Elektryczne autobusy Ursus tylko na zlecenie | MOTOFAKTOR

Elektryczne autobusy Ursus tylko na zlecenie

Za sprawą wypowiedzenia umowy z INVEST-MOT Ursus Bus będzie teraz produkować autobusy elektryczne tylko na zlecenie.

30 kwietnia br. URSUS SA otrzymał datowane na ten sam dzień wypowiedzenie umowy licencyjnej zawartej pomiędzy INVEST-MOT sp. z o.o. a spółką dotyczącej korzystania z dokumentacji technicznej autobusów (m.in. wodorowych, elektrycznych, z silnikiem diesla, hybrydowych) i trolejbusów. Wypowiedzenie powyższej umowy związane jest z brakiem działań produkcyjnych odnoszących się do produkcji pojazdów których dotyczy powyższa licencja.

 

Skupienie struktury sprzedaży Grupy Kapitałowej URSUS w ostatnich okresach sprawozdawczych wyłącznie na produktach i towarach z segmentu rolniczego, wpłynęło na decyzję o rozwoju działalności Grupy w oparciu o segment maszyn dla rolnictwa. Pomimo pandemii w pierwszych 3 kwartałach 2020 r. wyprodukowano i sprzedano 70 sztuk ciągników, 118 pras zwijających, 124 przyczepy, 3 rozrzutniki obornika, 14 ładowaczy TUR oraz dokonano sprzedaży części zamiennych.

 

URSUS SA wskazuje jednocześnie, że w dokumencie wypowiedzenia wskazano, że w dalszym ciągu INVEST-MOT sp. z o.o. nadal dostrzega możliwość współpracy ze spółką w zakresie produkcji autobusów i trolejbusów na zlecenie na bazie tej licencjonowanej dokumentacji. Tym samym podjęta została decyzja o zmianie koncepcji rozwoju dla działalności obejmującej produkcję autobusów i trolejbusów w kierunku rezygnacji z produkcji własnej na rzecz realizacji zleceń na rzecz podmiotów trzecich.

 

Spółka zastrzega jednak, iż nawiązanie współpracy w tym obszarze wymaga odrębnych uzgodnień (również w odniesieniu do podmiotów trzecich) w obszarze wypracowania warunków współpracy satysfakcjonujących wszystkie potencjalnie zainteresowane strony. O ewentualnych aktualizacjach w tym obszarze URSUS SA ma informować.

 

Mając powyższe na uwadze, URSUS SA wskazuje, że działalność Grupy Kapitałowej w perspektywie kolejnych okresów ma zostać oparta przede wszystkim na rozwoju linii agro, tj. na produkcji ciągników i maszyn rolniczych oraz na projekcie zeroemisyjnego samochodu dostawczego (kontynuacja projektu ELVI), jak również na produkcji specjalistycznych kontenerów. Natomiast produkcję autobusów i trolejbusów spółka zamierza realizować główne na zlecenie innych podmiotów z branży.

 

Biznesowo Spółka w dalszym ciągu ma koncentrować się w Dywizji Dobre Miasto – na produkcji pras i przyczep oraz realizacji zagranicznego kontraktu na dostawę ponad tysiąca przyczep, zaś w Dywizji Lublin na produkcji ciągników, w tym zwłaszcza modeli, do których spółka posiada zapasy materiałowe. Działalność spółki dalej będzie uzupełniał import ciągników do bezpośredniej sprzedaży z krótkim cyklem obrotu gotówki.

 

Źródło: Ursus

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).