Bilstein poprawia osiągi Hondy Civic Type-R

person Redakcja 7/11/2019

W przypadku Hondy Civic Type-R widać jak łatwo można zniweczyć pracę konstruktorów, mimo przystosowania auta do wysokich wymagań.

Civic to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modeli Hondy. Zadebiutował w 1972 roku, a obecnie w salonach sprzedaży dostępna jest jego dziesiąta generacja. Popularność tych pojazdów nie maleje również na rynku aut używanych. Bez względu na rok produkcji Bilstein oferuje do nich kompleksowe rozwiązania. Od elementów mocowania, poprzez sprężyny, do amortyzatorów z serii Replacement i Performance.

 

Obok nadwozia hatchback, sedan i kombi, Honda Civic od szóstej do dziewiątej generacji produkowana była także w usportowionej wersji Type-R. Model ten do dziś uważany jest za kultowy i chętnie poszukiwany nie tylko przez miłośników japońskiej marki, ale i fanów samochodów o ponadprzeciętnych osiągach. W końcu to hot-hatch uznawany przez wielu znawców i użytkowników za najlepsze auto tego typu w historii motoryzacji.

Honda Civic Type-R VII generacji
W efekcie charakterystyka jednego elementu blokowała pracę drugiego. Jeśli właściciel chciał nadać autu jeszcze bardziej sportowy temperament, to do tych sprężyn powinien dobrać odpowiednie amortyzatory. Ten przykład doskonale odzwierciedla jeden z najczęściej popełnianych błędów, także przez mechaników samochodowych. Były chęci i pomysł, inwestycja, wykonana praca, a spodziewanych efektów brak. Andrzej Wojciech Buczek doradca techniczny w firmie IHR Warszawa, przedstawiciela marki Bilstein w Polsce

 

Najprostszym rozwiązaniem byłby wybór referencji z serii Performance B8 i nowych sprężyn. Właściciel Hondy Civic Type-R zdecydował się jednak na bardziej kompleksowe rozwiązanie. Zamontował on zestaw Bilstein B14. Jest to zawieszenie gwintowane, które umożliwia obniżenie wysokości nadwozia od 30 do 50 mm i pozwala też na regulację ustawienia na obu osiach nawet o 20 mm. W komplecie znajdują się też odpowiednio dobrane do charakterystyk amortyzatorów sprężyny. Zawieszenie to, podobnie jak inne referencje Bilstein, testowane było w warunkach drogowych na torze Nurburgring i posiada certyfikat TUV.

Po zamontowaniu zestawu BILSTEIN B14 różnica odczuwalna w prowadzeniu auta była kolosalna. Kierowca wreszcie mógł przekonać się o jakości odpowiednio dobranych sił i charakterystyk dobicia i odbicia. Dwustukonny Civic Type-R znacznie lepiej prowadził się na zakrętach, zyskując na stabilności nadwozia i przyczepności kół do nawierzchni. Andrzej Wojciech Buczek

 

Źródło: Bilstein

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).