Elektromobilność zachęcająca dla młodych – badanie ABB | MOTOFAKTOR

Elektromobilność zachęcająca dla młodych - badanie ABB

person Adrian Januszkiewicz 3/10/2022

Jak pokazuje badanie ABB, 82% dzieci (95% w Chinach) chce usiąść za kierownicą auta elektrycznego lub hybrydy, gdy tylko osiągnie odpowiedni wiek.

 

 

Jak wynika z globalnego badania, przeprowadzonego przez biznes ABB E-Mobility, dzieci to nie tylko źródło wiedzy dla rodziców jeśli chodzi o ochronę środowiska, ale też strona w najważniejszych decyzjach zakupowych, jak np. kupno samochodu. Badanie przeprowadzono na grupie 2500 rodziców oraz 2500 dzieci (w wieku 8-16 lat) w krajach, które są największymi rynkami w branży elektromobilności: Kanadzie, Chinach, Francji, Niemczech, Holandii, Norwegii, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Wnioski są optymistyczne i ukazują dużą świadomość oraz rolę jaką najmłodsze pokolenie ma – i będzie mieć – w zmniejszaniu negatywnego wpływu całych społeczności na środowisko.

 

W badaniu prawie 8 na 10 rodziców (79%) oraz 3 na 4 dzieci (73%) jest świadoma wyzwań związanych z ochroną środowiska na świecie. Rodzice i dzieci są też w większości przypadków zgodni co do przyczyn i skutków zmian klimatu. Jednocześnie dla obu grup ochrona środowiska jest ważnym czynnikiem integrującym pokolenia.

 

Prawie połowa dzieci uczulała swoich rodziców, aby ci w większym stopniu dbali o środowisko. Z drugiej strony 58% rodziców przyznało, że dzieci edukują ich w obszarze ekologii. 80% dzieci wierzy, że ma wpływ na najważniejsze decyzje zakupowe rodziców. Nie zaskakuje więc fakt, że prawie taki sam odsetek rodziców deklaruje, że gdyby mieli wymienić auto w ciągu najbliższych 3 lat, kupi samochód elektryczny (EV) lub hybrydowy (PHEV).

 

W Stanach Zjednoczonych wpływ dzieci na zachowania konsumenckie dorosłych jest jeszcze większy – jedna trzecia rodziców, którzy są już właścicielami pojazdu elektrycznego, przyznaje że przesiadło się z auta spalinowego w wyniku presji ze strony swoich pociech.

Nasze badanie pokazuje, że najmłodsze pokolenie jest bardzo świadome kwestii środowiskowych jako takich oraz zalet elektromobilności w tym kontekście. Wydaje mi się, że pod tym względem Polacy nie odbiegają od nacji, które zostały objęte badaniem. To ważne, ponieważ osoby, które obecnie są nastolatkami, za kilka lat będą same podejmować decyzję jaki ma być ich pierwszy samochód – mówi Krzysztof Marat, dyrektor ds. rozwoju rynku elektromobilności ABB w Polsce.

 

Czynnik ekonomiczny i ekologiczny są najważniejszymi argumentami dla posiadaczy EV w przypadku ponad 60% wszystkich respondentów. W Chinach odsetek rodziców uważających, że posiadanie EV była dobrą decyzją ze względów finansowych i środowiskowych, jest zdecydowanie większy (aż 93%). Warto zauważyć, że w badaniu Chińczycy – zarówno dorośli, jak i dzieci – wykazują się większą niż inne nacje świadomością w wielu kategoriach.

 

Z badania można też wyczytać jakie dodatkowe korzyści przynosi elektromobilność, ale i co wciąż stanowi wyzwanie. I tak, prawie 8 na 10 rodziców uważa, że dodatkowym argumentem za kupnem danej nieruchomości byłby fakt posiadania na miejscu stacji do ładowania samochodu. Jednocześnie prawie połowa rodziców przyznaje, że polityka ich pracodawcy nie przewiduje wsparcia dla chcących przesiąść się do pojazdu elektrycznego. Według Międzynarodowej Agencji Energetycznej (IEA), w 2030 roku e-auta będą stanowić 30% wszystkich samochodów sprzedawanych na świecie, a rola łatwo dostępnej infrastruktury do ładowania w miejscach pracy i zamieszkania stanie się krytyczna.

 

Młodzi ludzie skupiają się na zeroemisyjnej przyszłości. Analizowanie wyników badań, które w zasadzie to potwierdzają, jest bardzo budujące – szczególnie teraz, gdy wciąż wiele osób nie czuje wsparcia dla działań zmniejszających negatywny wpływ na środowisko – dodał Frank Muehlon, prezes globalnego biznesu ABB E-Mobility.

 

ABB publikuje wyniki badań w Światowym Dniu Pojazdów Elektrycznych (World EV Day). W ramach swojej strategii zrównoważonego rozwoju firma zadeklarowała, że do końca tej dekady będzie posiadać flotę 10 tys. samochodów elektrycznych. Tylko w zeszłym roku liczba ładowarek zainstalowanych w lokalizacjach ABB wzrosła o prawie 100% – z 545 do 1082 sztuk (ABB działa w 146 lokalizacjach w 27 krajach). Dodatkowo, w 2021 roku pojazdy w pełni elektryczne lub hybrydowe (PHEV) stanowiły 44% wszystkich zamówionych aut na potrzeby floty własnej ABB.

 

Źródło: ABB

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).