Elektryczne Solarisy na oponach Continental w Oslo | MOTOFAKTOR

Elektryczne Solarisy na oponach Continental w Oslo

Continental na mocy umowy z Solarisem dostarczy opony do 183 sztuk autobusów Urbino 18 electric, które operować będą w rejonie Oslo.

 

 

Opona autobusowa Continental Conti Urban Scandinavia HA3, Fot. Continental
Opona autobusowa Continental Conti Urban Scandinavia HA3, Fot. Continental

Kontrakt Continental z marką Solaris opiewa na 1830 sztuk opon Conti Urban Scandinavia HA3 i HD3 w rozmiarze 275/70 R22,5 na felgach aluminiowych Aloca, po 10 sztuk na jeden autobus. Wraz z oponami, Continental dostarcza najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS – Tire Pressure Monitoring System). Zmontowane koła dostarczane są do fabryki firmy Solaris pod Poznaniem, gdzie produkowane są autobusy. Następnie, po etapie montażu, gotowe do eksploatacji pojazdy transportowane są bezpośrednio do Norwegii. Nie jest to pierwsza współpraca niemieckiej firmy z marką Solaris. Continental od wielu lat jest kluczowym partnerem i dostawcą opon na pierwszy montaż do autobusów miejskich, międzymiastowych i autokarów.

 

Ogumienie w pojazdach przeznaczonych do zbiorowego transportu pasażerów, takich jak autobusy komunikacji miejskiej, musi spełniać najwyższe standardy zarówno pod względem wydajności, jak i bezpieczeństwa. Opony Conti Urban Scandinavia HA3 i HD3 o wysokiej trakcji stawiają czoła wymagającym zimowym warunkom, jakie często występują w skandynawskich miastach. Zapewniają maksymalną przyczepność, wysokie przebiegi i zwiększoną odporność ścian bocznych wszystkich osi. W trudnych warunkach Conti Urban Scandinavia HD3 oferuje dodatkową trakcję i nawet o 30% dłuższy przebieg w porównaniu do swojej poprzedniczki – mówi Bartłomiej Antoniak, Key Account Manager OE w Continental Opony Polska.

Autobusy, które obsługiwać będą komunikację miejską w Oslo, to modele przegubowe Solaris Urbino 18 electric. Pojazdy wyposażone są w baterie High Energy o łącznej pojemności ponad 500 kWh. Ich ładowanie odbywa się przy pomocy złączy typu plug-in, a za napęd odpowiada silnik centralny o mocy niemal 250 kW. Pasażerowie mogą liczyć na takie udogodnienia jak ładowarki USB, specjalne oświetlenie ambient lights czy podwójna rampa dla osób z niepełnosprawnościami.

 

Bezemisyjne autobusy na oponach Continental obsługiwać będą tereny Śródmieścia Oslo (Oslo Inner City).

 

Źródło: Continental

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).