru różowego, nawiązującego do charakteru akcji i „Różowego Października”.

 

Jesteśmy dumni, że astara mogła dołączyć do grona firm wspierających projekt EVerywoman. Inicjatywa, która promuje profilaktykę zdrowia i podnosi świadomość onkologiczną, jest dla nas niezwykle ważna. Pragnę podkreślić, że dla Nissana jako globalnego producenta samochodów, inwestowanie w technologie elektromobilności i popularyzacja pojazdów elektrycznych to nie tylko kwestia biznesu, ale także misja społeczna. Zachęcam wszystkich do śledzenia tej szlachetnej wyprawy i wspierania ekipy EVerywoman Race w tej ważnej misji – powiedziała Dorota Pajączkowska, PR Manager marki Nissan w Astara NIP Poland.

 

Poza Nissanem w gronie partnerów inicjatywy znalazły się marki:

 

Kempower, Eleport, OTOMOTO, PowerDot, GreenWay, Shell Recharge, Volkswagen Financial Services, Diagnostyka+, ECE Logistics, AVL, Overcome, Green Cell, BMW Group, Cupra, Hyundai Motor Poland, Mercedes-Benz Polska, Volkswagen Group Polska

 

Źródło: PSPA/Nissan

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).