5 kroków skutecznego przeglądu hamulców | MOTOFAKTOR

5 kroków skutecznego przeglądu hamulców

Nadeszła wiosna, co wiąże się z sezonową wymianą opon na letnie. To idealny moment na sprawdzenie stanu układu hamulcowego w samochodach.

Pierwszy krok: Kontrola ogólna

Nawet jeśli nie odczuwasz wibracji ani nie słyszysz podejrzanych dźwięków, warto jest poddać układ hamulcowy kontroli co 15 000 – 20 000 km, aby uniknąć niebezpiecznych sytuacji na drodze.

 

Wymiana opon to idealny moment na sprawdzenie swojego samochodu, a przede wszystkim układu hamulcowego. I oczywiście na szybką reakcję, gdyby okazało się, że któreś elementy układu wymagają wymiany.

 

Zimą Twój samochód jest poddawany wymagającym testom przez śnieg, lód, deszcz, sól i niskie temperatury.

Drugi krok: Klocki

Klocki hamulcowe są w dobrym stanie, dopóki nie osiągną tak zwanej minimalnej grubości, poniżej której należy je bezzwłocznie wymienić.

 

O konieczności wymiany informuje na ogół wskaźnik zużycia. W zależności od zastosowanego w samochodzie typu układu hamulcowego, wskaźnik zużycia może być elektryczny lub akustyczny.

 

Klocki hamulcowe Brembo zapewniają bardzo krótką drogę hamowania i świetny komfort jazdy dzięki wielowarstwowej podkładce ESE (Elastomer – Stal – Elastomer), która ogranicza hałas i wibracje do minimum.

Trzeci krok: Tarcze

Również tarcze hamulcowe powinny być wymieniane w momencie, w którym osiągną swoją minimalną grubość.

 

Pomiarów należy dokonywać miernikiem w co najmniej 4 różnych punktach tarczy. Najmniejsza wartość powinna stanowić punkt odniesienia dla całej tarczy.

 

Wartość tę należy porównać z liczbą wytłoczoną na tarczy, przy oznaczeniu „MIN TH” (Min. grubość). Jeśli w wyniku pomiaru okaże się, że zmierzona wartość jest mniejsza niż „MIN TH”, tarczę należy wymienić.

 

Co najważniejsze, należy pamiętać, że tarcze zawsze wymieniamy parami na danej osi, nawet jeśli jedna z tarcz okazuje się być mniej zużyta od drugiej.

 

Tarcze hamulcowe Brembo posiadają powłokę lakieru wykonaną w technologii UV, niezwykle odporną na korozję i mającą ograniczony wpływ na środowisko, nie zapominając oczywiście o miłym dla oka efekcie estetycznym.

 

A dla prawdziwych entuzjastów marki najlepszym rozwiązaniem są tarcze nawiercane Xtra i nacinane Max. Otwory i rowki to połączenie atrakcyjnego wyglądu z doskonałą wydajnością w każdych warunkach hamowania.

Czwarty krok: Płyn hamulcowy

Odpowiedni płyn hamulcowy jest niezbędny do działania układu hamulcowego, a jego stan zapewnia prawidłową drogę hamowania i chroni użytkowników przed wszelkimi niebezpiecznymi sytuacjami na drodze.

 

Higroskopijne właściwości płynu hamulcowego powodują, że wchłania on wilgoć z otoczenia poprzez przewody hamulcowe. Wraz z upływem czasu nagromadzenie się wody w płynie może doprowadzić do zagotowania płynu. To z kolei spowoduje powstanie korka parowego, a skuteczność hamulców znacząco spadnie, zagrażając bezpieczeństwu.

 

Płyn hamulcowy Brembo Premium cechuje się niską lepkością i wysokim punktem wrzenia, dzięki czemu zapewnia najwyższą możliwą odporność na powstanie korków parowych i skuteczność hamowania w każdej temperaturze.

 

Dzięki wysokim właściwościom antykorozyjnym i odporności na utlenianie się płyn hamulcowy Brembo zachowuje również niezmienione przez długi czas właściwości chemiczno-fizyczne w układzie hamulcowym, utrzymując jego właściwy stan.

Piąty krok: Zaciski

Zaciski hamulcowe, w przeciwieństwie do innych elementów układu, nie ulegają uszkodzeniu z powodu tarcia, a raczej w procesie normalnego użytkowania lub z powodu zaistniałych zdarzeń losowych.

 

W polskich warunkach klimatycznych śnieg, mróz, sól i środki chemiczne znacząco skracają żywotność zacisków.

 

Regenerowane zaciski Brembo zaprojektowano z myślą o zapewnianiu maksymalnej wydajności we wszystkich warunkach jazdy, a dzięki ich solidnej konstrukcji gwarantują wyjątkową trwałość.

 

Zapewniają właściwości jak zaciski nowe, a jednocześnie są przyjazne środowisku.

Proces regeneracji obejmuje trzy różne etapy. Po przeprowadzeniu kontroli zaciski są oznaczane specjalnym symbolem świadczącym o ich regeneracji, aby nie były one już poddawane regeneracji w przyszłości. Nasze zaciski dostarczamy gotowe do montażu.

 

 

Artykuł sponsorowany przez Brembo

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).