Autos Truck Day 2022 - relacja Motofaktor.pl | MOTOFAKTOR

Autos Truck Day 2022 - relacja Motofaktor.pl

Po przerwie spowodowanej pandemią COVID-19, 10 czerwca 2022, odbyły się targi Autos Truck Day - po raz drugi w Bydgoskim Centrum Targowo - Wystawienniczym.

 

Goście targów mieli okazję zapoznać się z najnowszą ofertą asortymentową największych marek wśród dostawców części do pojazdów użytkowych oraz nową ofertą warsztatową. Po raz kolejny wydarzenie gościło w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym.

 

Podczas IX edycji Autos Truck Day prezentowana była oferta części dostawców, których asortyment jest dostępny w sieci Autos, w tym wyposażenie warsztatowe. Poza bardzo rozbudowaną częścią targową ATD to również szkolenia i integracja, mnóstwo atrakcji, Loteriada, a na zakończenie tradycyjnie część artystyczna zwieńczona koncertem.

 

Opisy wybranych stoisk prezentujemy w porządku alfabetycznym.

bilstein group

Grupa bilstein group zaprezentowała swoje produkty marki febi bilstein, a dokładniej linii febiTruck. Jak podkreślili przedstawiciele Grupy, kluczowe były rozmowy z osobami odwiedzającymi stoisko i ich feedback odnośnie części oferowanych przez markę.

 

Na targi Autos Truck Day przygotowaliśmy wirtualną prezentację przekroju naszego asortymentu. Chcieliśmy pokazać odwiedzającym jakie oferujemy części oraz poznać ich opinię dotyczącą stosowanych przez nich referencji. Dodatkowo, chętnie wsłuchujemy się w ich punkt widzenia i w to, co doceniają w naszej firmie, a nad czym powinniśmy jeszcze popracować, ponieważ wychodzimy z założenia, że to wszystko robimy właśnie dla nich i chcielibyśmy w jak największym stopniu dostosować swoją ofertę pod ich potrzeby – powiedział Adrian Perlejewski, Digital Marketing Specialist w bilstein group.

Bosch

Stoisko marki Bosch było jednym z mniejszych na targach, co nie oznacza, że nie działo się przy nim nic ciekawego. Stał tam gadżetomat, który pozwalał zarówno specjalistom sprawdzić swoje siły w quizie wiedzy i wygrać jedną z drobnych nagród, a także osobom towarzyszącym, czyli np. dzieciom wziąć udział konkursie Memory, który też się cieszył dużym zainteresowaniem. Oprócz tego motywem przewodnim stoiska był system oczyszczania spalin Denoxtronic.

 

Systemy, które prezentujemy są dopasowane chociażby do normy czystości spalin Euro 6D. One już wcześniej spełniały jej kryteria, więc to co mamy w ofercie jest jak najbardziej jest aktualne – powiedział nam Grzegorz Wińczyk, Area Manager w w firmie Bosch.

Dayco

Firma Dayco na swoim stanowisku prezentowała asortyment zestawów pasków wielorowkowych do takich marek ciężarówek jak DAF, MAN, Mercedes-Benz, Renault i Scania. Pojawiła się także nowość.

 

Wśród prezentowanych przez nas zestawów jest także ten o numerze KPV208HD, przeznaczony do ciężarówek Mercedesa. W trakcie targów mamy od klientów bardzo dużo zapytań o niego – powiedział Michał Słota, Area Sales Manager dywizji Aftermarket Dayco w Polsce.

 

Odwiedzający stoisko otrzymywali również torby z markowymi upominkami.

DRiV

Grupa DRiV powstała z połączenia Tenneco z Federal-Mogul podczas Autos Truck Day 2022 prezentowała w szczególności produkty marek Monroe i Jurid, ale nie tylko. Była też zaangażowana w Loteriadę prowadzoną przez Autos na scenie głównej.

Elring

Firma Elring na targach Autos Truck Day przykładała wagę przede wszystkim do prezentacji swojej oferty pierwszomontażowej oraz kładła też duży nacisk na rozmowy z mechanikami, którzy chętnie dzielili się swoimi doświadczeniami dotyczącymi produktów Elring.

 

Po tak długiej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19 i brakiem tego typu imprez bardzo chętnie wracamy do tej formuły i przypominamy naszym klientom o tym co dla nas najważniejsze, czyli najwyższej jakości naszych produktów dzięki doświadczeniu jakie posiadamy z rynku OE. Cieszy duża ilość odwiedzających nasze stoisko warsztatów, które chętnie wymieniają się swoimi spostrzeżeniami na temat naszych produktów wykorzystywanych przez nich podczas napraw silników – mówił Korneliusz Kąkol, Sales Manager IAM odpowiedzialny za rynek Polski w ElringKlinger.

Exide Technologies

Firma Exide Technologies zaprezentowała swoją gamę akumulatorów przeznaczonych do pojazdów użytkowych.

 

Odwiedzającym stoisko prezentujemy m.in. nasze akumulatory z technologią HVR odporne na wibracje, wytrzymałe w pracy cyklicznej takie jak np. EnduranePRO EFB, a także zachęcamy ich do wzięcia udziału w naszym quizie online’owym, w którym można wygrać nagrody i różne upominki – powiedziała Maja Tylkowska, Marketing Communications Manager Poland & CIS w Exide Technologies.

 

Wśród prezentowanych akumulatorów nowością był model Endurance +PRO GEL w nowej odsłonie.

Exmot

Na stoisku Exmot prezentowana była oferta filtrów nie tylko dla pojazdów ciężarowych, ale również budowlanych, rolniczych oraz do zastosowań przemysłowych. Tu także pojawiła się nowość.

 

Nowością, którą szczególnie się chwalimy jest filtr powietrza do Scanii. Jako pierwsi wprowadziliśmy go na aftermarket i widzimy, że cieszy się na nim dużym zainteresowaniem – powiedział Marcin Uzdowski, doradca handlowy w firmie Exmot.

 

Goście stosika oprócz porad otrzymywali również markowe upominki.

Gates

Firma Gates przy swoim stoisku wystawiła takie produkty jak przewody do turbosprężarek, paski wielorowkowe linii FleetRunner, napinacze i przewody do układu chłodzenia. Goście stoiska otrzymywali drobne upominki i mogli wziąć udział w prostym quizie, po którym każdy otrzymywał coś ekstra.

Hella

Odwiedzający stoisko Hella na targach Autos Truck Day mogli się przyjrzeć szerokiej ofercie produktów oświetleniowych dla branży ciężarowej.

 

Bardzo nam miło spotkać naszych klientów, w końcu twarzą w twarz, po dwóch latach, kiedy nie było to możliwe. Na Autos Truck Day pokazujemy nasze oświetlenie, zaczynając od naszych produktów flagowych jak Luminator, Rallye i Jumbo przez LED bary i produkty stricte do ciężarówek – powiedział nam Marcin Rozner, Dyrektor Marketingu i Zarządzania Produktem w Grupie Forvia, do której należy Hella.

 

Poza tym marka ufundowała nagrody dla uczestników Loteriady, która miała miejsce na głównej scenie targów.

Hengst

Firma Hengst wykorzystała targi Autos Truck Day, żeby wypromować działanie innowacyjnych swoich produktów z serii Blue, czyli Blue.maxx – pięciostopniowego, modułowego inteligentnego systemu filtracji paliwa oraz Blue.care – pięciowarstwowego, antyalergicznego filtra kabinowego. Ponadto, poprzez zaprojektowane przez inżynierów Hengst moduły filtracyjne do pojazdów ciężarowych Mercedes-Benz Actros oraz DAF, eksperci marki zwracali uwagę odwiedzających targi na wieloletnią współpracę firmy z producentami pojazdów silnikowych i doświadczenie w zakresie OE.

 

Około dwóch lat temu promowaliśmy opcję podgrzewacza do systemu Blue.maxx, w tym roku możemy pochwalić się rozszerzeniem asortymentu Blue.maxx o rynek off-highway, stworzony do stosowania w mniejszych przestrzeniach instalacyjnych system Blue.maxx 300 oraz o możliwość zakupu wkładu ENERGETIC o wyższej zdolności pochłaniania zanieczyszczeń. Zwracamy też uwagę na fakt, że dostępne wcześniej wyłącznie na rynku pojazdów osobowych antyalergiczne filtry Blue.care, są od niedawna częścią asortymentu filtrów kabinowych do pojazdów ciężarowych – powiedziała nam Małgorzata Rogalska, Marketing Manager w firmie Hengst Filter.

 

Odwiedzający targi witani byli w przyczepie przypominającej wyglądem opakowanie na filtr Hengst. Ideą tego przedsięwzięcia było zachęcenie klientów do zaglądania do pudełka, porównywania budowy i właściwości filtrów, a nie tylko ich ceny.

Knorr-Bremse

Firma Knorr-Bremse prezentowała w Bydgoszczy gamę narzędzi specjalistycznych dedykowanych do naprawy zacisków hamulcowych, oraz do wymiany sprzęgieł w sprężarkach. Dodatkowo eksponowała zestaw narzędzi diagnostycznych do pojazdów silnikowych (NEO Green), oraz przyczep i naczep (ECUTalk). Prezentowane były również narzędzia usprawniające pracę na warsztacie, służące do wypinania przewodów elektrycznych i pneumatycznych. Na stoisku znalazły się też niektóre części i podzespoły z szerokiej gamy oferowanych produktów do układów hamulcowych i pneumatycznych.

 

Do zaprezentowanych na targach nowych produktów należały tarcze hamulcowe i zestawy naprawcze okładzin do hamulców bębnowych. Zaprezentowanych zostało też kilka innych produktów takich jak: alternatory, rozruszniki, sprzęgła wentylatorów, oraz filtry powietrza, paliwa, czy oleju.

MAHLE

Eksperci MAHLE obecni na targach Autos Truck Day postawili mocno na merytorykę. Goście odwiedzający to stoisko mogli zasięgnąć informacji nie tylko o ofercie produktowej marki, ale przede wszystkim wiedzy w zakresie mechaniki, zarówno odnośnie starszych, jak i nowszych ciężarówek.

 

Dzięki Autosowi braliśmy udział w bardzo ciekawym panelu poświęconym kreowaniu przyszłości mobilności. My ze swojej strony podjęliśmy wszelkie prace, aby rozwijać wodór jako paliwo. Natomiast poza tym panelem dyskusyjnym przygotowaliśmy konkurs, w którym mechanicy mogą wypełnić krótką ankietę składającą się z trzech pytań technicznych. Przed godziną 16:00 będziemy wręczać nagrody dla najlepszych odpowiedzi. Ich poziom jest różny, część z nich jednoznacznie wskazuje jednak, że szkolenia są potrzebne. Nie jest tak, że pracujesz w branży 20 lat i wiesz wszystko. Kawitacja, dezaksacja oraz inne tematy skupione wokół silnika i nie tylko, muszą być zrobione, przypominanie, powtarzane do skutku – powiedział nam Maciej Hadryś, Kierownik Działu Technicznego Aftermarket w MAHLE. 

MANN-FILTER

Odwiedzający stoisko MANN-FILTER mieli możliwość przyjrzeć się ofercie filtrów powietrza, oleju, paliwowych i kabinowych o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, budowlanych i w przemyśle.

 

Mamy kilka nowości produktowych, w których nastąpiła zmiana konstrukcyjna filtrów i je w szczególności prezentujemy dzisiaj na targach. Cieszą się one dużym zainteresowaniem klientów, którzy mogą z nami skonsultować swoje obserwacje, których dokonali podczas pracy w warsztatach i zasięgnąć potrzebnych informacji – powiedział Adam Gryczka, Kierownik Działu Sprzedaży MANN+HUMMEL w regionie Polska i Kraje Nadbałtyckie.

Milwaukee

Stoisko Milwaukee na Autos Truck Day było podzielone na 2 części. Pierwsza znajdująca się w hali wystawowej prezentowała ofertę narzędziową marki, z kolei druga, która była przed BCTW pozwalała sprawdzić ich możliwości w praktyce.

 

Prezentujemy w tym roku łącznie 215 urządzeń akumulatorowych opartych na platformie akumulatorowej M18, a także 95 różnych rozwiązań, które pracują na platformie 12-woltowej. Oprócz tego prezentujemy po raz pierwszy nasze nowe stalowe szafy warsztatowe w trzech różnych rodzajach, systemy przechowywania Packout oraz całą gamę narzędzi ręcznych i akcesoriów wiązanych z ochroną osobistą – powiedział Norbert Bartkowiak, Key Account Manager w Milwaukee Polska.

Nissens

Firma Nissens w porównaniu z poprzednią edycją Autos Truck Day powiększyła swoje stoisko dwukrotnie, żeby łatwiej zaprezentować swoje szerokie portfolio produktowe.

 

Wystawiamy wiele referencji i przeznaczonych do układów chłodzenia silnika oraz klimatyzacji. Ponadto prezentujemy nowości w ramach naszej kolejnej kategorii części związanych z wydajnością i emisją spalin, gdzie w tym roku promujemy turbosprężarki do pojazdów ciężarowych, które Autos już zakupił i dystrybuuje. Podkreślamy wysoką jakość tych produktów przy zachowaniu relatywnie atrakcyjnej ceny w stosunku do jakości oraz dwuletnią gwarancję, którą udzielamy na wymienione wcześniej turbosprężarki. Obecnie nasza oferta obejmuje 25 referencji i ciągle będziemy ją stale rozwijać. Wierzymy, że ta linia produktowa będzie się cieszyć dużym zainteresowaniem pod kątem naszej oferty na aftermarket – powiedział nam Artur Gołembniak, Sales Manager Nissens w Polsce.

 

Uczestnicy targów na stoisku Nissens mogli też, poza markowymi gadżetami, otrzymać specjalne plakaty serwisowe dotyczące układu klimatyzacji oraz wziąć udział w konkursie, w którym do zdobycia były 3 vouchery na jazdę Monster Truckiem, które potem na scenie głównej targów wręczał Adam Klimek.

Philips

Marka Philips debiutowała na targach Autos Truck Day i prezentowała tam swoją ofertę lamp warsztatowych ze szczególnym naciskiem na linię Xperion 6000.

Schaeffler

Ekspozycja marki Schaeffler była jedną z większych na targach Autos Truck Day 2022. Znajdowała się na rozkładanej naczepie i obejmowała dwie grupy części: sprzęgła z ich elementami oraz łożyska i piasty kół marki FAG.

 

Nowością w naszej ofercie są kompletne piasty wyposażone już zamontowane i przygotowane do eksploatacji łożyska. Pojawiły się one w niej dopiero w ubiegłym roku. Autos jest jedną z pierwszych firm, która zdecydowała się wprowadzić je do swojej oferty dystrybucyjnej i wygląda na to, że była to bardzo dobra decyzja, bo ich sprzedaż wyraźnie się rozwija – powiedział nam Maciej Modelski, przedstawiciel marki Schaeffler.

SKF

SKF na swoim stoisku zaprezentowało swoją standardową ofertę w postaci łożysk, pomp wody i napinaczy, ale pojawiły się także nowości w postaci części do układów zawieszenia i kierowniczego stosowanych w pojazdach ciężarowych. Oprócz tego marka była jednym ze współorganizatorów Loteriady na głównej scenie eventu.

Textar

Firma Textar wykorzystała swoją obecność na Autos Truck Day nie tylko, żeby promować swoje produkty i usługi, ale przede wszystkim, żeby szerzej przedstawić wspólne przedsięwzięcie z fundacją Truckers Life o nazwie #ActiveTrucker. Ma ono na celu zarówno promocję zdrowego trybu życia wśród kierowców zawodowych, jak i pomóc innym osobom.

 

Kierowcy pojazdów ciężarowych są bardzo ważną częścią społeczności branży transportowej i w ramach tej akcji przygotowaliśmy aplikację, dzięki której można potwierdzać swoje aktywności fizyczne, takie jak bieganie, jazda na rowerze, jazda na rolkach i wszystkie kilometry „nabite” w ramach tych aktywności przeliczać na złotówki. Dzięki temu zbieramy pieniądze na zakup wózków dla dzieci niepełnosprawnych, które też chcą te aktywności fizyczne uprawiać i brać udział w triatlonie – powiedziała nam Joanna Krężelok, Dyrektor oddziału TMD Friction Services w Polsce, właściciela marki Textar.

 

Goście stoiska mogli również wziąć udział w specjalnym quizie dotyczącym prawidłowego doboru materiałów do układu hamulcowego, w którym do wygrania były dodatkowe upominki z logo marki.

TotalEnergies

Obok stoiska TotalEnergies nie dało się przejść obojętnie, bo po raz kolejny obecny był na nim ambasador marki, Adam Klimek, który prezentował oleje linii Rubia, a także prowadził specjalną grę przygotowaną dla gości stoiska.

 

Uczestnicy naszej loterii wchodzą do specjalnej budki, w której po zamknięciu mają za zadanie złapać jak najwięcej krążących wokół nich losów i na podstawie tego, co złapią, takie gadżety od nas odbierają po wyjściu z budki – powiedziała Natasza Michniewicz, Marketing Specialist w TotalEnergies Marketing Polska.

 

Sam Adam Klimek uczestniczył również w panelach dyskusyjnych organizowanych na scenie głównej targów.

Valeo

Firma Valeo na swoim stoisku prezentowała przede wszystkim swoją gamę wycieraczek, a także części do układu hamulcowego i chemię samochodową. Nowością była najnowsza wersja wycieraczek Aquablade.

 

W porównaniu z wcześniejszymi wersjami płyn do spryskiwaczy nie wydobywa się z ramienia wycieraczki, ale jest kierowany do jej pióra, co sprawia, że taka wycieraczka jest w stanie dać nam dobrą widoczność, nawet gdy poruszamy się ciężarówką z prędkością autostradową przy zaledwie trzech ruchach. Ma to więc znaczący wpływ na bezpieczeństwo jazdy – powiedział Sylwester Sulenta, Key Account Manager w Valeo Service Polska.

 

Oprócz tego na stoisku Valeo stał również duży ekran dotykowy, przy którym goście mogli rozwiązywać specjalny quiz i zdobywać specjalne nagrody.

ZF Aftermarket

ZF Aftermarket przy swoim stoisku prezentowało produkty marek Sachs, TRW, a także WABCO, które od niedawna jest częścią niemieckiej Grupy. Wśród nowości prezentowanych na targach znalazły się m.in. adaptacyjny układ amortyzacji CDC marki Sachs dla pojazdów komercyjnych, ale też hybrydowa skrzynia biegów ZF TRAXON do pojazdów użytkowych z silnikiem elektrycznym o mocy 130 kW.

 

W tym roku zaczęła obowiązywać norma emisji spalin Euro 6D na nowych zasadach badania pojazdu, a za 3 lata ma wejść norma Euro 7, do której spełnienia pomocna będzie z pewnością technologia hybrydowa i nasza skrzynia jest tego typu rozwiązaniem. W zależności od zastosowanej w pojeździe baterii może ona zmniejszyć spalanie ciężarówki o co najmniej 7%, a przy większych bateriach nawet o ponad 30%, co w spedycji przy dużym parku ciągników siodłowych może dać znaczące oszczędności – powiedział nam Grzegorz Fedorowicz, Kierownik ds. konceptów warsztatowych i rynku pojazdów ciężarowych w ZF Aftermarket.

 

Goście stoiska poza przeglądem produktów Grupy i możliwością rozmowy z jej ekspertami mogli również odebrać torby z markowymi upominkami.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).