Dunlop przygotowany na wyścig EWC w Spa | MOTOFAKTOR

Dunlop, wspólnie z zespołem BMW Motorrad World Endurance Team, chce powtórzyć sukces sprzed roku i walczyć o kolejne zwycięstwo w Spa w serii EWC.

 

Już jutro, 17 czerwca, odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIM 2023 (EWC), 24-godzinny wyścig motocyklowy na torze Spa. Akcja na torze Spa rozpoczyna się dzisiaj od wolnego treningu, po którym odbędą się popołudniowe kwalifikacje i 90-minutowa nocna sesja treningowa, która zakończy się o godzinie 23:00. 24-godzinny wyścig rozpocznie się jutro o godzinie 14:00.

 

Zespół BMW #37 będzie walczył o drugie z rzędu zwycięstwo, jadąc na oponach wyścigowych Dunlop typu slick KR109 i KR108. W ubiegłym roku zawodnicy Markus Reiterberger, Ilya Mykhalchyk i Jeremy Guarnoni wygrali wyścig walcząc z rywalami i nieprzewidywalnymi warunkami pogodowymi, jakie panują w belgijskich Ardenach. Aktualnie załoga BMW zajmuje trzecie miejsce w tegorocznej klasyfikacji mistrzostw, więc kolejne zwycięstwo w Spa byłoby ważnym krokiem w kierunku zdobycia tytułu EWC.

Fot. Dunlop

O podium w Spa powalczy także lokalny belgijski zespół, załoga KM99 Yamaha, a także motocykle Maco Racing #14 i Mana Au Competition #53. Każdy z czterech zespołów wspieranych przez Dunlopa będzie miał do wyboru dwie specyfikacje opon na przód i cztery na tył zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować tempo na pojedynczym okrążeniu i jak najlepiej realizować strategię wyścigu długodystansowego.

 

Dunlop jest także wyłącznym dostawcą opon dla kategorii Dunlop Superstock Trophy, gdzie wszystkie zespoły na drugim poziomie EWC ścigają się na uproszczonej gamie opon wyścigowych Dunlop slick KR, które są podobne do ich odpowiedników w najwyższej klasie Formuły EWC. Aktualnie w klasie Superstock prowadzi francuski zespół BMW Tecmas po zwycięstwie w otwierającym sezon 24-godzinnym wyścigu motocyklowym na Le Mans. W Spa spodziewana jest kolejna zacięta walka pomiędzy 21 zarejestrowanymi zespołami Superstock.

Fot. GOOD-SHOOT.COM / David Reygondeau

Z niecierpliwością czekamy na kolejne ekscytujące zmagania na torze Spa. BMW Motorrad World Endurance Team dał już próbkę swoich możliwości w Le Mans, a celem na ten weekend jest zwycięstwo w Spa. Jesteśmy również pod wrażeniem nowego zespołu KM99, który na francuskim torze dzielnie walczył o pozycję w pierwszej czwórce i z pewnością jest w stanie powalczyć o podium w kolejnych wyścigach. W Superstock jakość zespołów rośnie z roku na rok. Po sukcesie w Le Mans faworytem jest team Tecmas, ale o zwycięstwo w Spa będzie starać się cały szereg zespołów, reprezentujących kilku producentów – powiedział David Auerbacher, szef Dunlop EWC.

 

Spa-Francorchamps jest najdłuższym torem w kalendarzu EWC, przez co stanowi wyjątkowe wyzwanie dla zespołów i zawodników. Jego słynne zmiany wysokości i szybkie, szerokie zakręty idą w parze z dynamicznie zmieniającymi się warunkami pogodowymi, które w ubiegłym roku zaskoczyły wielu zawodników. Sześciu inżynierów wsparcia technicznego Dunlop będzie ściśle współpracowało z zespołami, aby pomóc im w realizacji strategii i optymalizacji ustawień podczas całego wyścigu.

 

Podczas 24-godzinnego wyścigu wszystko może się zdarzyć, zwłaszcza na takim torze jak Spa. Zespoły wpierane przez Dunlop w obu klasach będą miały do dyspozycji wypróbowaną i przetestowaną gamę wyścigowych opon typu slick KR z różnymi mieszankami i specyfikacjami dostosowanymi do zmiennych warunków pogodowych i strategii wyścigowych, a także oponę na mokrą nawierzchnię oraz pośrednią. Wszystkie zespoły Dunlop na starcie będą miały dostęp do tych samych zwycięskich opon, których używają najlepsze zespoły fabryczne – dodał Auerbacher.

 

Źródło: Goodyear

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).