Bosch uruchomił platformę dla branży TSL | MOTOFAKTOR

Bosch uruchomił platformę dla branży TSL

Bosch zaprezentował otwartą platformę cyfrową L.OS, która umożliwia firmom logistycznym i transportowym łatwy dostęp do usług IT.

  • L.OS to cyfrowa platforma Bosch, która ma usprawnić operacje logistyczne oraz zapewnić kompleksowe wsparcie dla firm działających w tej branży.
  • Bosch dąży do wygenerowania globalnej sprzedaży na poziomie 500 milionów euro do 2030 roku dzięki usługom logistycznym.
  • Markus Heyn: „Branża transportu i logistyki ma dla nas strategiczne znaczenie”.
  • Bosch utworzył nową jednostkę operacyjną Mobility Platform and Services, która zatrudnia ponad 400 pracowników na całym świecie.
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora 
  • Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

L.OS to kompletny ekosystem pozwalający na przeprowadzanie bardziej efektywnych operacji. Platforma wyróżnia się otwartością na różnych dostawców rozwiązań logistycznych, oferując płynne współdziałanie usług i danych. Dzięki temu przewoźnicy towarowi mogą korzystać z cyfrowych rozwiązań dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb lub wymagań, bez konieczności tworzenia własnych kosztownych projektów i narzędzi.

dr Markus Heyn, Bosch Mobility Solutions 2022
dr Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes sektora Bosch Mobility, Fot. Bosch

„L.OS to początek cyfrowej ery dla przewoźników, właścicieli flot oraz dostawców usług logistycznych. Nasza innowacyjna platforma logistyczna nie tylko dostarcza kompletny ekosystem, ale także stwarza zintegrowane środowisko oprogramowania, co umożliwia korzystanie z różnorodnych usług oferowanych przez dostawców. Dla Bosch branża transportu i logistyki ma strategiczne znaczenie” – powiedział Markus Heyn, członek zarządu Bosch i prezes działu Mobility.

W ciągu krótkiego czasu od premiery, platforma zdobyła międzynarodowe uznanie – obsługuje już 50 klientów w Europie, Indiach i Stanach Zjednoczonych, w tym 20 firm logistycznych z Niemiec i Indii oraz 10 z USA. Ponadto, ponad 50 dostawców usług jest obecnie w trakcie integrowania swoich usług na platformie. W ubiegłym roku Bosch ogłosił strategiczną współpracę z amerykańskim dostawcą usług w chmurze Amazon Web Services (AWS) w celu cyfryzacji sektora – branża transportu i logistyki stanowi kręgosłup globalnej gospodarki, a Bosch dostrzega ogromne możliwości rynkowe dla swoich usług logistycznych.

Otwarta platforma dla dostawców rozwiązań logistycznych

W Europie platforma L.OS umożliwia bezpieczną rezerwację parkingów dla ciężarówek. W Stanach Zjednoczonych dedykowany system zarządzania transportem usprawnia operacje dla flot. W Indiach funkcjonuje rozwiązanie pozycjonujące TrakZeus Bosch, dedykowane efektywnemu zarządzaniu flotą, transportem, planowaniu tras i parkingów. Wdrożono także narzędzie Digital CN, które umożliwia błyskawiczną i łatwą digitalizację dokumentów przewozowych, takich jak elektroniczne rachunki drogowe.

Bosch zamierza kontynuować rozwój platformy L.OS, umacniając swoją pozycję w dziedzinie cyfrowych innowacji dla branży transportowej i logistycznej.

Nowa jednostka operacyjna Bosch

Jako część strategii rozwoju, Bosch dąży do wygenerowania globalnej sprzedaży na poziomie 500 milionów euro do 2030 roku dzięki usługom logistycznym. W tym celu w lipcu 2023 roku firma utworzyła nową jednostkę operacyjną o nazwie Mobility Platform and Services, której głównym zadaniem jest rozwijanie platform cyfrowych. Ponad 400 pracowników w Europie, Indiach i Stanach Zjednoczonych odpowiada za dalszy rozwój i wsparcie produktów Bosch. Wśród nich znajdują się m.in. Mobility Marketplace, cyfrowa platforma e-commerce, ParkZeus, zintegrowana platforma parkingowa oraz Logistics Operating System (L.OS).

Sandeep Nelamangala, dyrektor wykonawczy odpowiedzialny za obszar platform cyfrowych w firmie Bosch, Fot. Bosch
Sandeep Nelamangala, dyrektor wykonawczy odpowiedzialny za obszar platform cyfrowych w firmie Bosch, Fot. Bosch

„Utworzenie dedykowanej jednostki podkreśla strategiczne znaczenie, jakie Bosch przywiązuje do cyfryzacji mobilności opartej na chmurze. Chcemy umożliwić firmom współpracę w celu wspólnego tworzenia i wdrażania innowacji oraz rozwiązywania problemów za pośrednictwem naszych platform” – powiedział Sandeep Nelamangala, dyrektor wykonawczy odpowiedzialny za obszar platform cyfrowych w firmie Bosch.

 

 

Źródło: Bosch

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).