Dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy Auto Partner w H1 2018 | MOTOFAKTOR

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży Grupy Auto Partner w H1 2018

Grupa Auto Partner zwiększyła w I półroczu 2018 roku sprzedaż o 27%, do 557,4 mln zł.

Sprzedaż rosła zarówno w Polsce (+19%) jak i za granicą (+49%). Zarówno zysk EBITDA jak i EBIT wzrosły o 31% r/r. Z kolei zysk netto Grupy w I półroczu 2018 roku wzrósł o 45% do 29,6 mln zł.

 

W samym II kwartale 2018 r. Grupa wypracowała 303,4 mln zł przychodów, wzrost zysków EBITDA i EBIT odpowiednio o 45% i 47% r/r oraz wyższy o 74% r/r wynik netto na poziomie 16,7 mln zł. Wraz z rosnącą skalą działania Grupa odnotowała wzrost marżowości rok do roku (na poziomie EBITDA, EBIT, netto), zarówno w II kwartale 2018 roku jak i w całym I półroczu.

 

Wzrost przychodów ze sprzedaży to efekt zwiększania skali działalności Grupy – m.in. poprzez dynamiczny rozwój sieci dystrybucji w Polsce i za granicą, regularne rozszerzanie asortymentu – a także sprzyjającej koniunktury rynkowej. W związku z dynamicznie rosnącą skalą działalności Grupa rozpoczęła prace nad zwiększaniem powierzchni magazynowej w Bieruniu o ok. 11 tys. mkw. Po jej uruchomieniu w I kwartale 2019 r. łączna powierzchnia magazynowa Grupy wyniesie 86,5 tys. mkw.

W I półroczu 2018 roku wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki. Od kilku lat notujemy dynamiczne wzrosty skali działania. W 2017 i 2016 roku nasza sprzedaż rosła odpowiednio o 30% r/r i 36% r/r. Mimo tak wysokiej bazy w I półroczu wypracowaliśmy 27-procentowy wzrost przychodów, jednocześnie osiągając bardzo dobre marże. Otoczenie rynkowe, poprawiająca się siła nabywcza Polaków i rosnąca liczba rejestracji aut dodatkowo sprzyjają naszej branży. Realizujemy program rozbudowy sieci własnych oddziałów i stale optymalizujemy ich efektywność. Rozbudowujemy asortyment o kolejne konkurencyjne produkty, linie, jednocześnie kontynuujemy model rozwoju, który umożliwia nam rozszerzanie oferty bez silnego angażowania kapitału. W Czechach, gdzie od kilku miesięcy działa nasz nowy odział, mamy coraz więcej warsztatowych klientów, którzy są naszą główną grupą docelową. Przeprowadzamy analizy kolejnych rynków zagranicznych, na których chcemy intensyfikować działalność.

Prezes Zarządu Auto Partner - Aleksander Górecki

Grupa kontynuuje realizację dwucyfrowych wzrostów sprzedaży w I półroczu 2018 r. zarówno w Polsce (+19% r/r do poziomu 378,3 mln zł) jak i za granicą (+49% r/r do poziomu 179,0 mln zł). Sprzedaje przede wszystkim do krajów takich jak: Czechy, Słowacja, Austria, Łotwa, Litwa, Ukraina, Austria, Niemcy, Węgry.

 

Zlokalizowana w czeskiej Pradze nowa filia – działająca od końca 2017 roku – ma na celu usprawnienie obsługi klientów na tym rynku (w tym poszerzenie grupy odbiorców o warsztaty samochodowe; wcześniej wśród klientów na tym rynku dominowały sklepy) jak i w krajach sąsiadujących.

 

Marże EBITDA, EBIT i netto wzrosły odpowiednio o 0,3 pp. (do 8,1%), 0,2 pp. (do 7,3%) i 0,7 pp. (do 5,3%). Marża brutto w I półroczu była niższa r/r o 0,6 pp. (wyniosła 26,2%), Kwotowo marże Grupy wzrosły na wszystkich poziomach.

 

Grupa w I półroczu 2018 roku rozbudowała ofertę o kolejne produkty dla samochodów osobowych i dostawczych m.in. poprzez rozpoczęcie współpracy z firmą KYB Europe GmbH, jednym z największych na świecie dostawców amortyzatorów dla przemysłu motoryzacyjnego na pierwszy montaż (OE). Grupa stale rozwija asortyment i sprzedaż marek własnych.

 

Grupa pod marką MaXserwis zrzesza sieć niezależnych warsztatów, które także nabywają części samochodowe z oferty Grupy Auto Partner. Obecnie sieć liczy ponad 200 warsztatów (stan na 30.06.2018).

Rynek części samochodowych w Polsce

Wraz z rosnącą siłą nabywczą Polaków oraz większymi zakupami firm widoczny jest wzrost liczby rejestrowanych samochodów zarówno używanych jak i nowych. Według GUS polska gospodarka w II kwartale 2018 r. rozwijała się w tempie 5,1%. Komisja Europejska prognozuje wzrost polskiej gospodarki na poziomie 4,6% w 2018 r. i 3,7% w 2019 r.

 

Rozwojowi branży części samochodowych w Polsce sprzyja zmieniająca się struktura parku samochodowego. Z jednej strony rośnie stosunkowo stary park samochodowy (samochody w wieku ok. 13 lat), a z drugiej zwiększa się liczba rejestracji nowych aut.

 

Źródło: Auto Partner S.A.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).