CEVA Logistics i Toyota przetestują ciężarówkę wodorową | MOTOFAKTOR

CEVA Logistics i Toyota przetestują ciężarówkę wodorową

CEVA Logistics, w ramach partnerstwa z Toyotą, przetestuje jeden z pierwszych na rynku ciężarowych pojazdów z wodorowymi ogniwami paliwowymi (HFC).

 

 

CEVA przejmie prototyp testowanego pojazdu i włączy go do swoich operacji w drugiej połowie 2023 roku. Program pilotażowy ma pozwolić firmie ocenić korzyści wynikające z wykorzystania ciężarówek napędzanych wodorowymi ogniwami paliwowymi, jeszcze przed globalnym uprzemysłowieniem tej technologii przewidywanym na koniec tej dekady.

 

Prototyp, zaprojektowany dla Toyota Motor Europe (TME) przez holenderskiego producenta VDL Groep, ma być eksploatowany na podstawie pięcioletniej umowy, dekarbonizując łańcuch dostaw TME i dostarczając cennych informacji na temat wydajności technologii HFC.

Częściowo sfinansowany przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu

Zakup prototypu przez CEVA ma być częściowo sfinansowany kwotą 383 923,20 euro przez niemieckie Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu, w ramach programu „Pojazdy użytkowe i infrastruktura przyjazne dla klimatu (KsNI)”. Program finansowania jest koordynowany przez fNOW GmbH, a wnioski zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności.

 

Długoterminowy test ma odegrać ważną rolę w ocenie korzyści wynikających z użycia wodoru w transporcie lądowym oraz rozwoju zrównoważonej infrastruktury wodorowej w Europie. CEVA ma badać wydajność technologii wodorowych ogniw paliwowych w porównaniu do pojazdów ciężarowych z silnikami diesla oraz identyfikować potencjalne przypadki ich zastosowania. Ciężarówka z ogniwami paliwowymi ma być wykorzystywana do realizacji dedykowanych dostaw między dwoma lokalizacjami TME i być zasilana wodorem pochodzącym z położonych między nimi stacji. Wykorzystanie samochodu HFC w czasie trwającego 5 lat testu pozwoli CEVA na zmniejszenie jej śladu węglowego o co najmniej 690 ton CO2.

Część szerszego podejścia dla „Better Ways”

Test z wykorzystaniem samochodów HFC jest częścią działań CEVA Logistics mających na celu wdrażanie różnych inicjatyw w transporcie naziemnym ukierunkowanych na redukcję emisji. Dotyczą one większego wykorzystywania pojazdów elektrycznych (EV), biogazu, biopaliw, testowania wodorowych ogniw paliwowych i innych niskoemisyjnych pojazdów ciężarowych oraz stosowania rozwiązań kolejowych do przewozu przesyłek całopojazdowych. Oprócz testów pojazdów HFC, firma planuje zwiększenie swojej floty pojazdów elektrycznych (EV) do 1450 do końca 2025 roku. CEVA Logistics jest częścią grupy CMA CGM, która postawiła sobie za cel osiągnięcie neutralności węglowej do 2050 roku. Grupa angażuje się w transformację energetyczną w transporcie morskim i jest pionierem w stosowaniu paliw alternatywnych.

 

Długoletnie partnerstwo z Toyota Motor Europe i aktywne zaangażowanie w projekt dekarbonizacji jest ważnym momentem nas i dla naszej branży. Niedawno, wraz firmami Sanef i Engie, zawarliśmy sojusz ECTN (European Clean Transport Network), ogłosiliśmy także nasze globalne zobowiązanie do rozbudowy floty pojazdów elektrycznych. Obecne porozumienie jest kolejnym przykładem zaangażowania CEVA we współpracę z wiodącymi markami w celu znalezienia lepszych metod transportu towarów drogą lądową. Wszyscy chcemy wykorzystać każdą możliwą okazję do dekarbonizacji transportu naziemnego w Europie i na świecie – powiedział Luc Nadal, dyrektor zarządzający na Europę, CEVA Logistics.

 

Źródło: CEVA Logistics

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).