Ekologiczne i bezpieczne motocykle ze wsparciem unijnym | MOTOFAKTOR

Ekologiczne i bezpieczne motocykle ze wsparciem unijnym

person Adrian Januszkiewicz 5/05/2020

Bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne motocykle już wkrótce mogą trafić na nasze drogi, dzięki rozwiązaniom opracowanym w ramach projektu DAICY.

Motocykle stanowią praktyczny środek lokomocji, umożliwiający szybkie i łatwe poruszanie się po zatłoczonych miastach. Z drugiej strony ich silniki spalinowe stają się kolejnym źródłem zanieczyszczeń. Do tej pory nasze rozwiązania w zakresie mobilności opierały się na silnikach spalinowych, jednak szwedzka firma Tarform stara się patrzeć w przyszłość.

 

Zespół firmy, wspierany przez Unię Europejską w ramach projektu DAICY, opracował nową konstrukcję motocykla elektrycznego, a także zintegrowany system wykrywania ruchu w martwych polach. Rezultat? Znacznie bezpieczniejszy i bardziej ekologiczny motocykl.

Naszym celem było nadanie priorytetu naturalnym materiałom biologicznym, charakteryzującym się doskonałymi osiągami, a także postawienie na bardziej zrównoważone procesy produkcyjne. Opracowany przez nas motocykl jest wytrzymały i posłuży użytkownikom przez wiele lat, co stanowi jedną z najważniejszych rzeczy z punktu widzenia ekologii. Używanie tego samego sprzętu przez wiele lat zmniejsza jego negatywny wpływ na środowisko. Taras Kravtchouk projektant i współzałożyciel firmy Tarform

 

Firma Tarform dostrzega ogromny potencjał rynku pojazdów elektrycznych, które nie wymagają wielu prac konserwacyjnych, mają mniejszą liczbę ruchomych elementów, a ich wprowadzenie na szeroką skalę ma pozwolić na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla.

Największym problemem, jaki musimy rozwiązać, jest uświadomienie ludziom wielu korzyści oferowanych przez nasz produkt i udowodnienie jego wykonalności. Jean-Christian Jung współzałożyciel i dyrektor operacyjny firmy Tarform

Zapotrzebowanie na innowacje w transporcie miejskim

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2018 roku w Unii Europejskiej zarejestrowano 564 850 motocykli, jak wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Motocykli, co przekłada się na wzrost o 7,2 % w porównaniu z porównywalnym okresem 2017 roku.

 

Firma Tarform rozpoczęła trzyletnie studium wykonalności, z którego wynika, że rynek ma być gotowy na rozwiązania zaproponowane przez szwedzkiego producenta. Nagła popularność elektrycznych rowerów, deskorolek i hulajnóg, połączona z coraz ostrzejszymi przepisami dotyczącymi korzystania z pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe na terenach zabudowanych mają przekładać się na oczekiwania społeczeństwa w zakresie innowacyjnych rozwiązań.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Niestety, poruszanie się na tradycyjnych motocyklach wiąże się z wieloma zagrożeniami, w tym przede wszystkim wypadkami. Jedną z najpowszechniejszych groźnych sytuacji są wypadki spowodowane przez samochody wjeżdżające w motocykle od tyłu, jak wynika z danych przedstawionych w sprawozdaniu z badania “Motorcycle Safety and Accidents in Europe” (Bezpieczeństwo motocykli i wypadki motocyklowe w Europie) opublikowanego przez Federację Europejskich Stowarzyszeń Motocyklistów. Z badania przeprowadzonego przez Federację wynika, że wypadki są również często powodowane przez motocyklistów, którzy nie utrzymują wystarczającej odległości od pojazdów wokół nich.

Oczywiście dołożyliśmy wszelkich starań, by zapewnić bezpieczeństwo motocyklistów korzystających z naszych pojazdów. Taras Kravtchouk

 

Zespół skupiony wokół projektu DAICY prowadzi testy zintegrowanej platformy technologicznej, która uczy się na podstawie gromadzonych danych. Platforma wykorzystuje technologie haptyczne w celu ostrzegania motocyklistów przed ruchem w martwych polach.

Przetestowaliśmy nasz system w kontrolowanych warunkach, a testujący go motocykliści uznali, że czują się bezpieczniej. Taras Kravtchouk

 

Obecnie firma Tarform skupia się na dalszym rozwoju platformy wykrywania ruchu w martwych polach.

Unia Europejska pomogła nam w rozpoczęciu tego projektu i postawieniu pierwszych kroków na drodze do wprowadzenia gotowego produktu na rynek. Teraz musimy skupić się na inwestycjach w technologię i realizacji naszego planu. Jean-Christian Jung

 

Źródło: Komisja Europejska

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).