Automatyczna Diagnoza – pewnym krokiem w przyszłość z Hella Gutmann | MOTOFAKTOR

Automatyczna Diagnoza – pewnym krokiem w przyszłość z Hella Gutmann

person Redakcja 20/11/2023

Automatyczna Diagnoza (AD) opracowana przez Hella Gutmann, to kolejny krok firmy w celu ułatwienia diagnostom ich pracy z wykorzystaniem nowych technologii.

 

Wraz ze wzrostem różnorodności typów silników i mnogością systemów oraz sterowników stale wzrasta również złożoność diagnostyki. Przyzwyczailiśmy się do tego, że diagnoza niestety może być czasochłonna. Częste niejasności utrudniają znalezienie przyczyny usterki. Może się więc zdarzyć, że jeden i ten sam kod usterki zostanie przypisany do różnych zdarzeń. Albo lista zapisanych usterek jest tak długa, że można tylko zgadywać, gdzie rozpocząć wyszukiwanie. Hella Gutmann od lat dąży do tego, aby diagnostyka pojazdów w warsztatach była jak najbardziej wygodna, wydajna i niezawodna. To niekończące się wyzwanie, ponieważ różnorodność rodzajów napędu i różnych układów pojazdu, prowadzi do rosnącej złożoności diagnozy. Tym cenniejsza staje się automatyzacja i inteligentne skrócenie diagnostyki pojazdu do codziennej pracy warsztatowej.

 

Dzięki automatyzacji diagnostyki pojazdów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i technologii dużych zbiorów danych, Hella Gutmann zwiastuje nową erę. Automatyczna diagnoza (AD) zaoszczędzi warsztatom cenny czas, ułatwi diagnostykę oraz sprawi, że diagnoza będzie bardziej precyzyjna.

 

Jedno kliknięcie na przycisk „Automatyczna diagnoza” uruchamia swoistą reakcję łańcuchową, która zaczyna się od automatycznej identyfikacji pojazdu i odczytania kodów usterek, a kończy dopiero po zlokalizowaniu statystycznie najbardziej prawdopodobnie uszkodzonego elementu. W trybie AD mega macs X automatycznie wybiera następny krok diagnostyczny. Dzięki sztucznej inteligencji zna najkrótszą drogę dla diagnozy każdego systemu. Kontroluje, jakie systemy są zainstalowane w pojeździe i jakie parametry są istotne dla procesu diagnostycznego. Mega macs X jest w stanie znaleźć połączenia między nimi i podjąć właściwą decyzję o kolejnym wymaganym kroku diagnostycznym – działanie to jest bardzo podobne do samouczącej się automatycznej skrzyni biegów, która wybiera właściwy bieg w zależności od sytuacji.

W zawiązku z powyższym diagnozowanie stało się banalnie proste. Wystarczy podłączyć mega macs X do pojazdu, upewnić się, że mamy dostęp do Internetu, aktywować AD i w międzyczasie zająć się inną pracą. Dopiero po uzyskaniu automatycznie wygenerowanego wyniku diagnostycznego z odpowiednimi informacjami dodatkowymi mechanik musi podjąć działania. Oczywiście można również śledzić w czasie rzeczywistym zautomatyzowane kroki na wyświetlaczu i interweniować manualnie w dowolnym momencie. W pewnych okolicznościach użytkownik może być zmuszony do dokonania późniejszej selekcji podczas identyfikacji pojazdu. Może się również zdarzyć, że w przypadku niektórych usterek w ramach odczytu parametrów konieczne będzie podwyższenie obrotów silnika lub przeprowadzenie jazdy próbnej.

 

Funkcja AD opiera się na około dwóch miliardach zapisanych kodów usterek i około pięciu milionach statystycznie zarejestrowanych przypadków z technicznego centrum obsługi klienta. Już na tym etapie w ponad 80 procentach przypadków można z dużym prawdopodobieństwem określić komponenty powodujące usterkę.

 

Automatyczna Diagnoza na tyle zrewolucjonizowała sposób diagnozowania pojazdów, że została doceniona przez Europejskie Stowarzyszenie Dostawców Motoryzacji CLEPA. Firma Hella Gutmann otrzymała nagrodę w 2023 roku w kategorii Innowacje – urządzenia cyfrowe.

 

Funkcja Automatycznej Diagnozy jest dostępna w urządzeniach bazujących na oprogramowaniu SDI – w najnowszym modelu mega macs X oraz mega macs 77. W ramach promowania nowych rozwiązań technologicznych Hella Gutmann wprowadziła specjalną ofertę promocyjną na model mega macs X. Od początku listopada do końca bieżącego roku przy zakupie mega macs X, moduł oprogramowania X2 otrzymujemy za 0 PLN, a X3 i X4 kupujemy odpowiednio taniej, oszczędzamy w ten sposób 500 euro netto.

 

Artykuł sponsorowany przez Hella Gutmann

user photo

Autor

Redakcja

Zobacz podobne

Szanowny Czytelniku

Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych.

Administratorem danych jest Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28. Chodzi o dane, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych, newsletterów i innych funkcjonalności udostępnianych przez Proautomotive Sp. z o.o., głównie zapisanych w plikach cookies i innych identyfikatorach internetowych, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych zaufanych partnerów. Gromadzone dane są wykorzystywane wyłącznie w celach: świadczenia usług drogą elektroniczną wykrywania nadużyć w usługach pomiarów statystycznych i udoskonalenia usług

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do danych, sprostowania i usunięcia danych, ograniczenia ich przetwarzania. Osoba może też wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wszelkie zgłoszenia dotyczące ochrony danych osobowych prosimy kierować na adres biuro@motofaktor.pl lub pisemnie na adres Proautomotive Sp. z o.o., 39 - 200 Dębica, ul. Kolejowa 28 z dopiskiem "ochrona danych osobowych".

Więcej o zasadach przetwarzania danych osobowych i przysługujących Użytkownikowi prawach znajduje się w Polityce prywatności.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).