Biopaliwo HVO100 już w Czechach | MOTOFAKTOR

Biopaliwo HVO100 już w Czechach

Po Austrii i Słowacji, teraz w Czechach można zatankować na stacji paliw Eurowag biopaliwo HVO100. W tym celu należy odwiedzić stację w Jihlavie.

Paliwo HVO100 pochodzi z odnawialnych źródeł i redukuje emisję CO2 nawet o 90%. Oprócz tego cechuje je wysoka efektywność, minimalny wpływ na emisję cząstek stałych i tlenków azotu w porównaniu do oleju napędowego oraz możliwość tankowania większości pojazdów z silnikiem diesla bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji. Dzięki temu rozwiązaniu firmy transportowe mogą szybko rozpocząć redukcję swojego wpływu na środowisko, nie ponosząc dodatkowych kosztów inwestycyjnych.

Martin Vohánka, założyciel i prezes Eurowag, Fot Eurowag
Martin Vohánka, założyciel i prezes Eurowag, Fot Eurowag

„Coraz więcej przewoźników i ich klientów szuka sposobów, by zredukować swoją emisję w transporcie. Chcąc odpowiedzieć na to zapotrzebowanie, wprowadziliśmy na naszej nowo otwartej stacji tankowanie dla ciężarówek tego wysoce efektywnego rozwiązania. HVO100 to paliwo, które pod względem operacyjnym – dzięki unikalnemu procesowi chemicznemu, który znacząco odróżnia je od tradycyjnego biodiesla – jest w pełni porównywalne do klasycznego oleju napędowego. Wierzymy, że po pokonaniu początkowych, mylnych stereotypów, szybko znajdzie swoje zastosowanie w dekarbonizacji działalności wielu firm transportowych” – powiedział założyciel i prezes Eurowag, Martin Vohánka.

HVO100 coraz popularniejsze

Nowa stacja benzynowa przy autostradzie D1 koło Jihlavy (Červený Kříž) powstała dzięki współpracy franczyzowej z Nikey. Jihlava Truck Park dołączył do sieci akceptacji Eurowag, oferując tankowanie HVO100, które jest popularne szczególnie w krajach Beneluxu i Skandynawii. Eurowag planuje dalsze rozszerzenie opcji tankowania HVO100 we wszystkich swoich europejskich Truck Parkach, obecnie ich liczba wynosi około 30. Firma logistyczna DB Schenker to jedna z wielu znanych firm, które już korzystają z tego rodzaju biopaliwa.

„Codziennie w Europie rejestrowanych jest ok. tysiąc nowych ciężarówek na olej napędowy. Z pewnością nie przyspiesza to procesu dekarbonizacji, ale dzięki HVO100 nawet i takie pojazdy mogą być prawie całkowicie neutralne dla środowiska. Paliwo z odnawialnych źródeł umożliwia sektorowi komercyjnego transportu drogowego zredukować emisję CO2 szybko i ekonomicznie” – mówi Matthias Maedge, Wiceprezes ds. Dekarbonizacji CRT w firmie Eurowag.

Fot. Eurowag

Do dekarbonizacji transportu potrzeba więcej

Eurowag zajmuje czołową pozycję w Europie w dziedzinie ekologicznych rozwiązań transportowych. W minionym roku uruchomił dwie nowe stacje LNG w Czechach, poszerzył swoją ofertę o bioLNG i od dłuższego czasu skupia się na rozwijaniu elektromobilności.

„Naszym celem jest zaoferowanie klientom kompleksowego portfolio usług w obszarze czystej logistyki. Wierzymy, że dekarbonizacja transportu nie sprowadza się do jednej technologii. Droga do osiągnięcia celów klimatycznych wymaga różnych rozwiązań, począwszy od gazowych i płynnych biopaliw, aż po baterie elektryczne i wodór, w zależności od konkretnej sytuacji i potrzeb klienta” – podsumowuje Maedge.

Źródło: Eurowag

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).