Elektryczny MAN na początku 2024 roku | MOTOFAKTOR

Elektryczny MAN na początku 2024 roku

person Maciej Blum 22/08/2023

MAN przygotowuje się do rozpoczęcia seryjnej produkcji ciężarówki elektrycznej.

Otrzymano ponad 500 zapytań o zamówienia, 2600 pracowników zostało już przeszkolonych w zakresie stosowania technologii wysokiego napięcia.
MAN Truck & Bus rozpocznie seryjną produkcję nowego elektrycznego samochodu ciężarowego w swoim zakładzie w Monachium w 2024 roku. Firma przeszkoliła już 2600 pracowników w zakresie bezpiecznego obchodzenia się z technologią wysokiego napięcia i nowymi komponentami elektrycznymi w ciągu ponad 17 000 godzin szkoleniowych w Centrum eMobility stworzony specjalnie do tego celu. Pierwsze seryjnie produkowane elektryczne ciężarówki mają trafić do klientów już w pierwszej połowie 2024 roku. Już teraz, na około cztery miesiące przed oficjalnym rozpoczęciem sprzedaży, wpłynęło ponad 500 zamówień elektryczną wersję ciężarówki zdolną do transportu na duże odległości.

 

Aby zapewnić jak najpłynniejsze uruchomienie produkcji nowych elektrycznych samochodów ciężarowych, firma MAN opracowała z eMobility Center zupełnie nową koncepcję przygotowania produkcji. Przyszłościowy model obejmuje nie tylko nową elektryczną ciężarówkę, ale także pojazdy z konwencjonalnymi układami napędowymi, ponieważ oba typy napędów będą w przyszłości produkowane na tej samej linii produkcyjnej.

 

„Aby transformacja z silnika spalinowego na elektryczny samochód ciężarowy powiodła się w sposób zrównoważony w dużych ilościach przemysłowych, musimy również przemyśleć na nowo produkcję. W szczególności fazę, w której nasi klienci już żądają elektrycznych samochodów ciężarowych w większych ilościach, ale nadal potrzebują także ciężarówek z silnikiem Diesla. To wymaga innowacyjnego i wydajnego łączenia w sieć rozwoju produktu i planowania produkcji. Integracyjna koncepcja eMobility Center ogromnie nam w tym pomaga”, mówi Michael Kobriger, członek zarządu ds. produkcji w MAN Truck & Bus.

 

W innowacyjnym warsztacie laboratoryjnym podczas produkcji pierwszych pojazdów prototypowych opracowywane są procesy niezbędne do przyszłej produkcji seryjnej, a jednocześnie pracownicy są już przeszkoleni i wykwalifikowani w zakresie korzystania z nowych technologii. I odwrotnie – mogą wnieść swój know-how z praktycznego doświadczenia produkcyjnego do wydajnego i ergonomicznego projektowania produkcji na wczesnym etapie.

 

Jednocześnie wymagania dotyczące późniejszej produkcji seryjnej są od samego początku uwzględniane przy opracowywaniu pojazdu. W ten sposób w Centrum eMobility powstało już około 30 prototypów nowego eTruck, a w tym roku pojawi się 26 kolejnych. Są one wykorzystywane przez inżynierów testowych podczas najcięższych jazd testowych w lodzie, śniegu i w palącym upale, aby wielkimi krokami przybliżyć nowy model MAN eTruck do produkcji seryjnej.

 

W porównaniu z konwencjonalnym układem napędowym, elektryczny oczywiście różni się całkowicie odmiennymi komponentami, takimi jak akumulator elektryczny i silnik, a także komponentami i okablowaniem wysokiego napięcia. To sprawia, że wspólna produkcja pojazdów konwencjonalnych i akumulatorowych na jednej linii produkcyjnej jest stosunkowo złożona. Zmienna instalacja akumulatorów i silnika elektrycznego z jednej strony lub układu napędowego z silnikiem spalinowym, z drugiej, będzie w przyszłości możliwa dzięki modułowym komponentom, które mogą być stosowane w jednolity sposób, zwłaszcza w podwoziu i okablowaniu. Ogromną zaletą tej mieszanej produkcji jest możliwość dostosowania elastyczności produkcji do aktualnego zapotrzebowania rynku na pojazdy elektryczne bądź spalinowe.

user photo

Autor

Maciej Blum

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).