Bosch konsoliduje kompetencje w ramach nowego działu | MOTOFAKTOR

Bosch konsoliduje kompetencje w ramach nowego działu

person Adrian Januszkiewicz 30/07/2020

Bosch tworzy nowy dział branżowy Cross-Domain Computing Solutions do opracowywania zaawansowanych systemów elektronicznych dla motoryzacji.

Współczesne samochody zmieniają się przede wszystkim dzięki zmianom oprogramowania i elektroniki. Do roku 2030 rynek systemów elektronicznych wspieranych przez zaawansowany software ma rosnąć w tempie ok. 15% rocznie. Bosch zamierza umocnić swoją wiodącą pozycję na tym rynku – w tym celu tworzy nowy dział branżowy Cross-Domain Computing Solutions. Od początku 2021 roku nowa jednostka, zatrudniająca ok. 17 000 pracowników, będzie dostarczać klientom z branży motoryzacyjnej, systemy elektroniczne wraz z dopasowanym do nich oprogramowaniem.

Już dziś oprogramowanie wykorzystywane w nowych pojazdach to ok. 100 mln linijek kodu. Dlatego przyszłość motoryzacji mogą kształtować tylko podmioty dysponujące szerokimi kompetencjami w dziedzinie elektroniki i oprogramowania. dr Stefan Hartung członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH
fot. Bosch

Trend związany ze stosowaniem w motoryzacji coraz bardziej zaawansowanej elektroniki i większej ilości oprogramowania umacnia się. Projektowanie pojazdów staje się tym samym procesem coraz bardziej złożonym. Celem nowego działu branżowego ma być zapanowanie nad tą złożonością i zredukowanie jej poprzez wykorzystanie kompleksowych rozwiązań programistycznych i elektronicznych.

 

Konsolidacja kompetencji umożliwić ma też szybsze wdrażanie nowych funkcji w samochodach. Dlatego Bosch stworzyć ma nową jednostkę organizacyjną i zintegruje pracowników działów, które opracowują rozwiązania programistyczne, elektryczne oraz elektroniczne w segmentach takich jak układy wspomagające i autonomiczna jazda, Car Multimedia oraz układy napędowe i elektronika nadwozia (Body Electronics).

Bosch jest pionierem elektroniki pojazdowej, a od jakiegoś czasu także firmą programistyczną. Mamy wszelkie predyspozycje, aby także w przyszłości z sukcesem realizować projekty cyfryzacji pojazdów w naszym nowym dziale. dr Stefan Hartung
fot. Bosch

Oprogramowanie będzie odgrywać kluczową rolę w samochodach przyszłości

Jeszcze dekadę temu samochód był wyposażony w oprogramowanie obejmujące ok. 10 milionów linijek kodu. W samochodach zautomatyzowanych oprogramowanie będzie składać się z 300 do 500 milionów linijek kodu. Jeden milion linijek kodu odpowiada ok. 18 000 stronom zwykłego tekstu.

W przyszłości oprogramowanie będzie w znaczącym stopniu decydować o funkcjach i właściwościach pojazdów. To dzięki niemu samochody będą coraz bardziej inteligentne, na czym skorzystają kierowcy. Harald Kröger członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH

 

Koncern Bosch wcześnie dostrzegł strategiczne znaczenie oprogramowania w pojazdach i od około czterech lat tworzy je samodzielnie – aktualnie roczne inwestycje w ten segment wynoszą 3 mld euro. Jednak tradycyjne metody tworzenia oprogramowania w poszczególnych, niezależnych od siebie działach osiągnęły już szczyt swoich możliwości. Dlatego Bosch postanowił skonsolidować działania w ramach nowego działu branżowego Cross-Domain Computing Solutions.

Oferowanie oprogramowania z jednego źródła to nasza odpowiedź na ogromne wyzwanie, jakim coraz bardziej intensywna digitalizacja samochodów. Harald Kröger

 

Kröger odpowiada za nowy dział branżowy, w którym w przyszłości ma powstawać zarówno oprogramowanie podstawowe dla komputerów samochodowych i sterowników, jak również oprogramowanie funkcji pojazdów – od asystenta parkowania i asystenta utrzymania pasa ruchu, aż do streamingu muzyki.

 

Dzięki temu nowe funkcje będą mogły w przyszłości trafiać do użytkowników szybciej, a zmiana będzie mogła się odbywać poprzez aktualizację oprogramowania. Producenci pojazdów będą mogli zaoferować swoim klientom przekonujące i spójne wrażenia podczas jazdy.

Transformacja w elektronice pojazdów

Równolegle do konsolidacji działań w obszarze oprogramowania, Bosch intensywnie pracuje nad dalszym rozwojem architektury elektrycznej i elektronicznej w pojazdach i przystosowaniem jej do przyszłych wymagań. W ramach nowo utworzonej jednostki spółka ma skonsolidować także działania związane z projektowaniem komputerów samochodowych, sterowników i czujników. Płynna współpraca tych komponentów będzie miała w przyszłości decydujące znaczenie.

Najważniejszym zadaniem działu branżowego Cross-Domain Computing Solutions będzie zapanowanie nad złożonością systemów elektronicznych i zapewnieniem im maksymalnego bezpieczeństwa. Harald Kröger

 

Szczególną wagę Bosch przykłada do wysokowydajnych komputerów, będących bazą techniczną procesu cyfryzacji nowoczesnych pojazdów. Komputery te konsolidują coraz szersze funkcje i przejmują zadania poszczególnych sterowników.

W produkowanych dziś samochodach klasy premium, montowanych jest ok. 100 indywidualnych sterowników. Nawet w małych autach miejskich mamy dziś od 30 do 50 sterowników. Dzięki wysokowydajnym komputerom, ich liczbę będzie można w przyszłości znacząco zredukować. Harald Kröger

 

Ponieważ tego rodzaju komputery samochodowe będą teraz opracowywane przez jeden dział Bosch, możliwe będzie stworzenie jednolitej architektury IT dla całego pojazdu – zarówno dla funkcji w kokpicie, jak i funkcji sieciowych, dla układów wspomagających i zautomatyzowanej jazdy, a także dla układów napędowych. Architektura ta ma zapewniać płynne współdziałanie komponentów elektrycznych i elektronicznych. Dodatkowo ma umożliwić to firmie Bosch wygenerowanie cennych synergii.

fot. Bosch

Bliżej rynku i bliżej klientów

Od początku 2021 roku cały dział branżowy Car Multimedia oraz inne jednostki produktowe należące do działów branżowych Powertrain Solutions, Chassis Systems Control i Automotive Electronics zajmujące się systemami elektronicznymi wymagającymi zaawansowanego oprogramowania, będą działać pod jednym dachem.

 

Nowy dział branżowy ma zatrudniać ok. 17 000 pracowników w ponad 40 lokalizacjach i przeszło 20 krajach na świecie. Szczegóły przyszłej organizacji są ustalane w ścisłej współpracy z przedstawicielami pracowników.

Konsolidacja kompetencji produkcyjnych

Już w kwietniu 2020 roku Bosch przeprowadził konsolidację całej produkcji elektroniki w sektorze biznesowym Mobility Solutions. Dział branżowy Automotive Electronics koordynuje obecnie produkcję sterowników i komputerów samochodowych dla wszystkich zastosowań motoryzacyjnych. Umożliwia to przedsiębiorstwu realizację synergii także w obszarze produkcji. Nowa organizacja produkcyjna zatrudnia ok. 24 000 pracowników w 21 zakładach i 14 krajach.

 

Źródło: Bosch

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).