Dlaczego wymieniamy filtr paliwa zimą w Dieslu? | MOTOFAKTOR

Dlaczego wymieniamy filtr paliwa zimą w Dieslu?

Ekspert ELIT Polska wyjaśnia dlaczego właściciele aut z silnikami wysokoprężnymi powinni zimą szczególnie zwracać uwagę na filtr paliwa.

 

Samochody osobowe z silnikiem Diesla stanowią w przybliżeniu około ⅓ wszystkich pojazdów na polskich drogach. Zwolennicy oleju napędowego powinni zwrócić szczególną uwagę na jakość filtra paliwa. Jest ona kluczowa do prawidłowej pracy jednostki napędowej.

Cechy charakterystyczne oleju napędowego

Popularny diesel jest paliwem stałym, które obecnie sprowadza się do Polski z różnych kierunków świata. Cechą charakterystyczną oleju napędowego są zanieczyszczenia, które powstają m.in. w procesie produkcji. Taki stan rzeczy jest normalny dla specyfiki tego rodzaju paliwa. W określonych warunkach możemy zaobserwować:

 

  • wytrącanie się parafiny;
  • zwiększoną lepkość paliwa i pojawiające się mętnienie;
  • wytrącanie się wody;
  • zjawisko utleniania się oleju napędowego

W ujemnych temperaturach te zjawiska mogą ograniczyć przepustowość filtra paliwa i doprowadzić do ograniczenia mocy silnika lub jego całkowitego unieruchomienia. W związku z tym w sezonie jesienno-zimowym dobrze jest wymienić filtr paliwa na nowy.

Filtr paliwa, Fot. ELIT Polska

Dlaczego warto zadbać o filtr paliwa w silniku wysokoprężnym?

Każdy filtr paliwa ma ograniczoną sprawność filtracji, jeśli eksploatujemy go ponad zalecenia producenta. Koncerny samochodowe rekomendują wymianę tego podzespołu silnika po przejechaniu 30, 40 lub nawet 50 tysięcy kilometrów.

 

Takie postępowanie ma niewiele wspólnego z rozsądną obsługą serwisową jednostki wysokoprężnej. I pozorne oszczędności na ilości wizyt w serwisie, mogą okazać się kosztowne po dłuższym czasie.

 

Wydłużenie interwałów zmiany olejów i filtrów we współczesnych samochodach to jest obecnie standard. Przemawiają za tym przede wszystkim krótkoterminowe oszczędności, a także niewielki aspekt ekologiczny. Jeśli zależy nam na długotrwałej korzyści z bezawaryjnej jednostki napędowej, rekomendujemy wymianę filtra paliwa przede wszystkim w silnikach diesla maksymalnie co 15 000 km. W ten sposób dbamy między innymi o dłuższą żywotność wtrysków paliwa, których regeneracja lub wymiana jest droga – mówi Sławomir Koźlik Product Manager ELIT Polska.

Jakie filtry paliwa wybrać?

Gdy już wiemy, dlaczego opłaca się zmieniać filtr paliwa w autach z silnikiem diesla w sezonie jesienno-zimowym, trzeba odpowiedzieć na pytanie – jaki filtr paliwa wybrać?

 

Z pewnością nadmierne oszczędności mogą okazać się zgubne, dlatego dobrze jest postawić na ugruntowaną na rynku markę produktów, np. na filtry paliwa z logiem Starline. Jakość porównywalna z podzespołami stosowanymi na pierwszy montaż i łatwa dostępność, dzięki rozbudowanej sieci dostawców w całej Europie – to jedne z największych zalet!

 

W ELIT Polska znajduje się blisko 50 linii produktów, które pokrywają ponad 90% części zamiennych do samochodów osobowych. O popularności tych części zamiennych świadczy wolumen sprzedaży na poziomie 10 milionów sztuk rocznie.

 

Źródło: ELIT Polska

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).