BMW serii 7 z nowymi silnikami 6-cylindrowymi | MOTOFAKTOR

BMW serii 7 z nowymi silnikami 6-cylindrowymi

Od lipca br. we wszystkich wariantach nowego BMW serii 7 będą dostępne udoskonalone 6-cylindrowe jednostki napędowe.

Już w lipcu 2020 r. nowe sześciocylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne poprawią sprawność wielu modeli BMW serii 7. Kompleksowo udoskonalone jednostki napędowe mogą pochwalić się nie tylko zwiększonymi osiągami, ale i zoptymalizowaną wydajnością.

 

Oprócz tego są wyposażone w technologię mild hybrid z 48-woltowym alternatorem odwracalnym. Dzięki najnowocześniejszemu układowi oczyszczania spalin wszystkie modele BMW serii 7 z silnikiem wysokoprężnym będą docelowo zgodne z normą emisji spalin Euro 6d.

 

Ponadto, już od lipca 2020 r. we wszystkich wariantach modelu luksusowej limuzyny dostępna będzie najnowsza wersja zintegrowanego aktywnego układu kierowniczego. Asortyment wyposażenia specjalnego zostanie uzupełniony o nowe kolory nadwozia i wysokiej jakości opcje spod znaku BMW Individual.

 

Silniki wysokoprężne obecnej generacji są dostępne w dwóch wersjach osiągów. Jednostka napędowa w modelach BMW 730d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9–4,7 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 128–123 g/km), BMW 730d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: – 5,0 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 138–133 g/km), BMW 730Ld (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,0–4,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 130–126 g/km) i BMW 730Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: – 5,1 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 139–133 g/km) imponuje wzrostem mocy (o 15 kW / 21 KM do 210 kW / 286 KM) i maksymalnego momentu obrotowego (o 30 Nm do 650 Nm), który jest dostępny w przedziale prędkości obrotowych silnika od 1500 do 2500 obr/min.

 

Wyjątkowo spontaniczny wzrost mocy osiągnięto dzięki ulepszonej technologii BMW TwinPower Turbo, która obejmuje teraz dwustopniowe doładowanie z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Optymalizacji poddano także system bezpośredniego wtrysku paliwa w technologii Common Rail, który ma dostarczać paliwo do komory spalania pod maksymalnym ciśnieniem 2700 barów.

 

Główną korzyścią płynącą ze zwiększenia mocy w luksusowych limuzynach ma być jeszcze lepsze przyspieszenie. Przykładowo BMW 730d i BMW 730d xDrive przyspieszają teraz od 0 do 100 km/h w odpowiednio 5,9 i 5,6 sekund, czyli 0,2 sekundy szybciej. Lepszej charakterystyce przyspieszenia ma towarzyszyć oszczędność paliwa – nawet o 0,6 litra na 100 kilometrów.

 

Silnik nowej generacji umieszczony pod maską modeli BMW 740d xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4–5,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 142–136 g/km) i BMW 740Ld xDrive (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4–5,2 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 143–137 g/km) ma zapewniać nie tylko lepsze osiągi, ale także zoptymalizowane zużycie paliwa i charakterystykę emisji.

 

Maksymalna moc nowego sześciocylindrowego rzędowego silnika wysokoprężnego wzrosła o 15 kW (20 KM) do 250 kW (340 KM). Maksymalny moment obrotowy zwiększył się o 20 Nm do 700 Nm i jest dostępny w zakresie prędkości obrotowych od 1750 do 2250 obr/min. Silnik łączy wielostopniowe turbodoładowanie z najnowszą wersją systemu bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail.

 

Układ turbodoładowania obejmuje turbosprężarkę o zmiennej geometrii zarówno w fazie wysokiego, jak i niskiego ciśnienia. Przekłada się to na wzrost siły trakcyjnej, umożliwiając znaczącą poprawę osiągów. Dla przykładu – BMW 740d xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,0 sekund, czyli o 0,2 sekundy szybciej. Jednocześnie udało się obniżyć zużycie paliwa w cyklu mieszanym o 0,4 litra/100 km.

 

Obie nowe „fabryki mocy” są wyposażone w układ oczyszczania spalin. Umieszczone w pobliżu silnika elementy obejmują katalizator utleniający i filtr cząstek stałych oraz powłokę SCR na filtrze cząstek stałych. W celu optymalnej redukcji emisji tlenku azotu zintegrowano drugą jednostkę dozującą na wylocie z SCR obok silnika. Dzięki temu modele BMW serii 7 z nowymi sześciocylindrowymi rzędowymi silnikami wysokoprężnymi spełniają wymogi normy emisji spalin Euro 6d.

Jeszcze lepsze przyspieszenie i wydajność dzięki 48-woltowej technologii mild hybrid

Technologia mild hybrid zastosowana w nowych wariantach silników wysokoprężnych dodatkowo ma przyczyniać się do spontanicznego przekazywania mocy i poprawy wydajności silnika. Rozwiązanie obejmuje 48-woltowy alternator odwracalny umożliwiający wyjątkowo skuteczny odzysk energii hamowania oraz dodatkowy akumulator do przechowywania generowanej w ten sposób energii elektrycznej.

 

Potężny alternator odwracalny jest wykorzystywany zarówno do odciążania, jak i wspomagania silnika spalinowego. Podczas przyspieszania wytwarza dodatkowy „impuls” elektryczny. Bezpośrednio dostępna dodatkowa moc 8 kW (11 KM) wzmacnia dynamikę przekazywania mocy zarówno podczas rozruchu, jak i przyspieszania.

Zintegrowany aktywny układ kierowniczy o zwiększonym wspomaganiu podczas manewrów, nowe lakiery i opcje BMW Individual

Równolegle z wprowadzeniem nowych sześciocylindrowych rzędowych silników wysokoprężnych od lipca 2020 r. we wszystkich wariantach BMW serii 7 dostępna będzie najnowsza wersja zintegrowanego aktywnego układu kierowniczego. Opcjonalny układ zawieszenia łączy zmienne przełożenie na osi przedniej z ukierunkowanym aktywnym układem kierowniczym kół tylnych.

 

Pozwalać ma to uzyskać większą zwinność i przewagę nad konkurencją przy wyższych prędkościach, a także komfort manewrowania. Nawet przy prędkościach poniżej 3 km/h koła tylne mają być teraz odpowiednio skontrowane. Ma to mieć dodatkowy korzystny wpływ na zwinność tej luksusowej limuzyny podczas wjazdów i wyjazdów z miejsc parkingowych oraz poruszania się w wąskich przestrzeniach.

 

Użytkownik ma liczyć na jeszcze szerszą gamę możliwości indywidualizacji nadwozia i wnętrza. Paletę nowych kolorów nadwozia dostępnych w modelach BMW serii 7 rozszerzono o lakier metalizowany w kolorze niebieskim Phytonic oraz lakier metalizowany BMW Individual w kolorze mroźnego bazaltu.

 

Docelowo można będzie również uwydatnić atmosferę luksusu we wnętrzu samochodu dzięki nowemu wariantowi tapicerki ze skóry licowej Merino z oferty BMW Individual w kolorze białego dymu, granatu nocy i czarnym oraz kierownicy skórzanej BMW Individual.

 

Źródło: BMW

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).