Delphi ma nową gamę czujników NOx | MOTOFAKTOR

Delphi ma nową gamę czujników NOx

Delphi wprowadza na rynek zupełnie nową gamę czujników tlenków azotu obejmującą 70 milionów pojazdów w Europie.

  • Delphi wzbogaca swoją ofertę części o czujniki tlenków azotu (NOx)
  • 36 nowych produktów ma zastosowanie w 70 milionach pojazdów osobowych i użytkowych w Europie
  • Praca z czujnikami NOx jest wspierana przez narzędzia diagnostyczne oraz materiały szkoleniowe, w tym artykuły i filmy instruktażowe
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Delphi zapowiedziało dodanie czujników tlenków azotu (NOx) do oferty części. Te komponenty dostępne w ramach katalogu części zamiennych mierzą ilość tlenku azotu w spalinach. NOx to gaz cieplarniany, czujniki pomagają więc monitorować poziom zanieczyszczeń oraz zapewniać zgodność z obecnymi i przyszłymi normami dotyczącymi poziomu emisji spalin.

 

36 nowych części ma być dostępnych na rynku europejskim, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. W Europie czujniki mają mieć zastosowanie w ponad 70 milionach pojazdów. Ich różne rodzaje mają działać w samochodach osobowych takich marek jak Mercedes-Benz, Peugeot, Opel, Škoda, BMW, Renault i Volkswagen. Nowa gama obejmuje również czujniki do samochodów użytkowych, w tym m.in. pojazdów ciężarowych DAF, MAN i Scania.

 

Juan Thomaz, wiceprezes i dyrektor generalny PHINIA Aftermarket na region EMEA
Juan Thomaz, wiceprezes i dyrektor generalny PHINIA Aftermarket na region EMEA, Fot. Delphi

Juan Thomaz, wiceprezes i dyrektor generalny Aftermarket na region EMEA, wyjaśnia, dlaczego poszerzenie portfolio Delphi o te komponenty jest tak istotne.

 

„Nieustannie staramy się rozwijać i wzbogacać naszą ofertę czujników. Dlatego mając na uwadze przede wszystkim przepisy dotyczące poziomu emisji spalin we współcześnie produkowanych pojazdach, czujniki NOx to kluczowy produkt, który idealnie pasuje do naszego portfolio”.

Standardy dotyczące czujników Nox

W świetle przepisów dotyczących poziomu emisji spalin czujniki tlenków azotu stanowią bardzo ważny element, który dzięki wykorzystaniu zjawisk elektrochemicznych mierzy zawartość NOx w spalinach. Czujniki te przekazują dane pomiarowe do centralnej jednostki sterującej pojazdu (modułu ECU), która może następnie dostosować skład mieszanki paliwa i powietrza oraz inne parametry, aby zwiększyć wydajność i ograniczyć emisję spalin. Gromadzenie danych o NOx, monitorowanie i regulacja to istotne kroki w procesie zapewnienia zgodności pojazdu z przepisami dotyczącymi poziomu emisji spalin.

 

Czujniki NOx Delphi przechodzą szeroko zakrojone testy i spełniają wymogi norm ISO 9001 i IATF 16949. Części zamienne są opracowywane zgodnie z protokołami wyposażenia oryginalnego i testowane zarówno w warunkach laboratoryjnych, jak i w testach drogowych, co pozwala zweryfikować ich pełną funkcjonalność i jakość.

 

Komponenty NOx nie są pierwszymi produktami w portfolio czujników Delphi. Firma oferuje już czujniki do układów zapobiegających blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) i filtrów cząstek stałych (DPF), a także czujniki temperatury spalin (EGTS), przepływomierze powietrza (MAF), czujniki ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujniki położenia wałka rozrządu i wału korbowego oraz wiele innych. Oferta Delphi obejmuje jedną z najbogatszych gam różnych typów czujników w Europie.

Narzędzia diagnostyczne i materiały szkoleniowe online

Oferta części zamiennych Delphi, w tym czujników, idzie w parze z narzędziami diagnostycznymi firmy i jej programami szkoleniowymi dostępnymi online. Na przykład narzędzie diagnostyczne BlueTech ma 3,5 tys. funkcji związanych z czujnikami NOx, obejmujących najpopularniejsze europejskie marki. W Delphi Academy, czyli programie szkoleniowym Delphi online, dostępna jest seria filmów i treści, w których zaprezentowano instrukcje krok po kroku i pomoce wizualne dotyczące wymiany czujnika NOx.

 

„Dzięki wprowadzeniu czujników NOx na rynek i zaoferowaniu całościowego rozwiązania obejmującego wsparcie szkoleniowe i diagnostyczne możemy zapewnić warsztatom kompleksowy program, który pozwoli im obsługę pojazdów użytkowanych obecnie i przygotować się na przyszłość” – dodaje Juan Thomaz.

 

Źródło: Delphi

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).