Designerskie Audi na 24-godzinnym wyścigu w Spa | MOTOFAKTOR

Wyjątkowe egzemplarze upamiętnią setną rocznicę pierwszego wyścigu na tym słynnym torze w Ardenach.

To dla nas zaszczyt, że możemy w ten sposób pogratulować temu wspaniałemu torowi, którego wyścigowa historia rozpoczęła się w 1921 roku. Specjalnie z tej okazji przygotowaliśmy cztery wyścigowe samochody w specjalnym, designerskim malowaniu. Ich wspólną cechą są odniesienia do Belgii oraz do różnych artystycznych i designerskich tradycji tego kraju. Chris Reinke szef Audi Sport customer racing

 

Na wszystkich czterech pojazdach zobaczymy stylizowaną cyfrę 100 oznaczająca wyścigowe stulecie Spa. Tłem dla “setki” jest czerwony romb Audi Sport na dachu samochodu.

 

Audi Sport Team Attempto, któremu do zwycięstwa w Spa w roku ubiegłym zabrakło zaledwie 4,6 sekundy, wystawia w tym roku R8 LMS z numerem 66 w belgijskich barwach narodowych. Na karoserii samochodu dominują czerń, żółć i czerwień, a całość uzupełnia odcień zielony. Za kierownicą tego auta zasiądą Mattia Drudi, Dennis Marschall i Christopher Mies. Przypominające graffiti, niczym namalowane sprayem wzory i płynne gradienty, nadają samochodowi niepowtarzalnego charakteru.

Samochód Audi Sport Team Attempto (#66)

Ogromnym kontrastem dla tego designu jest stylistyka samochodu z numerem 25 zespołu Audi Sport Team Saintéloc. Jest ona bardzo geometryczna. Audi teamu, który zwyciężył w Spa w roku 2017, tym razem prowadzone przez Christophera Haase, Patrica Niederhausera i Markusa Winkelhocka, podejmuje pomysły designera Victora Servranckxa. Servranckx był czołowym belgijskim grafikiem i projektantem graficznym w pierwszej połowie XX wieku. Czerwone, żółte, zielone i niebieskie wzory reprezentują formalny język Servranckxa. Konstruktywistyczne logo toru wyścigowego Spa na drzwiach R8 LMS doskonale pasuje do tego wzoru.

Samochód Audi Sport Team Saintéloc (#25)

Audi Sport Team WRT, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w Spa w latach 2011 i 2014, wystawia dwa kolejne, ekspresyjnie wymalowane auta. Samochód klasy GT3 prowadzony przez Kelvina van der Linde, Driesa Vanthoora i Charlesa Weertsa, reprezentuje “Art nouveau” z przełomu XIX i XX wieku. Wzór na R8 LMS o numerze 32 odzwierciedla elementy wzornictwa z ówczesnej mody wywodzącej się z miast o bogatych tradycjach włókienniczych, takich jak m.in. belgijska Antwerpia. Audi Sport połączyło ten wzór z liniami przedstawiającymi przebieg toru Spa.

Samochód Audi Sport Team WRT (#32)

Siostrzany samochód, którym pojadą Robin Frijns, Dennis Lind i Nico Müller, reprezentuje motyw, który od dzieciństwa inspirował wielu ludzi: czerwono-żółte wzory numeru 37 odzwierciedlają bogatą kolorystykę i styl rysowania słynnych belgijskich komiksów. Belgijską szkołę komiksu, która zdobyła sławę na całym świecie, reprezentują takie postacie jak Tintin, Gaston czy popularny kierowca wyścigowy Michel Vaillant.

Samochód Audi Sport Team WRT (#37)

Na płaszczyźnie sportowej, Audi Sport customer racing ponownie stawia sobie ambitne cele. W największym na świecie wyścigu pojazdów klasy GT3 rywalizować ze sobą będzie łącznie sześćdziesiąt samochodów sportowych dziewięciu producentów. Audi po raz pierwszy pojawiło się na torze Spa w latach 2009 i 2010 za sprawą prywatnych zespołów, a od roku 2011, za programem stoi siła Audi Sport customer racing. Audi zwyciężało tu w latach 2011, 2012, 2014 i 2017, zatem w tym roku powalczy o piąty już puchar. Żaden inny producent nie odniósł w tym okresie takiego sukcesu.

 

W tym sezonie, wyścig ponownie liczy się w walce o mistrzostwa dwóch serii: Jest to otwarcie Intercontinental GT Challenge, które w tym roku odbywa się na trzech kontynentach – w Europie, w Ameryce i w Afryce. Spa to także trzecia z pięciu rund Fanatec GT World Challenge Europe Powered by AWS Endurance Cup. W klasyfikacji generalnej GT World Challenge Europe prowadzą obecnie dwaj kierowcy Audi Sport: Dries Vanthoor i Charles Weerts. Team WRT zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji zespołowej.

 

Oprócz czterech samochodów Audi Sport, skład uzupełnia pięć prywatnych R8 LMS: Saintéloc Racing i Team WRT wystawiają po dwa dodatkowe auta GT3, Attempto Racing dodatkowo jedno Audi R8 LMS. Byli zawodnicy Audi DTM – Jamie Green i Adrien Tambay, będą dzielić miejsce w kokpicie z prywatnymi kierowcami.

 

Oprócz dziewięciu Audi klasy GT3 w 24-godzinnym wyścigu, na torze w Spa pojawi się najprawdopodobniej osiem R8 LMS GT4 startujących w europejskiej serii GT4. Na półmetku sezonu, zespoły klienckie Audi Saintéloc Racing i Fullmotorsport, prowadzą tam w swoich kategoriach.

 

Ponadto, cztery Audi RS 3 LMS będą rywalizować w serii TCR Europe. Broniący tytułu mistrzowskiego Comtoyou Racing zajmuje obecnie drugie miejsce w klasyfikacji zespołowej. W serii samochodów turystycznych, Holender Tom Coronel i jego Audi RS 3 LMS zajmuje obiecującą czwartą pozycję w klasyfikacji kierowców, zrównując się niemal punktami z trzecim miejscem. Nicolas Baert prowadzi w klasyfikacji juniorów.

 

Kibice mogą śledzić siedemdziesiątą trzecią edycję 24-godzinnego wyścigu Spa na stronie internetowej organizatorów. Początek transmisji livestream: 31 lipca, o godz. 16.30. Audi Sport customer racing również obszernie będzie relacjonować to wydarzenie na swoich kanałach społecznościowych podczas tygodnia wyścigowego, począwszy od 27 lipca.

Zespoły Audi Sport wystawione na 24-godzinny wyścig w Spa

Audi Sport Team Saintéloc
#25 Christopher Haase/Patric Niederhauser/Markus Winkelhock (D/CH/D)

 

Audi Sport Team WRT
#32 Kelvin van der Linde/Dries Vanthoor/Charles Weerts (RPA/B/B)
#37 Robin Frijns/Dennis Lind/Nico Müller (NL/DK/CH)

 

Audi Sport Team Attempto
#66 Mattia Drudi/Dennis Marschall/Christopher Mies (I/D/D)

 

Saintéloc Racing
#26 Jamie Green/Finlay Hutchison/Adrien Tambay (GB/GB/F)
#27 Alexandre Cougnaud/Lucas Légeret/Aurélien Panis/Louis Prette (F/F/F/F)

 

Team WRT
#30 Franco Colapinto/Benjamin Goethe/James Pull (RA/DK/GB)
#31 Frank Bird/Valdemar Eriksen/Ryuichiro Tomita (GB/DK/J)

 

Attempto Racing
#99 Alex Aka/Max Hofer/Fabien Lavergne (D/A/F)

 

Źródło: Audi

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).