Elektryki a zawieszenie pneumatyczne | MOTOFAKTOR

Elektryki a zawieszenie pneumatyczne

Firma Arnott opisuje wpływ zwiększającego się parku pojazdów elektrycznych (EV) na rozwój zawieszeń pneumatycznych.

W życie weszło Porozumienie Paryskie, mające pomóc w ograniczeniu zmian klimatycznych na całym świecie. Wiele sektorów przemysłu musi dostosować swoje działania do nowych warunków, wprowadzać innowacje, jednocześnie redukując emisje szkodliwych substancji i zachowując rentowność. W przypadku branży motoryzacyjnej, mówimy o pojazdach zeroemisyjnych, które nie emitują gazów spalinowych ani innych substancji szkodliwych z napędu pojazdu. Początkowo wielu producentów było sceptycznych co do elektryfikacji, ale konieczność obniżenia emisji dwutlenku węgla skłoniła większość producentów samochodów do rozwoju oferty pojazdów elektrycznych lub hybrydowych.

Podobieństwa i różnice

Najbardziej zauważalną różnicą między samochodami elektrycznymi a spalinowymi jest to, że pierwsze korzystają z energii elektrycznej zgromadzonej w akumulatorach, podczas gdy drugie spalają paliwo płynne, które zostaje zapalone i powoduje napędzanie elementów silnika. Te różnice mają wpływ na wiele systemów pojazdu, na przykład napęd elektryczny ma mniej ruchomych części i nie wymaga układu wydechowego ani filtra DPF.

Pomimo tego, że samochody elektryczne są z reguły cięższe od tradycyjnych samochodów spalinowych i mają niższe położenie środka ciężkości, ich zawieszenie nie różni się znacząco. W rzeczywistości, konwencjonalny układ sprężynaamortyzator lub miech pneumatyczny, dodatkowo wyposażony w aktywny amortyzator, są bardzo podobne do tych stosowanych w pojazdach spalinowych.

Jednakże należy zauważyć, że systemy zawieszenia są dostosowywane do konkretnych platform, na których są budowane samochody elektryczne, co oznacza, że ich charakterystyki i ustawienia są różne. Różnią się także krzywe tłumienia, podobnie jak w przypadku samochodów spalinowych.

Z punktu widzenia napraw zawieszenia, nie ma potrzeby stosowania innych narzędzi czy przechodzenia specjalnych szkoleń.

Korzyści stosowania zawieszenia powietrznego w elektrykach

Jedną z charakterystycznych cech samochodów elektrycznych jest ich zwiększona masa i inny rozkład, spowodowany obecnością baterii, silników elektrycznych i innych elementów. Zastosowanie zawieszeń pneumatycznych w pojazdach spalinowych miało na celu niwelowanie różnic w rozkładzie masy oraz optymalizację prowadzenia w różnych warunkach drogowych. Dlatego producenci pojazdów elektrycznych również decydują się na stosowanie tego typu zawieszeń, które umożliwiają samo poziomowanie i zapewniają optymalne prowadzenie oraz komfort podróżowania.

Wyposażenie samochodów elektrycznych w odpowiednie zawieszenie pneumatyczne może przyczynić się do zwiększenia zasięgu pojazdu poprzez redukcję oporów powietrza. Jest to istotne, zwłaszcza przy wysokich prędkościach na autostradach. W miarę rosnącej popularności aut elektrycznych można spodziewać się większego zainteresowania tą technologią.

Dla inżynierów firmy Arnott zaangażowanie w projektowanie układów zawieszeń do pojazdów elektrycznych stanowi naturalne rozwinięcie ich działalności, która trwa od wielu lat. Dzięki laboratorium badawczemu, torowi testowemu i parkowi pojazdów testowych, specjaliści marki potrafią przenieść projekty czy koncepcje w życie, tworząc produkty i rozwiązania. Każdy prototyp przechodzi testy przez oddzielny zespół, aby zapewnić niezależne badania i wydajność. Ten proces jest kontynuowany aż do osiągnięcia satysfakcjonujących wyników. Wykorzystując wieloletnie doświadczenie w projektowaniu wysokiej jakości podzespołów zawieszenia na rynku wtórnym, Arnott produkuje teraz układy zawieszeń do pojazdów elektrycznych.

Źródło: Arnott

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).