ELF globalnym partnerem zlotów DGR | MOTOFAKTOR

ELF globalnym partnerem zlotów DGR

DGR („The Distinguished Gentleman's Ride”) to światowe zloty charytatywne motocyklistów posiadających klasyczne i zabytkowe maszyny. Jednym z ich globalnych partnerów jest firma ELF.

 

Zloty DGR są organizowane na całym świecie w tym samym dniu. Ostatnie spotkanie w Polsce odbyło się 22.05.2022 r. Imprezy odbywały się jednocześnie w Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu.

Australijska koncepcja

„The Distinguished Gentleman’s Ride” został założony w Sydney, w Australii przez Marka Hawwa, który dążył do zmiany negatywnego stereotypu mężczyzn na jednośladach, kojarzonych z gangami motocyklowymi. Ostateczną inspiracją było ujęcie z serialu telewizyjnego Mad Men’s, na którym główny bohater, Don Draper siedział na klasycznym motocyklu, w swoim najlepszym garniturze. Donald Francis Draper to fikcyjny bohater serialu AMC Mad Men (2007-2015).

Tak przełamuje się stereotypy

Pomysł na klasyczne maszyny, nienaganne maniery i starannie dobrane stroje został przyjęty z entuzjazmem. W 2012 roku na pierwszej imprezie (organizowanej jednocześnie w 64 miastach) pojawiło się ok. 3000 uczestników. W 2013 roku było ich już ponad 11 tysięcy. Już wtedy zaczęto zbierać fundusze na cele profilaktyki nowotworowej.

 

Obecnie zloty odbywają się równolegle na całym świecie i przyjeżdża na nie średnio ponad 50 tysięcy osób. Zebrane fundusze oscylują w przedziale od 3-6 milionów dolarów. Zbiórką oraz kampanią prozdrowotną zajmuje się fundacja Movember – największa światowa organizacja zajmująca się zdrowiem mężczyzn. W szczególności gromadzi fundusze na najnowocześniejsze badania nad rakiem prostaty oraz programami zdrowia psychicznego i zapobiegania samobójstwom.

Dress code

Na DGR każdy uczestnik musi prezentować się elegancko, z klasą. Preferowane klasy motocykli to Cafe Racer, Classic, Modern Classic, Chopper, Brat Style, Bobber, Tracker, Scrambler, Side Car (z wózkiem bocznym) i klasyczne skutery.

ELF pomaga

Współpraca z DGR wpisuje się w filozofię firmy ELF, która w swoich działaniach systematycznie stara się uwzględniać interesy społeczne, aspekty środowiskowe, czy wsparcie dla przemyślanych, prozdrowotnych kampanii. Takie inicjatywy, jak DGR mają charakter ponadczasowy, łączą przedstawicieli różnych pokoleń, różnych grup zainteresowań i namacalnie przekładają się na pomoc osobom potrzebującym.

 

Źródło: TotalEnergies

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).