Dunlop gotowy na 24-godzinny wyścig SPA EWC | MOTOFAKTOR

Dunlop gotowy na 24-godzinny wyścig SPA EWC

person Adrian Januszkiewicz 3/06/2022

Dunlop dostarczy 3500 opon do nowego 24-godzinnego wyścigu na torze Spa-Francorchamps.

W ten weekend Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM przeniosą się na Circuit de Spa-Francorchamps. Na historycznym belgijskim torze ponownie odbędą się światowej klasy długodystansowe wyścigi motocyklowe. Wydarzenie tego typu zawsze stanowi wyzwanie dla wszystkich zaangażowanych, ale Dunlop jest gotowy na nocny wyścig.

 

Podczas tegorocznej edycji EWC Dunlop jest wyłącznym dostawcą opon dla klasy Superstock, w której na torze Spa wystartują 23 motocykle. O zwycięstwo w klasyfikacji generalnej powalczą zespoły fabryczne #37 BMW i #11 Kawasaki, a także cztery prywatne zespoły EWC Challenge. Podczas gdy wszystkie zespoły Superstock używają opon Dunlop, zespoły w najwyższej klasie Formuły EWC (łączącej zespoły fabryczne i prywatnych uczestników EWC Challenge) mają wolny wybór marki opon.

 

 

Przygotowania do nowego wyścigu wiążą się z pewnymi wyzwaniami, ale Dunlop ciężko pracował, aby być gotowym do rywalizacji w Spa, jak wyjaśnia David Auerbacher, kierownik imprezy: Na testy przywieźliśmy szerszy zakres specyfikacji opon niż zazwyczaj, ponieważ chcieliśmy zweryfikować nasze wybory w warunkach rzeczywistych. Na szczęście nasze przewidywania okazały się słuszne, więc potwierdziliśmy nasze plany i wsparcie zespołów przez dwa dni wyścigu.

 

Podczas testów przed zawodami to właśnie zespół Dunlopa#37 BMW Motorrad World Endurance Team – ustanowił rekord okrążenia, 2:20,344, należący do Markusa Reiterbegera. Podczas dwóch dni testów nie chodziło jednak o samo tempo, a raczej o poznanie toru, gdyż ostatni raz mistrzostwa odbyły się tu 21 lat temu. Choć może to być długo oczekiwany powrót międzynarodowych wyścigów motocyklowych do Spa, Dunlop ma doświadczenie w innych zawodach motocyklowych, takich jak 6 Heures Moto, wygrany przez Dunlop Test Team z zawodnikami BMW – Reiterbergerem i Kennym Forayem – w sierpniu ubiegłego roku.

 

 

Spa-Francorchamps słynie z nieprzewidywalnych warunków pogodowych, dlatego przygotowanie na opady deszczu jest niezwykle ważne. Oprócz opon na mokrą nawierzchnię wprowadzamy tylną oponę pośrednią dla obu klas. Daje to zespołom nieco więcej możliwości wyboru strategii, ponieważ opona pośrednia sprawdza się w warunkach suchych lub lekkiej wilgoci, podczas gdy pełna opona „mokra” jest odpowiednia na ulewny lub ciągły deszcz – dodaje Auerbacher.

 

Nasz przydział opon typu slick składa się z różnych specyfikacji naszej wypróbowanej i przetestowanej serii KR. Zespoły Formuły EWC mogą wybierać pomiędzy trzema oponami przednimi i czterema tylnymi, podczas gdy każdy zespół Superstock ma do wyboru dwie opony przednie i dwie tylne.

 

Sesje treningowe i kwalifikacyjne odbędą się w czwartek i piątek, w tym nocna sesja czwartkowa, która zakończy się o północy. 24-godzinny wyścig wystartuje w sobotę, 4 czerwca, o godz. 13:00.

 

Źródło: Goodyear

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).