Continental i Siemens Mobility zelektryfikują ciężarówki | MOTOFAKTOR

Continental i Siemens Mobility zelektryfikują ciężarówki

person Adrian Januszkiewicz 29/07/2021

Continental i Siemens Mobility będą współpracować przy opracowywaniu i produkcji pantografów do ciężarówek.

Celem współpracy Continental Engineering Services (CES) i Siemens Mobility jest zelektryfikowanie kluczowych odcinków sieci autostradowej systemem linii napowietrznych, a tym samym znaczne ograniczenie emisji CO2 z pojazdów ciężarowych, zgodnie z rozporządzeniem UE 2019/1242. Nowe partnerstwo łączy doświadczenie dwóch światów technologii: Siemens Mobility jest specjalistą w dziedzinie elektryfikacji kolei, a Continental Engineering Services jest dostawcą usług w zakresie rozwoju i produkcji zaawansowanych technologii motoryzacyjnych.

 

Obie firmy łączą teraz swoje doświadczenie, aby szybko osiągnąć masową produkcję kolektorów prądu, udostępniając je tym samym do powszechnego użytku w Europie. Technologia eHighway zaopatruje w prąd ciężarówki z napędem elektrycznym (np. ciężarówki hybrydowe, na ogniwa paliwowe lub elektryczne na baterie) na intensywnie uczęszczanych odcinkach autostrad za pomocą kabla napowietrznego. Ciężarówki mogą jeździć całkowicie elektrycznie, jednocześnie ładując akumulatory bez zużywania paliwa.

Przenosimy zasadę elektryfikacji kolei na drogi. Obecne kolektory zostaną opracowane i wyprodukowane zgodnie ze standardami motoryzacyjnymi. Partnerstwo pomiędzy Continental Engineering Services i Siemens Mobility to duży krok w kierunku neutralnego dla klimatu transportu towarowego. dr Christoph Falk-Gierlinger dyrektor zarządzający CES

 

Technologia eHighway opracowana przez firmę Siemens Mobility jest już gotowa do użycia. Teraz to tylko kwestia opracowania odbieraków prądu, zwłaszcza do pojazdów ciężarowych, aby mogły być one oferowane producentom pojazdów użytkowych w opłacalny sposób i w dowolnej liczbie sztuk.

Drogowy transport towarów odgrywa kluczową rolę w walce ze zmianami klimatu. W Niemczech powoduje jedną trzecią emisji CO2 w sektorze transportu. Producenci ciężarówek realizują różne koncepcje redukcji. Dzięki eHighway firma Siemens Mobility stworzyła już gotową do użycia technologię dla energooszczędnego, opłacalnego i bezemisyjnego ruchu ciężarówek, którą można łączyć z innymi napędami. To może stać się podstawą ochrony środowiska w drogowym transporcie rzeczy. Michael Peter dyrektor generalny Siemens Mobility

Zasada kolejowa: energia elektryczna z linii napowietrznych na ponad 4000 km autostrady międzylandowej

Kluczem do eHighway jest to, że nie wszystkie kilometry autostrad muszą być zelektryfikowane. „Narodowa platforma na rzecz przyszłości mobilności”, innowacyjna inicjatywa Federalnego Ministerstwa Transportu w Niemczech, zaleca wyposażenie 4 000 km autostrad w technologię napowietrznych kabli do 2030 r. Wynika to z tego, że około dwie trzecie zużycia paliwa na długich trasach ruchu ciężarówek na niemieckich autostradach odbywa się na najczęściej używanych 4000 km z 13 000-kilometrowej sieci.

 

Poprzez elektryfikację sieci bazowej i dostarczanie energii elektrycznej do jeżdżących tam ciężarówek z napędami elektrycznymi (np. akumulatorowy, hybrydowy, wodorowy) można osiągnąć ogromny i szybki wkład w ochronę klimatu. Rozwiązanie z energią elektryczną z linii napowietrznej odpowiada zasadzie kolei, w której tylko około 60% sieci kolejowej jest wyposażone w kable napowietrzne. Są to jednak odcinki kluczowe, co oznacza, że ​​ponad 90% ruchu kolejowego w Niemczech toczy się po szynach z energią elektryczną z linii napowietrznej. Według badania przeprowadzonego przez Federalne Ministerstwo Transportu, elektryfikacja niemieckiego transportu drogowego w sieci bazowej o długości 4000 km może zmniejszyć emisje CO2 o 10 do 12 milionów ton rocznie, jeśli energia elektryczna jest pozyskiwana ze źródeł odnawialnych.

 

W Niemczech eHighway firmy Siemens Mobility jest obecnie testowany w trzech testach publicznych: Na autostradzie międzylandowej A5 w Hesji między skrzyżowaniami w Zeppelinheim/Cargo City Süd na lotnisku we Frankfurcie i Darmstadt/Weiterstadt, na A1 w Szlezwiku-Holsztynie między Węzłem Reinfeld i skrzyżowaniem w Lubece oraz na drodze federalnej B462 w Badenii-Wirtembergii między Kuppenheim i Gaggenau. CES i Siemens Mobility dążą do udostępnienia systemu linii napowietrznej dla ciężarówek w całej Europie. Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej wspiera skalowanie linii napowietrznych dla transportu dalekobieżnego w klastrach innowacji i zamierza wdrożyć duże instalacje pilotażowe do 2023 roku.

 

Źródło: Continental

user photo

Autor

Adrian Januszkiewicz

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).