Czy używany hak holowniczy się opłaca? Steinhof odpowiada | MOTOFAKTOR

Czy używany hak holowniczy się opłaca? Steinhof odpowiada

person Redakcja 28/09/2022

Eksperci Steinhof podpowiadają, czy używany hak holowniczy, to dobra decyzja zakupowa.

  • Eksperci Steinhof podpowiadają, jaka decyzja jest najlepsza dla haków holowniczych, gdy mamy dylemat – wybrać fabrycznie nowy element, czy zdecydować się na używany podzespół?
  • Używane haki holownicze są najczęściej demontowane z pojazdów powypadkowych i sprzedawane oddzielnie bez stosownych dokumentów
  • Na rynku wtórnym można trafić na spawane haki holownicze i prostowane nieumiejętnymi metodami
  • Używane haki holownicze w wielu przypadkach nie mają tabliczki znamionowej producenta
  • Zakup używanego haka holowniczego ma sens tylko wtedy, gdy mamy tabliczkę znamionową producenta, dokumentacje, wszystkie części potrzebne do zamocowania haka w naszym pojeździe oraz pewność, że struktura kuli haka, odpowiada fabrycznym parametrom
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Współcześnie coraz więcej samochodów ma już fabrycznie montowany hak holowniczy i jest on standardowym wyposażeniem. Jednak przy zakupie auta używanego trzeba się liczyć z tym, że musimy dołożyć kulę haka samodzielnie. Czy w tej sytuacji opłaca się poszukiwać używanej kuli haka holowniczego, żeby zaoszczędzić trochę pieniędzy?

Nieznana historia użytkowania haka holowniczego

Największą wadą każdej używanej części jest to, że praktycznie nie wiemy, jak wyglądała historia użytkowania tego konkretnego egzemplarza. W przypadku haków holowniczych są one najczęściej demontowane z pojazdów powypadkowych i sprzedawane oddzielnie. Z reguły brakuje stosownych dokumentów, które mogą zbudować wiarygodną historię tego podzespołu.

Hak holowniczy może być spawany lub prostowany

Jeśli sprawdzenie historii dla konkretnego haka holowniczego jest przynajmniej bardzo trudne, a w rzeczywistości wręcz niemożliwe, nieuczciwi sprzedawcy pozwalają sobie na szereg nagannych praktyk. Można spotkać spawane haki holownicze i prostowane nieumiejętnymi metodami. Co więcej, nie wiemy, pod jakim obciążeniem pracował ten hak, co ma kluczowy wpływ na bezpieczeństwo.

Używany hak holowniczy

Brak tabliczki znamionowej haka holowniczego

Ogłoszenia w Internecie, a także dostępne w niektórych stacjach demontażu pojazdów używane haki holownicze pokazują, że nie mają one tabliczki znamionowej producenta. Jest ona całkowicie zerwana lub nieczytelna, co uniemożliwia legalne wykorzystywanie do transportu kuli haka holowniczego na drogach publicznych. Nikt nie zalegalizuje nam tego akcesorium w naszym pojeździe, przez co zapis o haku holowniczym nie pojawi się w dowodzie rejestracyjnym pojazdu.

Czy opłaca się kupić używany hak holowniczy?

Jedyny przypadek, w którym można wziąć pod uwagę zakup używanego haka holowniczego to taki, gdzie mamy tabliczkę znamionową producenta, dokumentacje, wszystkie części potrzebne do zamocowania haka w naszym pojeździe oraz pewność, że struktura kuli haka, odpowiada fabrycznym parametrom.

 

Znalezienie takiego egzemplarza w bardzo atrakcyjnej cenie jest prawdziwą okazją, która zdarza się niezwykle rzadko, a i tak niesie ze sobą sporo ryzyka.

 

Nadmierne podążanie za oszczędnością pieniędzy, może mieć fatalne skutki. Różnica w cenie fabrycznie nowego haka holowniczego Steinhof w porównaniu do używanych egzemplarzy dostępnych w sieci, nie jest warta ewentualnych kłopotów w legalizacji i użytkowaniu tego podzespołu.

 

Hak holowniczy jest inwestycją w komfort i w bezpieczeństwo na drodze. Produkty Steinhof wykonuje się przy użyciu najwyższej klasy materiałów, w tym powłok antykorozyjnych. Dzięki temu, raz kupiony hak holowniczy i właściwie użytkowany, powinien służyć właścicielowi pojazdu w każdych warunkach przez wiele lat. Co bardzo ważne wszystkie haki holownicze Steinhof spełniają rygorystyczne normy homologacyjne i mają stosowne dokumenty oraz tabliczki znamionowe, upoważniające do ich użytkowania na terenie Unii Europejskiej i w wielu innych krajach na świecie. Większość haków posiada homologację wg Regulaminu 55. A Regulamin ten oprócz krajów UE ratyfikowało również wiele krajów spoza Unii Europejskiej – podsumowuje Mariusz Fronal z działu technicznego Steinhof.

 

Źródło: Steinhof

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).